kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Når jeg prøver å skrive "{" Kylix C++ får jeg bare opp "|7". :-? Noen som vet hva som er galt? Har bare problemet i Kylix. Irriterende, for det ser bra ut, og jeg har lyst til å bruke det.
Dino_ Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 Blir litt gjetting, men jeg vil tippe det har med nyere RedHat-distro og gjøre, og da er det nok relatert til "Truetype-fonts" eller noe sånt... Jeg har ingen workaround til dette problemet, men titt på: Borland sine Kylix-Newsgroups, vil tippe at du kan finne svar på spørsmålet ved litt lesing der. Ja, og en annen SVÆRT nyttig ting dersom du skal distribuere ting laget i Kylix: KylixLibs!, dette er et must for at folk skal kunne kjøre programvaren du har laget, uten at du behøver å legge ved QT-biblioteker på 16Mb :o og sånn bare for en programsnutt på 1 eller 2 Mb... Noe for linksiden på Sourcecode.no? Og jah, si fra om du finner ut av det
kattemat Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 Når jeg prøver å skrive "{" Kylix C++ får jeg bare opp "|7". :-? Noen som vet hva som er galt? Har bare problemet i Kylix. Irriterende, for det ser bra ut, og jeg har lyst til å bruke det. Er ikke et UTF-8 relatert problem da?
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Skrevet 20. oktober 2003 Kjører RødHatt 9 jo... Nå kommer jo serven straks da!
gp500 Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 Dette må jo være et tegnsett/keyboard problem, hva med å sjekke tastaturoppsettet i kontroll senteret (eller hva det heter i Redhat) ?
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Skrevet 20. oktober 2003 Endret nå fra norwegian til norwegian latin 1 (hva er forskjellen?!?). Skal skjekke neste gang jeg rebooter. resultater postes her!. Har som sagt bare dette problemet i Kylix (og noe i Xchat med æøå men det er en annen sak)
kattemat Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Endret nå fra norwegian til norwegian latin 1 (hva er forskjellen?!?). Skal skjekke neste gang jeg rebooter. resultater postes her!. Har som sagt bare dette problemet i Kylix (og noe i Xchat med æøå men det er en annen sak) Xchat problemet er iallfall grunnet at RH bruker UTF-8 som standard. Endre LANG="no_NO.UTF-8" til LANG="no_NO.ISO-8859-1" i /etc/sysconfig/i18n eller gjør en export LANG="no_NO.ISO-8859-1" før du starter kylix/xchat.
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Skrevet 21. oktober 2003 Niks, det hjalp ikke, bortsett fra at GNOME plutselig ble på norsk... forøvrig var gammel verdi "en_US.UTF-8" og den skriver "|" når jeg trykker alt graphics, og deretter 7 når jeg trykker... syv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå