Gå til innhold

Skal oppgradere pc'n - ser dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal bytte HK, CPU, minne og GPU.

Ser dette ok ut?

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1408829&su=4412AF3D-026E-4FD3-8C11-597CD318F518

 

Hadde egentlig et tak på 8k, men ble litt over ser jeg.. Veldig usikker på HK og hvilken leverandør av R9 290.. Havnet noe tilfeldig på XFX, da kjølingen så best ut der :) Som jeg har lest på testene her på hw, så bråker visst 290 noe j****, så derfor jeg tok den som så til å ha best kjøling. Noen som anbefaler GTX 780 i stedet?

 

Mvh Klomp1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus Maximus VII Ranger + 4790K + 8 GB av samme minne + Sapphire Radeon R9 290 Tri-X fra Dustin.no får du for 7517,-

 

Hvis du klarer deg med 8 GB minne har du samme ytelse der for nesten 2K mindre.

 

åj..det var stor forksjell :) Og en man merker sikkert ikke forskjell på Ranger vs Hero?

 

edit: oppsettet ditt med med 16gb kommer på 8.200,- og det kan jeg absolutt levet med.

Er det bare å kjøre på? Ingenting å utsette på noen av komponentene?

Endret av klomp1
Lenke til kommentar

Du kan få et kjapt overblikk over forskjellene her.

http://wccftech.com/asus-z97-motherboards-rog-maximus-vii-ranger-rog-maximus-vii-hero-rog-maximus-vii-gene-pictured-and-detailed/

 

 

For folk flest vil ranger være mer enn godt nok. Du kan sansynligvis få noe enda rimeligere enn Ranger også, f.eks Asus Z97-A eller et Gigabyte- eller AsRock kort til like rundt 1000-lappen.

 

Siden du ikke helt vet hva du skal gå for, er sjansene store for at et av de rimeligste Z97 kortene du kan finne vil være godt nok :)

 

Ang minne: 8 GB er nok for de aller aller fleste, så min anbefaling vil være å gå for det. Skal du drive med en del redigering så kan du vurdere 16 GB, men for spill og normal bruk er 8 plenty.

Lenke til kommentar

Du kan få et kjapt overblikk over forskjellene her.

http://wccftech.com/asus-z97-motherboards-rog-maximus-vii-ranger-rog-maximus-vii-hero-rog-maximus-vii-gene-pictured-and-detailed/

 

 

For folk flest vil ranger være mer enn godt nok. Du kan sansynligvis få noe enda rimeligere enn Ranger også, f.eks Asus Z97-A eller et Gigabyte- eller AsRock kort til like rundt 1000-lappen.

 

Siden du ikke helt vet hva du skal gå for, er sjansene store for at et av de rimeligste Z97 kortene du kan finne vil være godt nok :)

 

Ang minne: 8 GB er nok for de aller aller fleste, så min anbefaling vil være å gå for det. Skal du drive med en del redigering så kan du vurdere 16 GB, men for spill og normal bruk er 8 plenty.

 

Tusen takk. Ranger it is ;)

Regner egentlig med at 8gb er mer enn nok, men har 6gb på denne rig'n, så er mest for syns skyld :) Jobber masse i PS og filene blir for så vidt tyngre og tyngre der også, men har aldri hatt for lite med 6gb.. Men, men!

 

Jeg kjører det oppsettet fra dustin med 16gb jeg! Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Det blir nok helt tipp topp. Nå får du bare sørge for å holde prosessoren kald med en OK kjøler, og klokke litt :) 4700mhz burde være relativt enkelt å få til.

 

jasså ja.. rett på oc :) forslag til kjøler? like greit å ta det med engang, så slipper jeg å ta av Stock kjøleren..

Lenke til kommentar

Denne er helt topp for prisklassen.

http://www.dustinhome.no/product/5010617942/cooler-master-hyper-212-evo-s-1150-2011-am3-fm1/

 

Pass på at du har plass til den i kabinettet ditt. Den bygger 159mm i høyden ( som på en måte blir i bredden hvis du har standard tårn-kabinet :p ). Litt avhengig av hvor heldig du er i silikonlotteriet, og hvor god generell luftgjennomstrøming så klarer du nok greit 4600mhz minst. Men du trenger ikke begynne der. Klokk deg oppover, les litt på nett og stabilitetstest for alle endringer du gjør i BIOS.

Lenke til kommentar

Denne er helt topp for prisklassen.

http://www.dustinhome.no/product/5010617942/cooler-master-hyper-212-evo-s-1150-2011-am3-fm1/

 

Pass på at du har plass til den i kabinettet ditt. Den bygger 159mm i høyden ( som på en måte blir i bredden hvis du har standard tårn-kabinet :p ). Litt avhengig av hvor heldig du er i silikonlotteriet, og hvor god generell luftgjennomstrøming så klarer du nok greit 4600mhz minst. Men du trenger ikke begynne der. Klokk deg oppover, les litt på nett og stabilitetstest for alle endringer du gjør i BIOS.

 

Herlig - tusen takk :)

Har latterlig stort kabinett.. Obsidian 800D elns.. Kjøpte det uten å lese mål for noen år siden.. ganske stort!! :)

Lenke til kommentar

Vannkjøling er blitt så stuerent atte!

 

Bare noobs som søler. Kvaliteten på niplene er ekstremt god (hvis du ikke kjøper noe billig dritt), og fremgangsmåten (med lekkasjetest) kan gjøres uten fare for skade av komponenter. Holder det tett i 24h så er det tett.

 

Eller så kan du gi pengesekken din til Digital Impuls og si "Fix" :)

Lenke til kommentar

Vannkjøling er blitt så stuerent atte!

 

Bare noobs som søler. Kvaliteten på niplene er ekstremt god (hvis du ikke kjøper noe billig dritt), og fremgangsmåten (med lekkasjetest) kan gjøres uten fare for skade av komponenter. Holder det tett i 24h så er det tett.

 

Eller så kan du gi pengesekken din til Digital Impuls og si "Fix" :)

 

Hmm.. kanskje jeg skal prøve meg på det en dag da :) Har allerede sendt inn ordren..så må bli senere!

Tusen takk for god hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...