Gå til innhold

Båtførerprøven, trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

hei!

 

Skal ta båtførerprøven på torsdag (05.06.14) og jeg bare lurer på noen tips?

 

Har tatt kurs og det gjorde jeg for ca 2 år siden men når jeg tok båtførerprøven så strøk jeg, fikk 82% men var ikke godt nok så jeg ble sur og gadd ikke prøve mer. har glemt en del ting nå, men har tatt meg sammen og skal prøve igjen nå. har lest litt i boken, men har tatt mest prøver på nettet (livredd.no). Boken er så lang og kjedelig, men vil gjerne ha noen tips fra dere hva jeg burde lese mest på. har meldt meg på sånn intensivkurs som varer i 3timer også har jeg eksamen rett etter.

 

Noen tips av hva jeg burde øve mye på før jeg begynner torsdag?

 

Mvh

 

Jesper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øv på praktiske ting anng. kart og navigasjon. Det er noe du vil få.

 

Ta ut kurs, endre for misvisning og derivasjon. Beregne fart/lengde/tid osv.

 

Så er det de selfølgelige lyskarakterene, sjømerkene osv. Lyskarakterene er veldig kjekt å øve på, masse bør det til før det sitter. Det jeg kommer på i farten, kommer gjerne noe mer i morgen.

Lenke til kommentar

Øv på praktiske ting anng. kart og navigasjon. Det er noe du vil få.

 

Ta ut kurs, endre for misvisning og derivasjon. Beregne fart/lengde/tid osv.

 

Så er det de selfølgelige lyskarakterene, sjømerkene osv. Lyskarakterene er veldig kjekt å øve på, masse bør det til før det sitter. Det jeg kommer på i farten, kommer gjerne noe mer i morgen.

Tusen takk! gruer meg veldig til imorgen. men tror det hjelper at jeg har det tre timers kurset før prøven. Bare å komme med mer :)

Lenke til kommentar

Lille kurset før hjelper nok endel, veldig kjekt å få repetert like før prøven av fagfolk.

 

Annet jeg kommer på er regler anng ansvar med båt, i forhold til eieren og brukeren av båten. Hvem sitt ansvar er det at båten er i forskiftsmessig stand, eieren eller brukeren av båten?

 

Vikepliktregler vil nok komme, de er jo rimelig greie. Alle båter viker for nyttetrafikk, og motorbåter viker for seilbåter. Gjerne pugg litt på vikepliktregler for seilbåter, den som har vinden inn fra hvilken side har vikeplikt for de andre osv.

 

Regler for lydsignaler, sikker og ordentlig fortøying og dregging.

 

Orker ikke å skirve alt her, men pensumlisten finner du her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje tenke over de spørsålene du fikk på prøven som du strøk på og øve litt ekstra på de?

Siden norsktest gjengen har laget en eksamen som er så mongo at man ikke får vite hva man svarte feil på så er dette vanskelig. Utrolig irriterende tull å ikke få vite hvilke feil man hadde, for det er jo ikke noe å hente på å lære selv etter kurset.

 

Håpløse folk.

 

Når det er sagt så kommentar til ene over her, og deviasjon er det ingen spørsmål om lenger. Kun enkle kurser.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...