Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan er gilera mopeden ?:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hvis det er SMT du tenker på, er det et veldig safe valg.

De er noe lave, men dette kan fikses med heveklosser, men husk at det ikke er lov.

De oppleves som veldig stødige og med god kvalitet.

De er lette å skru på og det finnes mye trim til de.

Det er ikke så mange SMT'er til salgs, men Gileriaene er samme sykkel som Derbi Senda. De eneste forskjellene er at det står Derbi på de og litt annerledes kåpesett.

Om du legger ut linken her, er det lettere for oss å si noe om den spesifikke sykkelen.

Lykke til med mopedkjøpet :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gilera er samme sykkel som Derbi Senda da Derbi og Piaggio (Gilera er et undermerke av Piaggio) sammarbeidet om å lage sykkelen. Kvaliteten er ganske god til å være moped, men org. (i den forstand at den er org. med all den driten som er stappa i den da den kom til EU) går den ikke så bra. Du klarer kanskje å bikke 45 km/t. På min RCR viste speedometeret 53 og GPS 46. Jeg har klart å tyne den til å bikke 60 org, men det skal ganske mye til.

 

Trimma funker den mye bedre, og er veldig stabil i høy fart. Den er veldig lett å skru på, spesiellt når du har gjort det en første gang og finner trikset. Det er en veldig behagelig moped å kjøre, og om du trimmer litt vil du ha mange mil med smil om munnen. Jeg anbefaler deg å montere effektanlegg og fjærne luftfilter- og forgasser plomberinga. Iallefall fjærne plomba i svanehalsen, men husk at nytt org. eksosanlegg koster ca. 4000 og effektanlegg koster fra ca. 1500.

 

Ellers er det ingenting å sette fingeren på, men om du er en litt høyere person blir styre litt lavt. Jeg er 180 cm og måtte forhøye styret da jeg ble sittende litt for langt fremoverbøyd, og å stå når jeg kjører off road ble bare merkelig og ubehagelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Heika, hvordan blir du sittende på salen?

Er på din høyde og sitter bak "søkket", der blir salen plutselig veldig hard og kantete. Føttene er også i en veldig spiss vinkel på fothvilerne.

Lenke til kommentar

Jeg sitter i bøyen på sete. Det er i den posisjonen det føles mer naturlig ut, og mest behagelig. Jeg sitter litt mer fram enn deg slik at jeg ikke sitter bak der hvor sete blir hardt og flatt. Det blir ubehagelig i lengden å sitte så langt bak. Jeg sitter der kun når jeg steiler.

 

Jeg vet, hvis jeg skal sitte med føttene i en behagelig vinkel rører de kun den fremste delen av forhvileren. Hvis du skal sitte med føttne flatt på forthvilerne må du sitte såpass langt bak at du får jævli ont i ræva etter kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ahaha, langturer blir slitsomt ja.

Det er vel mest en vanessak, men jeg føler at jeg ikke er like rask på bremsen når jeg sitter i bøyen. På langturer må jeg rett og slett variere hvor på salen jeg sitter, og sånn får det bare bli. Er bare en og en halv sesobg igjen :p

Lenke til kommentar

På langtur får du ont i ræva uansett, og sånn er det bare. Det blir litt bedre etter hvert, men du merker det uansett. Hvis du tenker over hvor du sitter neste gang du kjører vil du merke at det er mer behagelig å sitte lenger frem. Du skal sitte nesten oppå tanken, men ikke så langt fram at du sitter forran bunnen av bøyen. Hvordan du sitter er opp til deg, men jeg forteller bare hva jeg har funnet ut. Men nå slutter vi å forsøple TS sin tråd med OT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...