Gå til innhold

Investering 1-3 år


tttt

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har fått nesten en halv million i arv. Planen var investere dette i utleiebolig, delvis for å få ned formuen med tanke på studielån. Men siden jeg ikke er 18 så kan jeg ikke eie bolig. Planen er nå å investere i noe annet til jeg er 18. Og deretter investere i bolig før jeg skal studere.

 

Jeg spør derfor om tips til investering i tidsrommet 1-3 år. Og om andre tips til hva jeg kan gjøre. Jeg vil helst investere disse pengene i noe med ikke alt for stor risiko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre er det slik at jo mer du vil tjene jo større blir risikoen. Det er ikke så stort mye du får gjort annet enn å investere de i høyrentekontoer,BSU eller fond. Avkastningen vil være minimal, men sånn er det. Det finnes ingen snarvei til rikdom med mindre du vil gamble.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at med aksjesparing må du følge hovedindeksen, og den går litt opp og ned. Med såpass kort tidsperspektiv er det en høyst reell risiko for at markedet er på en nedtur når du skal kjøpe bolig.

 

Prøv å regne litt på hvor mye forskjell det er på forventet avkastning i kroner og øre mellom de forskjellige spareformene. Jeg tviler på at det holder til å forsvare risikoen aksjemarkedets volatilitet innebærer med så kort tidshorisont.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...