Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig internett problem


Anbefalte innlegg

Hei!

Det har nå oppstått ett merkelig internet problem for meg.

Jeg merket det først når jeg prøvde å spille LoL, pga. jeg får opp "connection error" når jeg prøver å logge inn.
Etter hvert husket jeg at for lenge siden slet jeg med samme problem, uansett at jeg hadde internett, bare at det gikk ikke bare ut over League of Legends.
Jeg tenkte at jeg skulle prøve et annet spill, hvor jeg da valgte APB, og det var som jeg trodde, jeg klarte ikke logge på.

Etter hvert som jeg prøvde å fikse det, tenkte jeg bare "Hvorfor ikke prøve å sette over på tråløst?". Og av alle ting så klarte jeg å logge inn uten problemer. Jeg prøvde å skifte over til kabel igjen, hvor jeg ble "disconnected from PVP.server" elns på flekken og klarte ikke connecte igjen.

Noen av dere kan sikkert tenke "Hvorfor ikke bare være på tråløst?", nei, fordi tråløse internette er langt ifra stabilt, og jeg vil helst ikke ta sjangsen på å bli banna på LoL pga. disconnects.

Derfor lurer jeg på hva som forårsaker dette? Og at det bare skjer når jeg kobler meg til kabel?

Spør i vei om du trenger mer informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan være innebygd brannmur i windows f.eks, de kan ha egne instillinger pr.nettverks tilkobling (dvs, de har 3 typer, hjemme/arbeid/offentlig)

 

vist kabel f.eks er på "hjemme", mens trådløst er "arbeid eller offentlig" så kan det være instillinger der som er problemet

 

samme kan det være om du f.eks bruker norton etc. , men da må du sef sjekke det programmet du bruker

Lenke til kommentar

Har prøvd å deaktivere brannmuren.

Og jeg har nett, men føles ut som om den på en måte er "restricta", ettersom jeg klarer å surfe på nettet, spille noen få spill, klarer å kjøre spill gjennom steam og surfe greit gjennom steam, men de vil ofte ikke koble til så snart selve spillet er oppe.

Lenke til kommentar

Ja, prøv å slått det av, til og med avinstallere det, men det funka ikke.


Jeg tok en telefon til Telenor og spurte, hvor de da fant ut at det var noe galt med linjen som kunne litt av årsaken, men fortsatt synes jeg det var rart ettersom det funka helt fint på tråløs og på laptopen/ipaden/mobilen osv, så det virker som om det funker nå, MEN om noen vet svaret i tilfellet det skjer igjen så er det bare å kommentere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...