Gå til innhold

Jeg trenger hjelp! Usikker på utdanning.


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Snitt rundt B. Betydelig hardere enn BI.

 

Usikker på hvor interessert jeg egentlig er i bygg, i hvert fall trehus, men liker meg greit. Er ikke superimponert over skolen eller lærerene, men er vel greit nok. Har av og til lurt på om jeg egentlig burde gått MIT. :)

Men klassemiljøet er bra og alt i alt er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Snitt rundt B. Betydelig hardere enn BI.

 

Usikker på hvor interessert jeg egentlig er i bygg, i hvert fall trehus, men liker meg greit. Er ikke superimponert over skolen eller lærerene, men er vel greit nok. Har av og til lurt på om jeg egentlig burde gått MIT. :)

 

Men klassemiljøet er bra og alt i alt er jeg fornøyd. :)

Jeg er ikke så stor fan av byggemnene vi har hatt hitill og foredragsholderen er jeg ikke noen fan av- selv om mange liker han. Jeg har samme inntrykk som deg;er ikke særlig imponeret over skolen med tanke på kapasiteten og lærerne med tanke på deres pedagogiske ferdigheter.

Men som sagt er miljøet bra og jeg trives veldig.

Jeg tenker på å ta cirka 6 eksamener til høst. To av dem vil være forberedning av karakterer, mens en annet vil være et mattekurs ved UiO. Du tror vel det går an? Er redd jeg tar for mye og ender med dårlige karakterer. Uansett så tror jeg emnene vi skal ha til høsten er lette.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Snitt rundt B. Betydelig hardere enn BI.

 

Usikker på hvor interessert jeg egentlig er i bygg, i hvert fall trehus, men liker meg greit. Er ikke superimponert over skolen eller lærerene, men er vel greit nok. Har av og til lurt på om jeg egentlig burde gått MIT. :)

 

Men klassemiljøet er bra og alt i alt er jeg fornøyd. :)

Jeg er ikke så stor fan av byggemnene vi har hatt hitill og foredragsholderen er jeg ikke noen fan av- selv om mange liker han. Jeg har samme inntrykk som deg;er ikke særlig imponeret over skolen med tanke på kapasiteten og lærerne med tanke på deres pedagogiske ferdigheter.

Men som sagt er miljøet bra og jeg trives veldig.

Jeg tenker på å ta cirka 6 eksamener til høst. To av dem vil være forberedning av karakterer, mens en annet vil være et mattekurs ved UiO. Du tror vel det går an? Er redd jeg tar for mye og ender med dårlige karakterer. Uansett så tror jeg emnene vi skal ha til høsten er lette.

 

 

Ah. Ok. Høres ut som en travel høst. :)

 

Jeg er opptatt med et annet prosjekt, om ikke skulle jeg kanskje forsøkt å ta mer selv, men slik det er nå har jeg mer enn nok med 4 fag.

 

Om det går an er vel helt avhengig av hvor mye du orker å jobbe og hvor gode karakterer du vil ha i hvert enkelt fag. Personlig tar jeg heller 3-4 A, enn 6 C eller D fordi jeg tar på meg for mye.

 

Uansett kan du alltids la være å møte til eksamen om det blir for hardt. ;)

Lenke til kommentar

Snitt nærmere A enn B, så jeg er godt fornøyd. Opplever arbeidsmengden som større enn på juss, som jeg kom fra. Ellers tok jeg nok litt for lett på matten, med tanke på at jeg ikke hadde hatt matte på fire år. Alt i alt synes jeg fagene er spennende, selv om jeg er ufattelig glad for at vi slipper mer konstruksjon av skråstilte, åttekantede pyramider og whathaveyou.

 

Er dog usikker på hva jeg vil jobbe med etter studiene. Dette året har nok trukket meg litt vekk fra konstruksjon og over mot bygge- og prosjektledelse. Sommerjobben jeg har nå i et stort entreprenørfirma gjør vel også at jeg ser litt mer spennende muligheter i den retningen.

 

Artig å høre åssen det har gått med dere :) Selv er jeg fan av foreleseren i byggemnene, men skjønner at han ikke er for alle. Har selv lekt med tanken på å ta ekstra fag til høsten, men da noe sånt som bygg- og entrepriserett ved UiO. Men det blir det nok ikke noe av. Tenker nok litt som Elijah over, at jeg heller vil gjøre det bra i de få fagene jeg har.

Lenke til kommentar

Enig med dere at det er smårisiko å ta for mange fag, men tror det skal gå bra. Målet er å ha snittet til NTNU og ligger godt innenfor. Jeg tror ikke du var den eneste som tok lett på matten

 

NTNU utvider seg til HiST, HiÅ og HiG. Da har enda flere muligheter, og jeg tror at prestisjen til NTNU vil synke kraftig i Norge fremover på grunn av denne sammenslåingen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...