Gå til innhold

Feil med Twinmos pc3200 minnebrikke?


vibrio

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ikke så mye erfaring med overklokking, men jeg begynner å tro at det er minnet som gir meg problemer med å kjøre den hastigheten jeg ønsker. (11*200=2200MHz)

 

Systemet mitt går dønn stabilt på 12.5*179 (2230MHz), men stuper ganske fort på 11*200. Får gjerne beskjeden "system failed memory test"

under oppstart, og maskinen lukker applikasjonene jeg kjører og/eller restarter.

 

Grunnen til at jeg tror det kan være minnet er at når jeg setter minnehastigheten i bios til 83% av fsb, så kjører jeg stabilt med 11*200. Kan det rett og slett være at minnet mitt egentlig er pc2700 og feilmerket pc3200?

 

Jeg vet det er mange av dere som har masse peiling på minne og overklokking, og håper på noen oppklarende svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har satt minnebrikken i den svarte RAM slotten isdedenfor en av de blåe og det har funket hittil. Good shit.

 

Men uansett får jeg nok problemer når jeg skal oppgradere til 2x512 brikker.

 

Det jeg gjør nå er å kjøpe en ny pc3200 brikke og teste den i de ulike slottene på hovedkortet og se hvordan det går.

 

Men jeg skjønte ikke helt det med å kjøre RAMen 5:4 istedenfor 1:1, er det noe av det samme som det jeg har gjort ved å sette minnehastigheten til 83%?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke min påstand, Jeg ble fortalt det da jeg kjøpte en 512MB TwinMOS brikke for to-tre uker siden på komplett at twinmos og nforce2 fungerte dårlig sammen.. Hva slags begrunnelse hun hadde for det, vet jeg ikke, men forsto det sånn at mange hadde klaget på kvaliteten og så hadde de testet litt.

 

Beklager at det hørtes litt bastant ut...

Lenke til kommentar
Jeg ble fortalt det da jeg kjøpte en 512MB TwinMOS brikke for to-tre uker siden på komplett at twinmos og nforce2 fungerte dårlig sammen.. Hva slags begrunnelse hun(??? red: DrErling) hadde for det, vet jeg ikke, men forsto det sånn at mange hadde klaget på kvaliteten og så hadde de testet litt.

 

Beklager at det hørtes litt bastant ut...

 

Jepp, det ble nok for bastant for min smak. Du har enkelt og greit snakket med en kundebehandler som ikke hadde 100% peil...

 

kjør www.memtest86.com programmet for å sjekke om det fysisk er feil på minnebrikkene.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Hei

 

Det er forresten den værste kombinasjonen du har... TwinMOS og nForce2...

 

LOL da. jeg kjører min Barton 2500+ @ 3200+ (2.3ghz) 200x11.5, vcore 1.75. Stabilt som F. kjørte UT2k3 i en og halv time, funka som F.

 

Jeg kjører dual-channel.

 

Asus A7N8X GD

TwinMOS PC3200 2x512MB (dual-channel'ish :wink: )

Barton 2500+

Hercules 3D Prophet 9800Pro

 

Funker som F.....

 

17295 i 3DMark2001SE :D

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har ikke så mye erfaring med overklokking, men jeg begynner å tro at det er minnet som gir meg problemer med å kjøre den hastigheten jeg ønsker. (11*200=2200MHz)

 

Systemet mitt går dønn stabilt på 12.5*179 (2230MHz), men stuper ganske fort på 11*200. Får gjerne beskjeden "system failed memory test"

under oppstart, og maskinen lukker applikasjonene jeg kjører og/eller restarter.

 

Grunnen til at jeg tror det kan være minnet er at når jeg setter minnehastigheten i bios til 83% av fsb, så kjører jeg stabilt med 11*200. Kan det rett og slett være at minnet mitt egentlig er pc2700 og feilmerket pc3200?

 

Jeg vet det er mange av dere som har masse peiling på minne og overklokking, og håper på noen oppklarende svar!

 

Du må til med en liten mod på CPUn din.

AMD cpuer som kjører 166mhz fsb som standard har noen ganger problemer med å kjøre høye fsber, så du må kutte en bro på cpun din slik at FSB mhz blir satt som 133, da slipper du denne buggen. jeg husker ikke akkurat hvilken bro det var men det er mange som vet hvilken det er. du kan jo søke på google. :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har ikke så mye erfaring med overklokking, men jeg begynner å tro at det er minnet som gir meg problemer med å kjøre den hastigheten jeg ønsker. (11*200=2200MHz)

 

Systemet mitt går dønn stabilt på 12.5*179 (2230MHz), men stuper ganske fort på 11*200. Får gjerne beskjeden "system failed memory test"

under oppstart, og maskinen lukker applikasjonene jeg kjører og/eller restarter.

 

Grunnen til at jeg tror det kan være minnet er at når jeg setter minnehastigheten i bios til 83% av fsb, så kjører jeg stabilt med 11*200. Kan det rett og slett være at minnet mitt egentlig er pc2700 og feilmerket pc3200?

 

Jeg vet det er mange av dere som har masse peiling på minne og overklokking, og håper på noen oppklarende svar!

 

Du må til med en liten mod på CPUn din.

AMD cpuer som kjører 166mhz fsb som standard har noen ganger problemer med å kjøre høye fsber, så du må kutte en bro på cpun din slik at FSB mhz blir satt som 133, da slipper du denne buggen. jeg husker ikke akkurat hvilken bro det var men det er mange som vet hvilken det er. du kan jo søke på google. :)

 

 

 

Ok, ikke for å være frekk, men du har IKKE peiling på hva du snakker om.. Det har INGEN ting med CPU'en, men med minnet! Og dessuten har vvi fixet problemet hvis jeg ikke misforsto...

Lenke til kommentar
Hei

 

Det er forresten den værste kombinasjonen du har... TwinMOS og nForce2...

 

Hmmm, kjører da TwinMOS uten Winbond på systemet i signaturen. Ingen problemer med det.

 

Kjøpte for en stund siden ett sett fra komplett.no med 2x512Mb TwinMOS i sett. Det viste seg at med disse ble systemet helt umulig, hoppa ut av spill og av og til restarta det.

 

Sendte mail til komplett og sendte brikkene inn, etter noen dager fikk jeg mail med sendingsbekreftelsen på erstatning for defekte varer. Så de var det nok noe feil med, bortsett fra det har TwinMOS brikkene fungert eksemplarisk.

 

Kjører dem i Dual-Channel på 200Mhz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...