Gå til innhold

[Løst] Problemer med NTFS filsystem og rettigheter etter formatering. + for langt filnavn, får ikke slettet


Anbefalte innlegg

OS: W8

 

Formaterte maskinen min denne uka. Har da 1 SSD (gitt nytt filsystem under formatering) med windows på og 6 andre disker hvorav 4 av disse inneholder data fra før jeg formaterte. Alle disker er NTFS av diverse størrelser.

 

 

Får nå denne feilmeldingen på alle mapper jeg ikke har åpnet ennå:

post-63221-0-14419700-1404543274_thumb.png

 

 

Rettighetene ser da slik ut:

post-63221-0-83671400-1404543278_thumb.png

 

Hvordan kan jeg enklest mulig ta over disse ukjente ID ene som er listet i bildet over? Det er for mange mapper til at jeg orker å trykke continue på feilmelding i bilde 1.

 

 

 

Problem 2:

Tok en Steam backup av mange spill før formatering, denne har nå et så langt mappenavn at jeg ikke kan slette den eller i det hele tatt bruke den:

 

Bilde-> post-63221-0-16685100-1404543548_thumb.png

 

post-63221-0-57945500-1404543476_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjøres i to steg fra en administrator command prompt (eller en .cmd fil kjørt som admin)

Først ta eierskap etterfulgt av endre rettigheter

Eksempel hele drive G:\

TAKEOWN /f G:\ /r /d y

ICACLS G:\*.* /reset /T

 

PS! Ikke gjør dette på system drive (som vanligvis er C:\ )

 

 

De ukjente ID er SID'er fra din gamle/forrige Windows installasjon.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da var rettighetene ordnet opp i. Tenkte jeg kanskje kunne gjøre noe så enkelt som å ta over sid. Batfil med kommandoer blir nå lagret i skyen til fremtidig bruk.

 

Men programmet du viser til for sletting av lange filnavn koster penger. Etter litt googling fant jeg ut at 7zip klarer å rename slike mapper gratis, for så å slette. Så da vet vi det. :)

http://superuser.com/questions/78434/tool-for-deleting-directories-with-path-names-too-long-for-normal-delete

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...