Gå til innhold

Skal kjøpe meg bærbar pc...


Sondre^^

Anbefalte innlegg

Vil (som de fleste andre) ha en bra pc til hyggelig pris, og etter litt leting rundt på nettet og på dette forumet, ser disse to ut som de mest aktuelle alternativene (vil ikke kjøpe acer eller zepto, ettersom whitebox er bedre til lavere pris):

 

dell 500m

(med min konfigurasjon)

1.5 ghz pentium M

30 gb hd (ikke viktig for meg, kommer ikke til å fylle den opp)

512 mb ddr ram

cd/rw combo og diskettstasjon

trådløst nettverkskort

14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)

og tøff farge =)

vekt: 2.2 kg

 

17 384,- inludert mva og frakt

 

 

 

Whitebox cl50

1.5 ghz pentium M

60 gb hd (dobbelt så stor faktisk! :p)

512 mb ddr ram

cd/rw combo, ikke diskettstasjon (kan være lurt, for å ta med skoleoppgaver hjem osv)

trådløst nettverkskort

15" XSGA TFT (1400x1050) (leste men jeg leste her at "En 15" XGA er derimot noe man burde unngå - dette gjelder alle. Kjøper man en 15" XGA-skjerm vil man få latterlig store tekst og bilder (motsatt effekt som en liten skjerm med stor oppløsning)." stemmer det? bør jeg derfor unngå denne pcen?)

vekt: ikke oppført (noen som har veid den? :D)

 

16101,- inkludert mva

 

 

har også en "outsider" i form av denne:

 

Green C1400

Intel Centrino 1400 prosessor (det store spørsmålet: er dette det samme som pentium M? hvis ikke, hva er forskjellen?)

40 gb hd

512 mb ddr ram

cd/rw combo

trådløst nettverkskort

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

vekt: 2.6 kg

 

til kun 13995,- som er en meget god pris i forhold til de andre

 

hvilken høres ut som det beste alternativet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ut som du har glemt av en ting. garanti'n

 

åssen garanti av du valgt til dell laptop'n.

åssen garanti er det på de andre. husk som privat person i norge har du ikke krav på mer en 2 år. holder dette for deg?

 

hva er viktig, god pris, ytelse, garanti, tilgjenglig telefon support,

bra reperation vilkår, ? og skulle den bli ødelagt, tar det 2 dager, 5 dager eller 2 uker før du får den tilbake?

mister du garanti'n hvis du åpner å setter min ram eller skifter tastatur. ?

 

 

aja, du har sikkert tenkt på det, men hvis ikke så er det absolut værd å tenke på,

 

MR_T

Lenke til kommentar

det er bra. jeg hadde heller ikke valgt whitebox pga så elendig service. syns du gjør et bra valg hvis du velger acer travelmate 803cli. det er en sinnsyk bra maskin som jeg ville ha selv, men kjøpte heller T40P. syns at servicen teller veldig mye jeg og når jeg kjøper en maskin, hjelper ikke hvor mye billigere den er enn andre maskiner altså. en betaler jo en del for en laptop og da forventer du bra service fra dem. legger heller i noen kroner for å få sinnsyk bra service istedet altså.

 

syns du burde velge acer istedet for da, men det spørs hvor viktig du syns en større harddisk teller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
det som sier du som klager over whitebox nå og er flyforbanna og skal selge maskinen tilbake. ikke velg whitebox!!!

 

Prøv å hold deg litt i skinnet. Ta deg en pille eller noe. Selvfølgelig skal jeg ikke selge den, men det ville kanskje du gjort? Vil jeg kvitte meg med den, sender jeg den bare tilbake. Jeg får ringe dem i dag å se om jeg får fiksa pipingen.

 

Kraftigere maskin til samme pris finner du ikke, så jeg er fornøyd med kjøpet. Servicen er det ingenting å si på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...