Gå til innhold

Spacebar power up?

ludolf

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mitt gamle hovedkort (ASUS) hadde jeg funksjonen som gjør at jeg kunne slå på pc'n fra tastaturet. Pussig nok finner jeg ikke dette på min splitter nye Abit SD7-533. Finnes ikke slik funksjon på de fleste nye kort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvem som har laget det.

Tror du må sjekke i BIOS. Det er normalt her du kan stille inn, om du vil ha det, og evt hva du skal trykke på.

Må også ha strøm hele tiden :smile: Men de fleste nye HK står vel med 5v standby?

Skrevet

Alle nye powersupply'er er ATX standarden. Og ATX har +5v standby. Saa, jepp, nye hovedkort har +5v standby. En ting; det finnes sikkert standarder nyere enn ATX, men ikke i vanlige PC'er. Paa server markedet er sikkert ting annerledes. Maate bare si dette for aa ikke faa pryl!

Skrevet

Jeg har vært borte i at du også må flytte over en jumper på hovedkortet for å få dette til åfungere. hvis du endrer i BIOS og det fortsatt ikke fungerer, så ta en nærmere titt i boka. Mener å huske at denne jumperen var plassert der slik hovedkortet kunne brukes med strømforsyninger som ikke støttet denne standarden.

Skrevet

Denne funksjonen finnes bare på noen hovedkort.

Har aldri hatt denne funksjonen på noen av mine hovedkort.

Ingen selvfølge at man har det selv om du har 5v på PS'en.

Men let litt i bios, evt. les bruksanvisningen.

Skrevet

Som sagt, finner ingenting. Bare lurte på om dette stort sett var vanlig eller ikke. Savner funksjonen siden powerknappen på kabinettet sitter bakom ei dør.

Skrevet

2 Spørsmål:

Kan jeg boote med tastaturet på mitt 6380 LE kort??

ER mitt kort bra? Har nesten ikke hørt om noen andre som har det. Softwaren er i alle fall %&/bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...