Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nye ung ufør regler?


neutrality

Anbefalte innlegg

 

 

Det ble såvidt jeg er kjent med ikke praktisert slik.

 

Hvordan var det den delen egentlig praktiseres og taes hensyn til? 

Nå leverte jeg søknad inn i november 2014 og den var ferdig behandlet April 2015. Deretter klagde jeg på ung ufør biten. Er det slik at min søknad ble basert på de nye reglene som kom? Hadde jeg søkt tidligere så kan det være at jeg hadde fått avslag på UU? 

 

Jeg kan ikke uttale meg konkret om ditt eksempel, men en venninne av meg fikk innvilget ung ufør i 2012 i en alder av 48 år. Det ble en ganske pen etterbetaling.

 

Edit:

Hun var innvilget ufør lenge før dette, men klagesaken på ung ufør tok særdeles lang tid.

 

 

I og med at jeg leverte inn søknaden i nov 2014 og fikk virkningstidspunktet satt til mai 2015 forventer jeg ikke annen etterbetaling enn fra mai 2015 frem til i dag. Hva jeg har krav på vet jeg ingenting om. Før dette gikk jeg på AAP stønad, kan det være at jeg får UU etterbetalt her? Skulle nesten tro det, i alle fall fra søknadsdatoen? 

 

Har egentlig gått ut i fra virkningstidspunktet og forventer ikke mer enn det. NAV lesser en ikke ned med informasjon om dette heller for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...