Gå til innhold

Evig hakking i spill..?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får i alle fall til å spille uten at skjermproblemet oppstår nå. Justerte blant

annet ned AGP til 4x. Men hakkingen er like ille enda :cry:

Har ikke prøvd å forandre IRQ adressene enda Hellandes , og jeg har 8 usb-porter! Bruker for tiden 6 av dem (webcam+mouse+printer+brenner+digital camera+pendrive).

 

 

For guds skyld da mann !!!!!!!! :o :o :o :smile:

 

Røsk ut alt rasket du har koblet til !!

For å kunne feilsøke dette , må du tilstrebe deg et tilnærmet optimalisert system for spilling .

 

Ikke installer windows med noen av dippeduttene tilkoblet.

Du må nesten dedikere maskinen din til spilling , dersom du skal sikre en problemfri spillopplevelse, flytt alle unødvendige peripheri-enheter til en annen maskin på nettverket dersom mulig.

 

 

Løsningen er ofte en bagatell , noe du/vi har oversett/ikke tar høyde for innledningsvis.Problemstillingen må kansje vinkles. Prøv å starte en tråd i et annet forum.

 

 

mitt siste forslag :

 

Last ned xpsp1a_no_x86.exe , brenn ut på cd.

Fjern nettverkstilkoblinger fysisk.

 

Bruk eliminasjonsmetoden:

 

Demonter alt du har av HW , undersøk/logg merkingen på komponentene dine.(Pcb.revisjon/bios? osv.)Les igjennom HK-manualen , sjekk jumpere osv. Har du compatible minnebrikker ? rett hastighet ,timings ....(spd er ikke alltid en stabil setting)

Plasser HK på et fast underlag av antistatisk materiale. ingen skruer.

Koble til kun: cpu/vifte, psu, minne, skjermkort, HDD, DVD, tastatur/mus i usb 1/2, skjerm, og evt.høytalere.

Reset cmos.

Disable alt dilldall i bios(sett deg grundig inn i bios).

Installerer riktig s-ata kontrollerdriver.

 

 

 

1. Partisjoner HD fornuftig. c:system 20-30Gb d:swap 2Gb e:data ->

2. Dersom punkt.3,4,5,6 ikke funker, slå av acpi, og apm i bios.gjenta 1-6.

3. Installer i denne rekkefølgen: Winxp, chipsetdriverne(*), xpservicepack1a.

4. Installer Drivere/software for Skjermkort. ellers ingenting.

5.Optimaliser systemet flytt sidevekslingsfilen til d:swap. Fjern all automatisk oppdatering , ekstern administrasjon og systemovervåkning.Fjern HD komprimering og indeksering.Defragmenter.

6. Installer spill på partisjon e.

 

*(untatt usb.2.0 driveren, den kommer i xpsp1a , dette er for nforce2 drivere , usikker på om det samme gjelder via 4in1)

 

DETTE SKAL FUNKE ...ELLERS SKAL JEG SPISE HATTEN MIN !!!!

Lenke til kommentar

Dette ser ut som litt av et dilemma. Jeg kan aldri tenke meg at det er skjermen eller strømforsyninga som kan være årsak. Jeg har fått dette problemet 2 ganger, at spiller fryser opp hvert andre sekund, begge ganger var det problem med grafikk driver.

 

Har du prøvd flere spill, og problemet går igjen i alle?

Prøv spill med både Direct3D, Direct Draw, og OpenGL

 

Se etter om maskina leser fra harddisk når du spiller.

 

Har desverre ingen flere forslag, siden det ser ut som det meste har blitt prøvd.

Lenke til kommentar

Har oppdatert lyddriverne oxo ja, faktisk ALLE drivere. MSI-kortet mitt har "live-update" og sjekker for nye drivere hele tida.

Tror jeg har prøvd det meste. Skal kjøpe ny PSU snart, da er alt hardware byttet ut siden hakkingen begynte. Må bare kjøpe PSU for å få eliminert den muligheten oxo.

Hadde jeg vært en av dere som hadde lest denne tråden, så hadde jeg vel tenkt mitt om denne tråden - trolig "for en dust som ikke får det til"!!!

 

Må evt. være en innstilling i BIOS, er så mye å justere på der, skulle gjerne hatt en BIOS expert til å se over oppsettet!

Lenke til kommentar
Kan ikke se at du har prøvd med å oppdatere lydkort driverene, men så kan det og være hardisken som er årsaken.

Har opplevd det eg undre film og spill, hakket som bare det. Så hvor har du installert spillet?

Ehh...skjønner ikke hvilken betydning det har, men har egen partisjon for win, progs, spill, dl's. win på C: og spillene på F: !

Lenke til kommentar

Dette begynner å ligne en utfordring. Det liker jeg! :nice:

 

Veldig mange forslag og gode tanker her, men også for mange "skudd i blinde"! For lite systematikk!

 

 

Dropp tanken på at det kan være no galt med PSU. Denne skal gi strøm til komponenten innen for gitte grenser, om den ikke gjør det vil maskina ikke starte eller kræskje fulstendig.

 

 

Gi en oppsumering av hvilke resultater du får i 3dmark'01 og '03. Oppgi også oppsettet, hva av HW var i maskina under testen. Og innstillinger. Skjekk også HD aktivitet, CPU aktivitet etc. sammtidig som du tester.

 

 

Behold foreløpig et "strippa oppsett" som nevt tidligere.

Med strippa mener jeg kunn følgende:

 

 

1stk. RAM-brikke (IKKE to eller fler)

1stk. Skjermkort

1stk. HK

1stk. CPU

1stk. PSU

1stk. HD

 

 

Mus og tastatur, skjerm og et kabinett kan også være greit.

Alt annet skal du ikke bry deg om. Spesielt ikke nettverkskort etc.

 

 

Virker dette :woot: så kan du begynne å koble til en og en ting til det ikke virker lengere og så kan du kutte ut den!

 

Virker det ikke :mad: , så gi en nærmere beskrivelse av hvordan det "hakker".

Er det gjevne mellomrom? Hvor lenge er det mellom hendelsene? Test gjerne ut mindre krevende spill også, blir det lengere mellom hvert "hakk" i disse spillene?

 

 

VIKTIG: Virker det ikke så må vi prøve å lokalisere i hvilke komponent i maskina problemet ligger! Skjekk derfor, som nevnt tidligere: HD aktivitet, CPU aktivitet etc. sammtidig som du tester. Da kan vi lettere gi deg tips!

 

VIKTIG2: Les manulaer nøye! Det er du som skal løse problemet og det krever at du må forstå hva du driver med. Vi kan gi deg hint, men til slutt så ender alt opp i din egen kompetanse. :ide:

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem med et spill for noen år siden, type hakking annethvert sekund.

Problemet viste seg å være modemet. Annethvert sekund prøvde spillet å koble seg til internett via. modemet, som resulterte i hakking.

Løsningen var å disable modemet i windows. Ser at du allerede har prøvd uten isdn modemet ditt i maskinen så dette er kanskje ikke problemet, men greit å vite for andre som kanskje har lignende problem.

Lenke til kommentar

har du satt harddiskene dine på (U)DMA?

 

har kjørt endel på pio, ettersom dette var default hos meg.

 

,men så hakket det ikke hos meg.

 

+

En annen ting som kan være rusk i øyet her,er lyden.

Visst du ikke allerede har prøvd spillet uten lyd,burde du prøve det.

Evt. sette nivået litt ned på full hardware accelration i Direct X.

 

:yes:, sjekk at lyden i det hele tatt er hw akselerert.

 

edit: eller, det skulle vel heller da vært jevn hakking.

 

(skjekk hva systemet bruker resurrstid på ved ctr+alt+del)

Lenke til kommentar
Jeg hadde et lignende problem med et spill for noen år siden, type hakking annethvert sekund.

Problemet viste seg å være modemet. Annethvert sekund prøvde spillet å koble seg til internett via. modemet, som resulterte i hakking.

Løsningen var å disable modemet i windows. Ser at du allerede har prøvd uten isdn modemet ditt i maskinen så dette er kanskje ikke problemet, men greit å vite for andre som kanskje har lignende problem.

Yepp, vet om dette. Har prøvd å disable både isdn-modem og de andre nettverksportene på hk i enhetsbehandlinga uten bedring. Bra tips dog!

Lenke til kommentar
har du satt harddiskene dine på (U)DMA?

har kjørt endel på pio, ettersom dette var default hos meg.

,men så hakket det ikke hos meg.

(skjekk hva systemet bruker resurrstid på ved ctr+alt+del)

-S-ata disken min står allerede på DMA ser jeg.

-Systemet bruker heller ikke unødig resurstid (ctrl+alt+delete).

Lenke til kommentar

Hmmm

 

Lukter litt svidd dette, hvis nettverkskortet er ute og det virker som du har peil nok til å gjøre det fleste av de tester som en kan gjøre selv, kan det hende at en komponent vitalt for pc'en er gåen, cpu eller hovedkort..

Jeg har sett mange rare feil på slikt i min tid, fpu'er som ikke funker etc..

 

Kanskje en garantisak så du får en erstatnings cpu?..

 

Janster

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du er jo reine Donald duck. Max uheldig. Men kan no kome med eit skudd i mørket eg og.

Har du prøvd med anna tastatur og mus? Har store problem med visse billi batteri med mitt trådlause. Leverer ikkje nok strøm tror eg. Ser du har prøvd alt og alt ein gong til. Så lukke til. venter i spenning på resulatet når det kjem.

 

Edit:Gud for eit dumt forslag

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...