Gå til innhold

M.2 SSD i nytt Asus Z97I-Plus


Anbefalte innlegg

Da er ny hw bestilt da jeg er lei av og slepe rundt min lille 35KG main pc. Denne har blitt brukt til gaming, lagring, film og serier, men blir nå byttet ut med en mini itx da jeg klarer meg med 4x 3tb red disker.

Eneste da er at jeg skal benytte meg av den nye M.2 porten på baksiden av asus z97i kortet til OS SSD og er da litt usikker på hvilken som lønner seg og om alle faktisk vil passe?

 

Om noen har noen ideer utenom denne, setter jeg stor pris på det.

http://www.dustinhome.no/product/5010755197/intel-530-series-180gb-m-2-ssd/?brand=Intel&gclid

 

En av de få jeg har sett om er ok for mitt bruk, men med tanke på at dette er helt nye M.2 har jeg jo og muligheten til og få mye raskere transfer speeds. Vil helst holde meg under 1500kr, men kan strekke meg lenger om det er gode saker.

 

Vil da f.eks samsung sin xp941 passe? Ikke at jeg skal ha denne da den ligger fra 2800kr og oppover, men noe lignende?

 

Takker for alle svar.

Endret av ProZac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Størst sansynlig så går begge.

 

Om du skulle få problemer å få plass:

 

Dual 7pin SATA 3.0 to Dual M.2 (NGFF) SSD Adapter Card USB to NGFF PCIE Power In desverre blir dette over 200 kr grensen så må nok betale moms i tillegg. Og det er ulempen ikke alle operativsystemer og hovedkort takler disse uten drivere og programvare.

 

Per dags dato er det dårlig marked på M2 siden det er så få enheter tilgjengelig, det er heller ikke noe grunn for Msata ikke skulle bli brukt om det er størrelsen det gå på, først når Samsung XP941 512GB PCIe x4 M.2 NGFF SSD MZHPU512HCGL kom på markedet så ble M2 serien tilsvarene for PCI-E SSD disker for stasjonær for de som er nøye på ytelse.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding.

 

Står dessverre et sapphire 290x i den eneste pci porten jeg har på hovedkortet, så jeg har kun den M.2 porten bak på hovedkortet tilgjengelig. Har sett på et par av alternativene til Dustin som har mest M.2 disker av det jeg kan finne og tror kanskje jeg lander på denne http://www.dustinhome.no/product/5010795168/kingston-sm2280s3-120g-120gb-m-2-sata-ssd/

 

Så får det heller bli en oppgradering til en XP941 eller lignende når det blir litt lettere tilgjengelig.

 

Om ikke noen andre har noen bedre forslag/alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...