Gå til innhold

[Løst] Anbefaling til ny PC for en som ikke har så mye peiling


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en kvinnelig 19-åring som trenger hjelp til å finne ny pc.

Jo bedre pc for billigere penge jo bedre.

 

Krav:

- IKKE Windows 8

- Må kunne kjøre flere programmer samtidig - Windows skriveprogrammer og slikt

- Må kunne kjøre litt store spill - F.eks Sims 4

- Muligheten til å streame filmer og slikt er også viktig

 

ellers så har jeg ikke flere krav jeg kommer på. Er ikke så flink med dataspråk.

Pc-en må også kunne brukes på skolen - dvs som nevnt ovenfor kunne kjøre skriveprogrammer og Microsoft Office Powerpoint og slikt.

 

Budsjett har jeg ikke satt enda. Men helst ikke over 10 000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du vil bruke den på skolen, regner jeg med du ønsker en bærbar?

 

Ser at du ikke ønsker Windows 8. Da vil jeg anbefale at du sjekker ut Multicom sine PCer, da disse selges uten OS og du kan kjøpe eller laste ned Windows 7

 

Bryr du deg om vekt?

Ja jeg ønsker en bærbar. Vekt spiller ikke noe særlig stor rolle så lenge jeg ikke blir å bære rundt på en stor blikkboks av en maskin.

Lenke til kommentar

Etter det nye priskuttet, har jeg ingen problem med å si at MacBook Air 13 er den beste portable maskinen en kan kjøpe til under 7000 kroner. Det eneste minuset er at Apple ganske sikkert kommer til å gi maskinen en full overhaling senere i år, og at det sannsynligvis er snakk om den største endringen på 5 år.

 

Om du er interessert i en Windows-maskin, kan jeg trygt anbefale Asus ZenBook UX32LN til 500 kroner mer. At den har Windows 8.1 bør du egentlig ikke tenke på overhodet, fordi du kan innstallere programmet Classic Start som gjør at all utseendet og funksjonalitet går tilbake til Windows 7. Hater selv det nye grensesnittet til Windows 8, men bruker det likevel problemfritt med dette programmet. :)

 

Blant 15-tommere kan det være lurt å vurdere Multicom Xishan W550S uten operativsystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke liker Windows 8 er vel med eller mindre det som er oppsettet. Søsteren min har Windows 8 og jeg forstår ikke bæret av hvor ting har havnet på pc-en hennes.

Jeg vet ikke hvordan Windows 8.1 er i forhold men Windows 7 ville vært å foretrekke...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså for å legge til litt. Jeg har gjort litt research angående Windows 8.1 og det virker virkelig ikke som noe for meg. Hele den app-greia virker unødvendig for meg for jeg bruker ikke apper og hele touch screen tingen liker jeg ikke.

Windows 7 er og blir nok tingen for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...