Gå til innhold

Sapphire Radeon 9000 128MB

ThomasWH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey,

Jeg har et problem!

Når jeg kjører TV-UT fra pc'en med ovennenvnte kort, blir bildet på tv'en SORT HVITT! Hva er galt? Bildet ser bra ut, men er sort-hvitt.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å kjøre med en vanlig pc-skjerm ved siden av tv'n. jeg hadde også et 9000 kort. Hadde problemer med fargene på tv'n jeg og... PRØV! :-)

Skrevet

Poenget er at tv'en er 29" og monitoren er 17" .... Bildet MÅ og SKAL på tv'en! Hvordan fikser jeg dette med farger? Noen som vet hvorfor jeg får svart hvitt?

Skrevet
Poenget er at tv'en er 29" og monitoren er 17" .... Bildet MÅ og SKAL på tv'en! Hvordan fikser jeg dette med farger? Noen som vet hvorfor jeg får svart hvitt?

Jeg mente nå liksom at du kjører begge samtidig.

Skrevet

Jeg kjører pc monitor og tv samtidig. Bildet er bra på begge skjermer, MEN på tv'en er det sort-hvitt! Jeg bruker S-video kabel fra skjermkortet til tv'en, hvor den går igjennom en Euro Scart "klump" :)

Hjelp!

Skrevet

Hmm.. har du valg på tv'en om den skal kjøre PAL eller SECAM eller NTSC? JEg måtte slå over det på min tv (en JVC sak) fordi den ble også sort/hvitt først..

• 1 måned senere...
Skrevet

Trur jeg har prøvd alt nå jeg.. Men bildet er fortsatt svart/hvitt! Hva kan være galt? Feil ledning eller? Det er en 10m lang s-video kabel, fra skjermkortet til tv'en! HJELP! :)

Skrevet

Har ikke samme skjermkort, men har hatt samme problem før.

Har du prøvd å stille innstillingene for TV, det skal finnes en mulighet for å velge hvilke signaler som blir sendt til TV-en. Du kan velg mellom PAL-m, PAL-b, NTSC osv.. Denne burde stå på PAL- b, ihvetrfall det jeg bruker. Hvis ikke b funker så prøv noen andre.

Skrevet

har hatt diverse skjermkort med tv-ut på syajsonære pcer og min erfaring er at når det blir svart-hviott på tv-en så har det i mitt tilfelle skyldes driverne eller det at tv-en ikke klarte farger med s-video-kabel.de tvene jeg har vært borti hadde lettere for å vise farger med composite-kabel...

Skrevet (endret)

Hvis du har prøvd det meste av innstillinger så kan det være at du har enten en defekt s-video kabel eller scartledning/kontakt. Prøv med en annen, kanskje kortere, s-video kabel.

Og som ovenfor sier, noen tver kan ha problemer med farger over s-video.

Endret av Wizt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...