Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lette privatistfag + sosiologi og sosialantropologi


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte at jeg skulle "pynte" litt på vitnemålet mitt. Går første året på VGS, men skal jo naturligvis videre på VG2 neste år.

 

Lurte dermed på hvilke fag som var "lette" å ta opp som privatist (siden jeg må lese det selv)? Jeg trenger karakteren 6, da 5ere ikke blir gunstig.

 

Tenker bla på sosiologi og sosialantropologi, da jeg har hørt at det er lett å ta opp som privatist og få 6. Er det noen som har erfaring ect med å ta opp dette faget som privatist?

 

Takk for svar! :)

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Har selv tatt SOSO kun for å pynte på det endelige resultatet. Det er nok et av de enklere fagene du kan ta på siden. Bare å komme seg igjennom boken og møte på eksamensdagen ;) I tillegg anbefales HIFI dersom du er interessert i historie. Psykologi skal også være mulig å ta på egenhånd, men her er stoffet noe tyngre enn i de andre fagene jeg har nevnt (basert på egen erfaring).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har selv tatt SOSO kun for å pynte på det endelige resultatet. Det er nok et av de enklere fagene du kan ta på siden. Bare å komme seg igjennom boken og møte på eksamensdagen ;) I tillegg anbefales HIFI dersom du er interessert i historie. Psykologi skal også være mulig å ta på egenhånd, men her er stoffet noe tyngre enn i de andre fagene jeg har nevnt (basert på egen erfaring).

 

Når det gjelder fagene TS nevner. Hadde ikke rørt bøkene og, møtte opp pratet piss og gikk med en 6er i muntlig og 5 i skriftlig.

 

JEg hadde virkelig ikke lest noe som helst i det hele tatt. Latterlig enkelt om du er flink til å snakke for deg.

Flott, takk. Da blir det nok sosiologi og sosialantropologi jeg tar opp som privatist. Men kan jeg spørre om hvilken lærebok dere hadde? Litt usikker på hvilken lærebok jeg skal kjøpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...