Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I disse tider med litt mer penger enn vanlig, så tenkte jeg på å oppgradere dataen. Jeg er overhodet ikke flink når det kommer til deler inne i en pc, vet kun hva som er "ram brikkene", bare for og illustrere at jeg ikke kan så fryktelig mye. Jeg er interessert i en pc som er forholdsvis kraftig, trenger ikke ett beist av en pc, men gjerne også en som skal vare en liten stund til. Skal brukes til gaming. Har også lyst til å dytte inn en ssd, har aldri bygd eller satt inn nye deler i en pc, men tenkte at jeg nå kunne prøve det ut, i tillegg til at det ikke er så vanskelig å finne en guide.

 

Kabinett: Antec Nine Hundred Two Midi Tower

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5850 1GB

Hovedkort: Gigabyte GA-P55-USB3

Strøm (?): Chieftec Super Series 650W PSU

Prosessor: Intel® Core™ i7-860 Processor

Og 4gb ram.

 

Regner med at jeg trenger nytt skjermkort og mer ram, men om det andre trengs å byttes aner jeg ikke. Så hadde satt veldig pris på om det er noen som kunne gitt meg noen tips, har god erfaring med komplett, så regner med at jeg vil bestille deler fra der.

Endret av seigmenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye vil du legge i en oppgradering, og hvor gammel er PSU'en din?

 

 

 

Dette er en god oppgradering som gir deg mulighet til å overclocke, noe som kan være fint om du ønsker litt ekstra ytelse fra cpu'en din.

 

GPUen er god og vil klare generelt alle spill på high/ultra med grei FPS.

Endret av Kaptein-Snorkel
Lenke til kommentar

PC'n ble kjøpt i 2010, så fire år da. Penger er litt vanskelig å si, da jeg ikke aner hvor mye det vil koste, men 5000-8000 tenkte jeg var nok, uten at jeg helt visste hvor mye som måtte brukes. Er det vrient å bytte hovedkort?

 

Nei, å bytte hovedkort går helt fint, så lenge du er nøye under montering og husker avstandsstykker, men om du bruker det gamle kabinettet, skal det sitte der fra før, så det vil bare være å plassere det og skru det fast :)

 

Hvis du kan strekke deg til 8000kr, ville jeg slengt med en ny PSU og tatt med en SSD som du ønsket.

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1406289&su=5138AF37-7326-4177-913B-DB04EF4431E1

 

Det er mulig du vil spare noen kroner på å kjøpe delene igjennom Dustinhome/netonnet, men det er opp til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...