Gå til innhold

Tips til forbedring av ytelse.


Anbefalte innlegg

Vær hilset.

 

Jeg fikk plutselig den groteske sannheten slengt rett i trynet når jeg skulle hive meg igang med Halo her om dagen; pcen min er altfor treg. Jeg gjorde det eneste rette -- ett Radeon 9600 PRO er nå på vei. Men jeg lurer på om dere har noen andre forslag ? Tenker på å gå opp 256mb RAM til. Vil dette være ett godt alternativ ? Eller har dere noen bedre forslag ? Gidder ikke bruke så mye penger på oppgraderinger, ettersom jeg egentlig ikke har penger til skjermkortet som kommer :lol:

 

Oppsettet mitt er som følger:

 

MSI Socket A SiS 745 hovedkort.

Athlon XP 1800+ 1,53

Samsung 256MB DDR 333mhz

GeForce 2 GTS :grumpy:

 

 

Alle forslag er velkomne. Hvis dere lurer på noe annet om oppsettet mitt, er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp hvertfall 256mb ram til!

 

:yes::yes::yes:

 

Det er det maskinen din trenger. Da begynner den å duge ganske bra, iallfall til dagens spill. Å klokke cpu er vanskelig, da cpuen din høyst trolig er meget lite klokkbar, og neppe hk heller. Å hive inn en bedre cpu hadde kanskje også hjulpet, men med nytt skjermkort og mer ram funger den mer enn godt nok.

Lenke til kommentar

Hvor lenge siden er det du kjøpte CPU'en? Hvis det var i 2002 er det sikkert en palomino som er meget lite klokkbar. Dersom det var i 2003 kan det godt være en Tbred-B som er meget klokkbar.

 

Athlon XP 1,53GHz = Athlon XP1800+

Palominoen er sikkert klokkbar til ca 2000+ (1,666GHz)

T-bred-B'en er sikkert klokkbar til ca 2600+ (2,133GHz)

 

Jeg tror det også skal hjelpe godt på ytelsen.

Lenke til kommentar

Det er nok 2002 modellen jeg har. Er uansett ikke av overklokker typen, men jeg har en brukbar CPU-kjøler ( MCX462U ). Eneste er at jeg har en litt dårlig vifte. Skal vurdere en ny en senere. :roll:

 

Hvis jeg bestiller RAM, tenkte jeg at jeg skulle bestille en ny HD ( WD 160 GB 2mb cache ), og den er billigst på komplett. De fører mange forskjellige RAM-produkter, men jeg tenkte på TwinMOS. Hva sier dere ? Skal ikke overklokke så mye, så trenger ikke "beste RAM'n" liksom :wink:

Lenke til kommentar

Sett RAMen til FSB clock (133hz), og sett CL til 2 og reduser de andre så langt det er mulig... endel å tjene på dette når det gjelder AMD systemer.

 

Ellers:

* Defragmenter HD

* Rydd opp i registry (registrycleaner eller enda bedre: Ace Utilities)

* Reduser programmer som starter med windows

* Kjør Ad-Aware / SpyBot

 

BTW: ikke kjøp mer RAM eller CPU ... det er ikke verdt invisteringen på ditt system.. Tweak minnet og gjør div. software inngrep som beskrevet over, og den holder litt til .... spar pengene til når du oppgraderer resten (HK etc.) ....

Lenke til kommentar
MS-6561 ( Socket A SiS 745 Ultra )  

AMD XP 1800+  

GeForce 2 GTS [R9600 PRO kommer denne uken]  

Samsung 265MB DDR 333mhz  

WD 80GB SE 8MB Cache

 

Hehe ... du kan faktisk sette inn en XP2600+ TB CPU i dette kortet.

 

Kilde

 

Mer info om ditt HK

 

MSI er flinke til å tilrettelegge gamle kort til nyere teknologi... mitt HK (KT3Ultra2) støtter f.eks. XP3000+ Barton.

 

Kjøp en 256 MB 333MHz brikke og XP2400+ TB hvis du plent vil ha mer futt (Pris=ca. 1000-1100 + CPUvifte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...