Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg hadde noen spørsmål om klamydia.

 

 

Fikk i går fredag en telefon fra fastlegen min om at jeg dessverre var smittet av klamydia. Bakgrunnen for dette var at jeg for noen uker siden i midten/slutten av mai hadde begynt å få lett svie når jeg tissa.

 

Jeg tok denne prøven i forbindelse med at jeg var på kontroll for en operasjon jeg hadde i magen i starten av mai. (2. mai? ) Legen sa at den lette svien ikke hadde noen direkte sammenheng med operasjonen, og ville ta en slik test bare i tilfelle for å utelukke ting.

 

Jeg ble sammen med en jente i november i fjor, og vi hadde beskytta sex fram til ca februar. Mens jeg ble operert i starten av mai ble det slutt mellom meg og henne en ukes tid, men vi fant tilbake til hverandre uka etter. i ca midten av mai hadde vi på nytt sex igjen som "normalt" Da i slutten av mai begynte jeg som nevnt å merke symptomene. Spørsmålet mitt er som følger har hun vært utro?.

 

Jeg tok opp dette med henne i går og hun benekta alt! Vi hadde en god prat om dette hvor jeg tok opp mine bekymringer omkring dette. Hun sa at hun ikke hadde merket noe som helst unormalt og at alt var normalt. Vi leste sammen på noen nettsider om at sykdommen kan ligge i dvale (gjerne flere år?) og at symptomer ikke merkes så lett. Kunne jeg ha blitt smitta av henne i februar, for å så merke noe i mai? Grunnen til at jeg kanskje merka noe ordentlig i mai, er pga operasjonen min og at jeg er mer "oppmerksom" på ting i egen kropp i forbindelse med dette. Det skal opplyses også om at den lette svien var så og si borte når jeg testa meg hos legen i denne uka.

 

Sånn til opplysning sjekka jeg meg før jeg inngikk et forhold med denne jenta, og da var alt helt fint. Så jeg kunne ikke ha dradd noe med meg inn i dette. Hva tror dere? Hun mener at kilden må være ekstypen som hun bodde tidligere med. De hadde hatt sist sex siste gang i januar i fjor, og det ble slutt i februar. Takk for alle greie svar!

 

 



Anonymous poster hash: a8301...860
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde lese mer om Klamydia. Men om du absolutt misstenker at hun har vært utro så er det ikke stort jeg kan si for å berolige deg. Men å få symptomer 3 mnd etter smitte (om hun ikke har vært utro) er ikke rart. Du er rett og slett heldig som i det hele tatt har fått symptomer så tidlig.

Endret av Overmoden
Lenke til kommentar

Du burde lese mer om Klamydia. Men om du absolutt misstenker at hun har vært utro så er det ikke stort jeg kan si for å berolige deg. Men å få symptomer 6 mnd etter smitte (om hun ikke har vært utro) er ikke rart. Du er rett og slett heldig som i det hele tatt har fått symptomer så tidlig.

 

 

Vil understreke at jeg ikke mistenker henne. Vil bare prøve å forstå... Samtidig så var legen rimelig klar på dette var merkelig... Får ta meg en ny prat med legen

Lenke til kommentar

Hva syns legen var merkelig? At det tok så kort tid? Ikke sikkert at det gjorde vondt å tisse har noe med klamydiaen å gjøre heller. Så alt kan ha vært tilfeldig.

 

Du har blitt smittet av henne, du er frisk nå så er vel ikke så mye mer å tenke på.

Endret av Labans
Lenke til kommentar

Så du mistenker henne for å ha vært utro? Klamydia er ikke noe sikkert tegn om hun ikke har papirer på at hun var frisk da dere ble sammen.

 

Var bare et slag å få i trynet i går da. Vi har akkurat investert ganske mye penger i tidenes ferietur for å si det sånn...

Lenke til kommentar

 

 

Så du mistenker henne for å ha vært utro? Klamydia er ikke noe sikkert tegn om hun ikke har papirer på at hun var frisk da dere ble sammen.

Var bare et slag å få i trynet i går da. Vi har akkurat investert ganske mye penger i tidenes ferietur for å si det sånn...

Forstår det. Men dette er ikke en grunn til å tro at hun har vært utro. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

 

 

Så du mistenker henne for å ha vært utro? Klamydia er ikke noe sikkert tegn om hun ikke har papirer på at hun var frisk da dere ble sammen.

Var bare et slag å få i trynet i går da. Vi har akkurat investert ganske mye penger i tidenes ferietur for å si det sånn...

Forstår det. Men dette er ikke en grunn til å tro at hun har vært utro. Bare så det er sagt.

 

 

Men har som nevnt liten peiling på dette. Får ta meg en prat med legen igjen

Lenke til kommentar

Det skader ikke å forhøre seg med legen en ekstra gang, men det er ikke vanskelig å finne referanser som støtter Overmodens utsagn om at klamydia ikke nødvendigvis fører til svie/symptomer.

 

http://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/klamydia

 

De fleste som blir smittet med klamydia, får ingen symptomer, men de kan likevel smitte andre. Hvis du får symptomer, er det mest som svie når du later vannet, og kløe fra urinrøret. Kvinner kan få utflod fra skjeden, og menn litt utflod fra urinrøret.

Lenke til kommentar

Det skader ikke å forhøre seg med legen en ekstra gang, men det er ikke vanskelig å finne referanser som støtter Overmodens utsagn om at klamydia ikke nødvendigvis fører til svie/symptomer.

 

http://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/klamydia

 

De fleste som blir smittet med klamydia, får ingen symptomer, men de kan likevel smitte andre. Hvis du får symptomer, er det mest som svie når du later vannet, og kløe fra urinrøret. Kvinner kan få utflod fra skjeden, og menn litt utflod fra urinrøret.

 

 

 

Så jeg kan i teorien ha blitt smitta i februar og først i mai merka ting?

Lenke til kommentar

 

Det skader ikke å forhøre seg med legen en ekstra gang, men det er ikke vanskelig å finne referanser som støtter Overmodens utsagn om at klamydia ikke nødvendigvis fører til svie/symptomer.

 

http://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/klamydia

 

 

 

De fleste som blir smittet med klamydia, får ingen symptomer, men de kan likevel smitte andre. Hvis du får symptomer, er det mest som svie når du later vannet, og kløe fra urinrøret. Kvinner kan få utflod fra skjeden, og menn litt utflod fra urinrøret.

 

 

Så jeg kan i teorien ha blitt smitta i februar og først i mai merka ting?

 

Hvorfor ikke? Immunforsvaret går litt loko etter operasjoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...