Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intern HDD kommer ikke opp i Windows.


Anbefalte innlegg

Hei

Installerte nylig windows, fra 7 til 8 nå i dag. Etter at HDD'ene ikke kom opp i W7 prøvde jeg med W8.1 uten hell. Har har kjøpt brukt PC.

Kun SSD kommer opp under harddisker i selve windows, og når jeg står i boot-options i BIOS 2 Click ser jeg bare 2x UEFI hard disk/usb + div. andre UEFI enheter. Har en HD på 1 terabyte og enda en på 400gb. Harddiskene kommer fram i oppstarten av BIOS 2, men klarer ikke å velge boot-options eller interaktere med HDD'ene på noen som helst måte. Prøvde å boote rett fra BIOS-oppstart med 1TB HDD'en, uten at kun SSD kommer opp i windows.(blir kun brukt til booting).
Har vært inne i device management, etc og sett at ingen av HDD'ene dukker opp der heller.

En av HDD'ene: http://www.pcpro.co.uk/reviews/hard-disks/94165/samsung-spinpoint-hd401lj

Har søkt i flere timer på div. forum, prøver derfor her.

Alt av drivere skal være riktig installert.
Hovedkort: B75MA-P45

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Siden det er en brukt pc du har kjøpt, så kan det være lurt å nullstille bios til standard innstillinger.

Vil dette endre innholdet på SSD? Aka. blir windows også nullstilt som en konsekvens av dette?

 

Jeg har gjort dette med flere av mine pc'er uten at dette har vært et problem.

Den nyeste som jeg selv bygget, forsvant flere av mine disker etter at jeg prøvde å overklokke cpu og ram.

Men etter en nullstlling, så kom diskene tilbake.

Det eneste jeg måtte gjøre etterpå, var å passe på at ssd var satt til oppstarts disk der windows er installert.

Lenke til kommentar

 

 

Klikket "Restore Defaults/Optimize Defaults" i BIOS 2. Ingenting endret seg.

http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS

 

Liker metode 3 selv.

 

Ser ingenting å fikse på hovedkortet, finner ikke/kommer ikke til batteriet som omtales i artikkelen. Deler som står i veien. Ingen andre forslag?

 

 

Du kan alltids prøve en annen metode. Batteriet sitter nok bak skjermkortet, burde ikke være hokuspokus å komme til.

Lenke til kommentar

Siden du ikke finner diskene i Windows, har du prøvd å se om de dukker opp i bios?

Hvis det ikke er tilfelle kan det være tilkoblingen som er feil , feks strømkabelen til hd er ikke plugget i eller defekt Sata tilkobling.

 

Det du bør prøve er å koble til diskene i en annen Sata tilkobling , feks bruke den som SSD'en står i, fungerer dette så er du et steg videre i feilsøkinga.

 

Gi tilbakemelding på hvordan det går.

Lenke til kommentar

Siden du ikke finner diskene i Windows, har du prøvd å se om de dukker opp i bios?

Hvis det ikke er tilfelle kan det være tilkoblingen som er feil , feks strømkabelen til hd er ikke plugget i eller defekt Sata tilkobling.

 

Det du bør prøve er å koble til diskene i en annen Sata tilkobling , feks bruke den som SSD'en står i, fungerer dette så er du et steg videre i feilsøkinga.

 

Gi tilbakemelding på hvordan det går.

Kjører den til reperasjon i dag. Har ikke kunnskap til å begynne å rote med innmat.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem som deg. kjøpt meg ny pc og brukt samme HDD'en. Den ville ikke vises i BIOS eller windows. Viste seg at jeg på en veldif rar måte hadde ødelagt den. aner ikke hvordan det hadde skjedd , for jeg hadde ikke mistet den i bakken elns. Så kjøpte jeg ny HDD , og alt funket som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...