Gå til innhold

Spiser antivirusprogrammet minnet i maskinen din? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

 

 

Husker jeg kjøpte en laptop med Windows Vista og Norton inkl. akkurat etter at Vista kom ut. Helt grusomt!

Nå var vel de fleste laptoper med vista i start fasen, en grusom opplevelse. De kom jo gjerne med 2 GB ram som var alt for lite for vista, selv 4 GB var for lite egentlig.

 

 

Min kom med 1 GB RAM. Den hadde en slik "certified for Vista" lapp som betydde at den vat laget for XP men at de hadde greid å tvinge på den Vista. Dette var i 2007 tror jeg og var ikke overraskende et av mine verste kjøp.

 

Enda verre ja :) Vista kjører jo bra på maskiner med 4-8GB ram faktis.

Tror ikke anti virusen var problemet i ditt tilfelle tho.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en tid tilbake så jeg en del av disse programmene om fly-ulykker som gikk på national gaogrphic

Nå strømmen svikter så hadde flyet kun en liten propell som kunne felles ut for å generer nødstrøm

Følgende så ble det meste av instrumenter helt mørkelagt og pilotene var da helt avhengig av den sikten de kunne få ut av vinduene.

 

Off topic? :wee:

Lenke til kommentar

 

For en tid tilbake så jeg en del av disse programmene om fly-ulykker som gikk på national gaogrphic

Nå strømmen svikter så hadde flyet kun en liten propell som kunne felles ut for å generer nødstrøm

Følgende så ble det meste av instrumenter helt mørkelagt og pilotene var da helt avhengig av den sikten de kunne få ut av vinduene.

 

Off topic? :wee:

 

ikke rar når den har havnet i feil tråd.

jeg var ikke en gang på forumet når jeg skrev det så da er det noe alvorlig feil ned systemet

Lenke til kommentar

 

 

For en tid tilbake så jeg en del av disse programmene om fly-ulykker som gikk på national gaogrphic

Nå strømmen svikter så hadde flyet kun en liten propell som kunne felles ut for å generer nødstrøm

Følgende så ble det meste av instrumenter helt mørkelagt og pilotene var da helt avhengig av den sikten de kunne få ut av vinduene.

 

Off topic? :wee:

 

ikke rar når den har havnet i feil tråd.

jeg var ikke en gang på forumet når jeg skrev det så da er det noe alvorlig feil ned systemet

 

 

Ja brukerfeil er aldri brukeren sin feil :p

Lenke til kommentar

 

 

 

For en tid tilbake så jeg en del av disse programmene om fly-ulykker som gikk på national gaogrphic

Nå strømmen svikter så hadde flyet kun en liten propell som kunne felles ut for å generer nødstrøm

Følgende så ble det meste av instrumenter helt mørkelagt og pilotene var da helt avhengig av den sikten de kunne få ut av vinduene.

 

Off topic? :wee:

 

ikke rar når den har havnet i feil tråd.

jeg var ikke en gang på forumet når jeg skrev det så da er det noe alvorlig feil ned systemet

 

 

Ja brukerfeil er aldri brukeren sin feil :p

 

og det er aldri feil på systemet :devil:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-271921

Er ikke så fryktelig imponert over denne testen. Faktisk er dette et usedvanlig dårlig håndverk av dere i Hardware.no. Har aldri noen gang hatt noe å utsette på dere, og kan ikke huske å ha vært frempå og kritisert dere, men her bommer dere stygt. Det er jo fullstendig meningsløst å teste minnebruken. Spesielt i dag når vi alle har mellom 8-32 GB minne installert. Denne testen var relevant for 10 år siden. Hva er da noen skarve megabyte? Hvem i granskauen bryr seg? :)

 

Her er hva som virkelig teller når det kommer til ytelse:

- Får antivirus maskinen min til å krasje

- Bruker antivirus programmet mye CPU ressurser.

 

Håper ikke denne artikkelen er starten på et skred av dårlig skrevne artikler. Hold dere til høy kvalitet slik dere pleier og ikke synk ned til dette nivået.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vil gjerne påpeke at det er en forskjell på å bruke og å sløse.

Når en antivirus bruker ram, så er det helt topp for meg; Om ram-forbruket bærer med seg noen fordeler, har jeg nok ram til at det ikke gjør noe.

 

Det jeg bryr meg mest om, er om den unødig stresser prosessor, intern bus (mtp. båndbredde) og harddisk.

Lenke til kommentar

Angående minnebruk .

Det er aldri bra at at program bruker mye minne.

 

Har man oppe mange programmer på samme tid som bruker mye minne , så er minemengden oppbrukt før man vet om det.

At noen sier at de har mere en nokk minne har sikkert aldri bruk særlig mange av minnekrevende programmer.

 

Siden antivirus programmet helst skal være usynlig så bør det ikke spisse av minnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...