Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp meg å finne ut hva som skjer med meg!


Anbefalte innlegg

Hei.

Er gutt, 21. Jeg er i syden på ferie og sliter med diverse problemer.

Jeg har 6 dager igjen før jeg skal hjem og da skal jeg rett til legen.

 

Jeg skriver mine egne tanker og hva jeg har fått vite av leger før.

 

Etter hvert måltid (2 middager daglig.) blir jeg forferdelig dårlig. Jeg er allergisk mot hvete, melk og eggehvite. Dette varer alt i fra 30 minutter til 2 timer. Jeg spiser alt i fra kyllig på grillspyd og salat til fisk. Jeg blir kvalm, nesten til det punktet hvor jeg må kaste opp. Jeg blir også oppblåst i magen. Jeg tenker dette kommer av allergi, selv om det til nå ikke tyder på at det kommer av de allergiene jeg nevnte.

 

Jeg er svimmel og ustødig, samtidig ofte litt detaljblind (om dette er et ord). Jeg klarer ikke fokusere særlig bra på ting rundt meg, selv om jeg får med meg biler, fugler osv. Her om dagen klarte jeg ikke å tyde fjes. Jeg klarte ikke å kjenne igjen de vanlige trekkene. Jeg trodde dette kom av migrene som jeg har ca. 2 ganger i året. Den neste konklusjonen min da hodepinen og kvalmen aldri kom var at jeg hadde sett på et sterkt lys (solen) for lenge selv om jeg ikke merket noe til det. Det gikk over ganske fort.

 

I dag, etter middag da jeg var og solte meg på stranden kjente jeg at pulsen slo noe voldsomt. Jeg gikk tilbake til hotellet da jeg merket jeg ble ustødig og det svartnet for meg så jeg satt meg ned. Jeg drakk vann og klarte å slepe meg opp i sengen på hotellet. Her er jeg altså nå liggende med litt rare følelser i kroppen. Jeg var på do, så tok jeg en dusj. Jeg har vondt i magen, veldig mye luft. Jeg er svimmel og klarer ikke helt å fokusere med øynene. Når jeg reiser meg opp går pulsen opp i 80-90 som ikke er så alt for mye, men likevel mer enn vanlig. (Har ikke tatt pulsen mange ganger).

Når jeg ligger er den normaliser på 66.

 

Du tenker vel hypokonder eller panikkangst hvis du har litt kjennskap til det. Det er delvis riktig. Det var det første legene sa til meg etter jeg fikk tilbake prøvene som viste allergi. Samt også svak puls. Hypokonder er jeg ikke.

 

Jeg var hos psykolog som ikke kunne finne noe gale med meg. Vi gjorde mye, men alt forgjeves.

Det jeg syns er rart er at det alltid kommer etter et måltid. Jeg tenker høyt blodtrykk, men jeg vil tro legene hadde funnet ut av det.

 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre hvis dette fortsetter. Det er slitsomt å plutselig ha det sånn og bare måtte komme seg hjem fort som mulig. Det kjennetegner ikke det psykologen beskrev siden det kan komme når som helst, alltid etter et måltid.

 

Er det noen som vet hva dette kan komme av?

Som sagt så skal jeg til lege når jeg kommer hjem igjen fra ferie.

 

Anonymous poster hash: aac8f...55f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ikke primært psykisk ut. Jeg vil tippe du under måltidene får i deg noe av de stoffene du har intoleranse for.

Passer du på å drikke nok? Det kan også virke som om du er noe dehydrert, urinen skal være blank eller svakt gulaktig.

Jeg har med meg 1,5l til stranden og den forsvinner i løpet av 5 timer inkludert 0,5l øl / cola ved lunsjen.

 

Det hadde gitt mening at jeg får i meg noe jeg ikke tåler, men så vidt jeg vet så skjet dette også hvis jeg spiser biff eller fisk med salat og ris på siden.

 

Anonymous poster hash: aac8f...55f

Lenke til kommentar

kan være bakteriene der nede du ikke tåler.

var på ferie ifjor. fikk panikkangst, rar avføring, litt hovne fingrer.gikk over med en gang jeg kom hjem

vet ikke hva det var da. kan være mye rart sikkert

man skal jo være litt forsiktig med hva man spiser i utland. kroppen som kanskje ikke føler seg trygg urolig innvendig kan føre til mye rart. bare prøv å slapp av å nyt ferien. ikke drikk vann fra springen, man skal liksom ikke gjøre det da men jeg vet ikke :p

jeg tror knaksje jeg var allergisk mot myggspray eller myggrull som kan smører på seg tror jeg. usikker..

Lenke til kommentar

kan være bakteriene der nede du ikke tåler.

var på ferie ifjor. fikk panikkangst, rar avføring, litt hovne fingrer.gikk over med en gang jeg kom hjem

vet ikke hva det var da. kan være mye rart sikkert

man skal jo være litt forsiktig med hva man spiser i utland. kroppen som kanskje ikke føler seg trygg urolig innvendig kan føre til mye rart. bare prøv å slapp av å nyt ferien. ikke drikk vann fra springen, man skal liksom ikke gjøre det da men jeg vet ikke :p

jeg tror knaksje jeg var allergisk mot myggspray eller myggrull som kan smører på seg tror jeg. usikker..

Stod over middagen i dag siden det enda ikke er på bedringens vei. Betryggende det du skrev selv om jeg ikke er så overlig bekymret. Man blir jo selvfølgelig litt urolig når man merker at noe ikke er helt på plass. Spesielt når man ikke kan fatte hva som er årsaken.

 

Anonymous poster hash: aac8f...55f

Lenke til kommentar

Dette høres ikke primært psykisk ut. Jeg vil tippe du under måltidene får i deg noe av de stoffene du har intoleranse for.

Passer du på å drikke nok? Det kan også virke som om du er noe dehydrert, urinen skal være blank eller svakt gulaktig.

Urinen kan da fint være vanlig gul, den skal bare ikke være mørkegul og i alle fal ikke på grensen til oransje.

Lenke til kommentar

 

kan være bakteriene der nede du ikke tåler.

var på ferie ifjor. fikk panikkangst, rar avføring, litt hovne fingrer.gikk over med en gang jeg kom hjem

vet ikke hva det var da. kan være mye rart sikkert

man skal jo være litt forsiktig med hva man spiser i utland. kroppen som kanskje ikke føler seg trygg urolig innvendig kan føre til mye rart. bare prøv å slapp av å nyt ferien. ikke drikk vann fra springen, man skal liksom ikke gjøre det da men jeg vet ikke :p

jeg tror knaksje jeg var allergisk mot myggspray eller myggrull som kan smører på seg tror jeg. usikker..

Stod over middagen i dag siden det enda ikke er på bedringens vei. Betryggende det du skrev selv om jeg ikke er så overlig bekymret. Man blir jo selvfølgelig litt urolig når man merker at noe ikke er helt på plass. Spesielt når man ikke kan fatte hva som er årsaken.

 

Anonymous poster hash: aac8f...55f

 

viss du har melkesyre bakterier liggende idoform eller noe kefir lignende kanskje activia så burde du prøve det om du ikke er allergisk ofc. det hjalp litt på meg spiste opp 1-2 activia å var bedre senere på kvleden + 1 idoform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...