Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lengre tenner-noen tanneksperter her?


T Å

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bare lurer på en ting.. Går det an å få lengre tenner uten å sette på kroner eller proteser? Jeg hadde ganske lange fortenner før jeg begynte med regulering for noen år siden, og etter reguleringen ble fortennene like korte som de andre tennene. Tennene mine er rette og fine, men jeg ønsker meg lengre tenner. Er det mulig å få lengre tenner på en eller annen måte ved hjelp av for eksempel regulering? Altså uten å sette noe på tennene? Mulig et dumt spørsmål, men bare lurer...

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har hørt er at om du trekker en hjeksel i nedre del av munnen, så vil hjekselen over "vokse" nedover til den møter "motstand."

 

Hvorfor ønsker du lengre fortenner da?

Det er egentlig kun utseendemessig. Når jeg smiler er det så vidt tennene vises fordi de er ganske små.. Før hadde jeg et ganske "stort" smil i og med at fortennene mine var større. Nå er smilet mitt ganske "lite" og ikke så veldig fint, i følge meg selv.

Lenke til kommentar

 

Det jeg har hørt er at om du trekker en hjeksel i nedre del av munnen, så vil hjekselen over "vokse" nedover til den møter "motstand."

 

Hvorfor ønsker du lengre fortenner da?

Det er egentlig kun utseendemessig. Når jeg smiler er det så vidt tennene vises fordi de er ganske små.. Før hadde jeg et ganske "stort" smil i og med at fortennene mine var større. Nå er smilet mitt ganske "lite" og ikke så veldig fint, i følge meg selv.

 

 

Du kan jo høre med en tannlege om de kan sette på en forlenging? Det er vel en lignende teknikk som brukes ved rekonstruksjon av tenner i forbindelse med ulykker. Plastisk kirurgi for tenner? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...