Gå til innhold

Alkohol er idiotisk, hvorfor drikker dere alkohol?


Anbefalte innlegg

 

 

snip
Du sier at maten ikke kan bli bedre av vin, men at smaksopplevelsen kan påvirkes. Litt uklart hva du mener. Hva er smak om ikke en subjektiv opplevlese? Snakker du om matens objektive smak (hva nå enn det er)?

Mener du at mat og vin kan kombineres og gi en bedre smaksopplevelse?

 

 

Jeg snakker om råvarens objektive smak, ikke den sammensatte rettens smak eller usmak. Personlige preferanser bestemmer hva som er godt eller mindre godt - og den "mekanismen" er veldig enkel å manipulere, siden det går på subjektiv bedømming og vaner

 

 

Objektiv smak, jasså ja. Vi lar den ligge med sine eventuelle forklaringer.

 

Det jeg reagerte på var at du sa at mat ikke smaker bedre med alkohol. Deretter sa du at alkohol kan påvirke totalopplevelsen av smaken (her ble det uklart om hva du egentlig mener, og er fortsatt uklart), og konkluderte med at det ikke egentlig påvirker smaken, og derfor bare er noe man sier som et påskudd for å drikke.

 

Jeg er fortsatt uenig i det, og føler ikke at du har kommet med noe fornuftig grunnlag for å si det, om det ikke er for å provosere dine meningsmotstandere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg er fortsatt uenig i det, og føler ikke at du har kommet med noe fornuftig grunnlag for å si det, om det ikke er for å provosere dine meningsmotstandere.

 

 

Blir det bedre hvis jeg sier at råvaren i seg selv ikke blir "bedre" av å blande andre næringsmidler i den?

 

Hva er det som er ufornuft i å si at en hummer bare smaker hummer, og så kommer all personlig tilpasninger etter hvert, men da er det ikke en "hummer" lengre, men noe annet hvor hummer er en av ingrediensene. Og vet du egetlig hva du er uenig med meg i, eller forsøker du bare å provosere?

Lenke til kommentar

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som tvinger i seg alkohol uten å like det.

 

Enig. Vi holdt på sånn da jeg var 15-16. Men om trådstarter og andre her i tråden henger i slike miljøer, er det jo kanskje ikke så rart de har oppfatningene de har.

 

 

 

Det er det som er det biologiske poenget med å drikke ja...

Fint. Det gjør også at du kan meldes helt ut av diskusjonen.

 

Nei det kan du gjøre, man drikker først og fremst for å slukke tørsten

 

 

Ja, man drikker først og fremst for å slukke tørsten. Akkurat som man spiser for å ikke være sulten lengre. Men ikke dermed sagt at man bare spiser kjipe ting hele tiden. De fleste koser seg med god mat innimellom, akkurat som de fleste koser seg med god drikke.

 

Ser det har kommet opp om alkoholfrie varianter også, og jeg synes det ofte er mangel på gode alkoholfrie drikker. Brus er alt for søtt for meg, det drikker jeg ikke med mindre jeg må. Da drikker jeg heller vann. Som erstatning for alkohol kan jeg drikke farris, vann med sitron (eller vanlig vann), eventuelt en god eplejuice. Alkoholfri øl er bedre enn hva det var for noen år siden, men hverken alkoholfri øl eller vin er spesielt godt. Disse drikkevarene får smak utifra gjæringsprosessen de gjennomgår, og når de ikke har fått denne prosessen, smaker det dermed heller ikke så bra. Skal jeg på fest og kjører, har jeg som regel med en flaske farris til meg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som tvinger i seg alkohol uten å like det.

 

Enig. Vi holdt på sånn da jeg var 15-16. Men om trådstarter og andre her i tråden henger i slike miljøer, er det jo kanskje ikke så rart de har oppfatningene de har.

Drakk du da du var så ung?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mens jeg jobbet i forsvaret, og var ansvarlig for endel selskapeligheter, forsøkte vi å sette opp selskaps menyer, hvor halvparten av drikke var av alkoholfri varianter, men fikk aldri godkjent de planene - vår holdning var at "fri tilgang på drikke" medførte mye surr og unødig belastning for betjening samt diverse skader på lokaliteter, og ikke minst "kostnader". Men disse forslagene ble aldri godkjent, så vi brukte å nøye oss med frivillige tilbud om ulike alkoholfrie alternativer. Så var det en gang at vi lurte hele selskapet med at vi hadde alkoholfri velkomst, samt en alkoholfri dessertvin (men vi holdt det hemmelig). Etter på fikk vi den vanlige rosen, men ingen hadde merket forskjellen, og det lot til å være like så festlig i dette laget, som i de mer "gjennomsausa" evenementene vi ellers hadde for vane å stelle til.

 

Folk følger ikke med hva de eter og drikker, så det ut som :) ... placebo... ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Enig at alkohol ikke er bra og drikke og at rusa folk på alkohol er flaut i mange tilfeller å se. Samt at giften alkohol gjør deg syk dagen derpå. Men det er nå slik at mange finner det godt og bli ruset på alkohol. De slipper seg mer løs. Det er lettere i mange tilfeller og få seg sex, selv om fyll og sex ofte kan bli svært så dårlig.

Personlig skulle jeg ønske at vi heller brukte andre mindre skadelige rusmidler når vi skulle kose oss. Men dessverre er det lite tradisjon på det her på berget.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som tvinger i seg alkohol uten å like det.

 

Enig. Vi holdt på sånn da jeg var 15-16. Men om trådstarter og andre her i tråden henger i slike miljøer, er det jo kanskje ikke så rart de har oppfatningene de har.

Drakk du da du var så ung?

 

15-16 er ikke tidlig. Hvor jeg kommer fra så drikker unga fra de er 11-12år. Eller det var ihvertfall sånn når jeg voks opp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Enig at alkohol ikke er bra og drikke og at rusa folk på alkohol er flaut i mange tilfeller å se. Samt at giften alkohol gjør deg syk dagen derpå. Men det er nå slik at mange finner det godt og bli ruset på alkohol. De slipper seg mer løs. Det er lettere i mange tilfeller og få seg sex, selv om fyll og sex ofte kan bli svært så dårlig.

Personlig skulle jeg ønske at vi heller brukte andre mindre skadelige rusmidler når vi skulle kose oss. Men dessverre er det lite tradisjon på det her på berget.

 

Har ikke du allerede quote det innlegget tidligere?

 

 

 

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som tvinger i seg alkohol uten å like det.

 

Enig. Vi holdt på sånn da jeg var 15-16. Men om trådstarter og andre her i tråden henger i slike miljøer, er det jo kanskje ikke så rart de har oppfatningene de har.

Drakk du da du var så ung?

 

15-16 er ikke tidlig. Hvor jeg kommer fra så drikker unga fra de er 11-12år. Eller det var ihvertfall sånn når jeg voks opp.

 

Det er sykt, det er 23 års aldersgrense av en grunn. Det er et stort problem at så mange starter så tidlig

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Vann smaker ikke like godt og så lenge det ikke er forurensa, smaker det ikke spesielt godt. Alkohol er roten til alt godt, sammen med feit og usunn mat, sukker- og syreholdig, kreftfremkallende væske, nikotin, marijuana, syre, flein og alt det andre herlige vi har tilgjengelig her i verden. Noe annet som er roten til alt godt, er retten og muligheten til å kunne klage og syte om alle slags ting, uansett hvor små og nedrige de er, gjerne med formålet å irritere folk man vet irriterer seg over slikt syt. Personlig tenner det meg veldig.

 

Når man er godfull, er det noe av det beste man kan være lovlig. Bare vandre rundt salongberusa, være glad og ha det fint. Spis litt hasj dagen derpå, og så er plutselig ikke tømmermennene den største plagen heller.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Enig at alkohol ikke er bra og drikke og at rusa folk på alkohol er flaut i mange tilfeller å se. Samt at giften alkohol gjør deg syk dagen derpå. Men det er nå slik at mange finner det godt og bli ruset på alkohol. De slipper seg mer løs. Det er lettere i mange tilfeller og få seg sex, selv om fyll og sex ofte kan bli svært så dårlig.

Personlig skulle jeg ønske at vi heller brukte andre mindre skadelige rusmidler når vi skulle kose oss. Men dessverre er det lite tradisjon på det her på berget.

 

Har ikke du allerede quote det innlegget tidligere?

 

 

 

 

 

 

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar

Folk snakker sant i fylla

Et ordtak si er at "fra barn og fulle får man sannheten" ellerno sånt. Det er ren og skjær løgn. Fulle folk lyver så det renner av de.

Men de er ærlige også. Vet ikke hvor mange ganger jeg har snakket med folk som har fortalt AKKURAT HVA DE MENER om han og hun derre der. Og dette er ting man vanligvis ikke skal si til noen. Men når man drikker, får man lavere "styrke" på reglene sine, og da blir man løssluppen. Noen lyver i fylla, andre spyr ut med alle følelsene sine.

Folk følger ikke med hva de eter og drikker, så det ut som :) ... placebo... ;)

Det er litt riktig. Om man tror man får servert alkoholholdig drikke, så blir man full okke som. Det har også veldig mye med stemninga til de man er med.

Selv har jeg ingen problemer med å "overgå" fulle folk på fest, selv om jeg er edru. Det har selvfølgelig noe med at jeg "blir med" på den byggende rusen og stemningen som folk har.

Lenke til kommentar

 

Folk følger ikke med hva de eter og drikker, så det ut som :) ... placebo... ;)

Det er litt riktig. Om man tror man får servert alkoholholdig drikke, så blir man full okke som. Det har også veldig mye med stemninga til de man er med.

Selv har jeg ingen problemer med å "overgå" fulle folk på fest, selv om jeg er edru. Det har selvfølgelig noe med at jeg "blir med" på den byggende rusen og stemningen som folk har.

Så fint at du har fasiten på korleis alle reagerer på å få utdelt alkoholfri drikke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så fint at du har fasiten på korleis alle reagerer på å få utdelt alkoholfri drikke. :)

Ja, bare et øyeblikk her:

 

BBC news - Science/Nature

Psychological Science

Science Channel - Placebo

 

Trenger du flere fasiter? :tease:

 

 

Det er ikkje ein fasit for alle. Det er nokre få eksempel som i hovudsak fokuserer på hukommelse. Du er ikkje full sjølv om hukommelsen sviktar litt. I tillegg var det snakk om studentar, som i større grad blir påverka av andre, og har mindre erfaring med alkohol.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det er ikkje ein fasit for alle. Det er nokre få eksempel som i hovudsak fokuserer på hukommelse. Du er ikkje full sjølv om hukommelsen sviktar litt. I tillegg var det snakk om studentar, som i større grad blir påverka av andre, og har mindre erfaring med alkohol.

Det er flere undersøkelser som viser at man både oppfører seg full mens man drikker, og at hukommelsen og lignende får den samme smellen i etterkant.

 

Men jeg påstår ikke hardnakket at det gjelder ALLE. Så slutt med den "Så du vet liksom alt"-holdningen.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Vann smaker ikke like godt og så lenge det ikke er forurensa, smaker det ikke spesielt godt. Alkohol er roten til alt godt, sammen med feit og usunn mat, sukker- og syreholdig, kreftfremkallende væske, nikotin, marijuana, syre, flein og alt det andre herlige vi har tilgjengelig her i verden. Noe annet som er roten til alt godt, er retten og muligheten til å kunne klage og syte om alle slags ting, uansett hvor små og nedrige de er, gjerne med formålet å irritere folk man vet irriterer seg over slikt syt. Personlig tenner det meg veldig.

 

Når man er godfull, er det noe av det beste man kan være lovlig. Bare vandre rundt salongberusa, være glad og ha det fint. Spis litt hasj dagen derpå, og så er plutselig ikke tømmermennene den største plagen heller.

 

Vann smaker ikke godt? Jeg drikker vann hver eneste dag og jeg syns det er helt herlig, bedre enn brus og alt annet tillsetningsdrikker :)

 

 

 

 

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Enig at alkohol ikke er bra og drikke og at rusa folk på alkohol er flaut i mange tilfeller å se. Samt at giften alkohol gjør deg syk dagen derpå. Men det er nå slik at mange finner det godt og bli ruset på alkohol. De slipper seg mer løs. Det er lettere i mange tilfeller og få seg sex, selv om fyll og sex ofte kan bli svært så dårlig.

Personlig skulle jeg ønske at vi heller brukte andre mindre skadelige rusmidler når vi skulle kose oss. Men dessverre er det lite tradisjon på det her på berget.

 

Har ikke du allerede quote det innlegget tidligere?

Hva mener du?

 

Har ikke du svart på åpningsinnlegget allerede før?

 

 

Folk snakker sant i fylla

Et ordtak si er at "fra barn og fulle får man sannheten" ellerno sånt. Det er ren og skjær løgn. Fulle folk lyver så det renner av de.

Men de er ærlige også. Vet ikke hvor mange ganger jeg har snakket med folk som har fortalt AKKURAT HVA DE MENER om han og hun derre der. Og dette er ting man vanligvis ikke skal si til noen. Men når man drikker, får man lavere "styrke" på reglene sine, og da blir man løssluppen. Noen lyver i fylla, andre spyr ut med alle følelsene sine.

 

Så den gangen mamma ringte meg og var litt småfull og sa hun var glad i meg løy hun?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

Vann smaker ikke like godt og så lenge det ikke er forurensa, smaker det ikke spesielt godt. Alkohol er roten til alt godt, sammen med feit og usunn mat, sukker- og syreholdig, kreftfremkallende væske, nikotin, marijuana, syre, flein og alt det andre herlige vi har tilgjengelig her i verden. Noe annet som er roten til alt godt, er retten og muligheten til å kunne klage og syte om alle slags ting, uansett hvor små og nedrige de er, gjerne med formålet å irritere folk man vet irriterer seg over slikt syt. Personlig tenner det meg veldig.

 

Når man er godfull, er det noe av det beste man kan være lovlig. Bare vandre rundt salongberusa, være glad og ha det fint. Spis litt hasj dagen derpå, og så er plutselig ikke tømmermennene den største plagen heller.

 

 

Beklager beklager beklager .. så ikke at smurfen hadde dristet seg inn på slike skrå bredder - sikker på at du har tid til dette - går ikke ut over bilde produksjonen .. savnet blir kanskje uuthodelig osv osv ..

Men når det er sagt, så ser jeg frem til ett oppdatert grisete selvbilde, som bare du kan, i rpt ..

 

Du skal være hjertelig tilstede, og det passer fint at du deler griseriet :love: ditt med oss - det gir meg bare enda mer vann på mølla - sånn kan det gå når man koser seg med alkohol og alt annet, mellom himmel og jord

 

lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501
Beklager beklager beklager .. så ikke at smurfen hadde dristet seg inn på slike skrå bredder - sikker på at du har tid til dette - går ikke ut over bilde produksjonen .. savnet blir kanskje uuthodelig osv osv ..

Men når det er sagt, så ser jeg frem til ett oppdatert grisete selvbilde, som bare du kan, i rpt ..

 

Du skal være hjertelig tilstede, og det passer fint at du deler griseriet :love: ditt med oss - det gir meg bare enda mer vann på mølla - sånn kan det gå når man koser seg med alkohol og alt annet, mellom himmel og jord

 

lykke til videre :)

 

Okay, jeg har støtta deg i de fleste av kommentarene dine men akkurat nå har du gått over streken

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...