Gå til innhold

– Netflix er det eneste «problemet»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelene med streaming er jo ENORME i forhold til slik det var før!

 

  • Kan bruke min Netflix/HBO/Viaplay konto samme hvor jeg befinner meg.
  • Bruker en annen tjeneste som jeg betaler litt over 200 for pr mnd. Der har jeg alle nordiske kanaler av interesse, og en haug av andre kanaler.Totalt over 200 kanaler.
  • Slipper å betale TV lisens.
  • Kan ta med Android Mini PC på hyttetur, ferie og lign. Er det ikke nett der kan jeg laste ned en del filmer på f. eks Viaplay først, og se dem offline.
  • Samme med Netflix. Buker det på stereo hjemme, men også i bilen (offline) og alle andre steder jeg forflytter med til. Deilig å alltid ha favoritt musikken tilgjengelig.
  • og mange mange andre fordeler jeg ikke orker å ramse opp.

Etter at vi fikk Android Mini PC i hus har vår digitale hverdag blitt en ren fryd! :)

Lenke til kommentar

Det som har skjedd er at vanlige folk nå har begynt å bruke nettets kapasitet på samme måte som nerder har i alle år. I praksis har vanlige folk subsidiert høy kapasitet til nerder. Alle har betalt gjennomsnittspris, selv om bruk har vært helt forskjellig. Når nå flertallet har funnet ut at de kan benytte denne kapasiteten, kan det ikke fungere lengre.

 

Pris må nå begynne å reflektere kapasitetsbruken hos de enkelte aktører før dette kan fikses. Dersom deler av nettet har ledig kapasitet, kan dette prisdifferansieres, og de protokollene (P2P f.eks.) som utnytter dette vil bli preferert av forbrukere. Dersom man også tillater ISP å differansiere til leverandører av store tjenester, vil prisen for f.eks. en dårlig protokoll måtte bakes inn i tjenestens pris, og man får enda høyere press på leverandører av tjenester til å bruke smarte protokoller.

Lenke til kommentar

Ja enig, med dagens bruk burde prisene holdes der de er men hastighetene kuttes med 90% // i teorien.

Så enda engang, ISP som har skylda og griner pga modellen de har valgt ikke lenger fungerer i 2014.

 

Ingen kommer til å betale de prisene for hva 5mb egentlig burde koste og da taper de penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...