Gå til innhold

Åpen vs lukket vannkjøling (ingen erfaring)


Espen n.K

Anbefalte innlegg

Hei, skal snart bygge en ny PC, hvor jeg tidligere kun har hatt Stock kjølere / vifte, men skal nå bygge en ny med vannkjølingsløsning.

Jeg sitter nå og grubler litt på om jeg skal velge åpent eller lukket system. Jeg er opptatt av utseende på PC-en og at komponentene får godt kjøling. Jeg har ingen tidligere erfaring med vannkjøling i PC. Jeg har sett på løsninger som Corsair sine lukkene systemer om F.eks Corsair H100i og lukket vannkjøling til GPU (Skjermkort) fra feks Artic. Men jeg er fortsatt litt usikker på om jeg kanskje vil gå for åpent, dette ser spennende ut og ikke minst at utseende blir fremmet. Men som sagt har ingen erfaring, skal påkoste denne maskinen en del så det blir sannsyneligvis god hardware.

 

legger med et bilde av en liste med noe av det jeg tenker å gå for, her er det ikke skjermkort og alt er ikke komplett, men jobber fortsatt med valgt av skjermkort og noen flere komponenter:

http://puu.sh/9vWOa/6a259e4b00.png

 

Kabinett jeg skal bruke blir enten Corsair 800D eller 750D.

 

så igjen har veldig lyst til å gå for åpent, men vet hvor jeg skal kjøpe eller om sånn kit er greit i starten, men har også sjekket ut "techbay.no". men litt redd for at det er mye styr med det og vedlikehold og om det kan skje lekasje, PC-en skal flyttes på i blant også i og med at jeg bor 2 steder, hvor jeg her og litt der., som gjør at jeg rett og slett bør kanskje gå for lukket, for dagens lukkene systemer er vell veldig gode?

 

har feks sett på noe slikt: https://www.komplett.no/ekwb-ek-kit-l360-water-cooling-kit/811941

kan det kanskje være greit å starte med et sånt sett for første gang jeg eventuelt skal ha åpent system. redd for lekasje ved åpent system!

 

Håper noen kan hjelpe meg litt, kanskje litt rar formulering er og der og noe som er uklart så er det bare å spørre, hvis det eventuelt er mer informasjon dere trenger for å kunne hjelpe.

 

Takker så mye for hjelp på forhånd! :D

Endret av Theoverturn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Corsair h100i, Fonøyd. Byttet ut viftene da.

 

Ek sin vannkjøling (f.eks) Kan ikke måles med Aio. De knuser de lett og derfor har den en premium prislapp.

 

Man må vell bytte 2 ganger i året. Altså væsken. Jeg selv skal skaffe meg det til konfen min. Noe som er nesteår :)

 

EDIT: høy kvalitets list edu har satt frem. Trenger du virkelig 1200watt? skal du kjøre 3-way sli/Xfire?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...