Gå til innhold

Junifest - BjørnÅgeS - S/H og kvadratisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11.Juni: Utsikt fra Balke Kirke. Skreia i bakgrunnen. 5D2 med 50mm 1.8.

 

14213679009_34c24e2d07_z.jpgIMG_3517-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Siden jeg har en forkjærlighet for bilder med liten "dof" så gjør verktøybildene seg særs godt sett med mine øyne :) Flott!

Takk

 

Fin gapahuk, gjorde seg godt i sort/hvitt, det dempet jo også ned noe av søpla. Er det kanskje litt vel hard kontrast i bildet?

Det ble litt i overkant kontrast, men ikke lett å få frem synet i S/H. Legger fargeversjon i spoiler,

 

 

Lenke til kommentar

14.Juni: Sommerfristelse. Panasonic GX1 med Sigma 30mm . (Gjør seg best i farger, men utfordringen er S/H. (Smakte godt etter en lang dag på fotballcup :) ))

 

14234770790_732cd537e8_z.jpgP1020162-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Du fortsetter fint ser jeg, siden sist jeg var innom tråden. Liker begge sagbildene godt, og utsiktsbildet med de flotte skyene er veldig pent. Gapahuken.. søppelet syns jeg ødelegger bildet. Men det viser jo hvordan det gjerne er på slike steder..

Enig i at søppelet ødelegger både bilde og sted, Takk for kommentarer.

 

Utsikten fra Balke kirke var meget vakker!

Takk

 

Enig med Bykatt. Vakker utsikt. Himmelen er også litt dramatisk og byr på en flott kontrast til det ellrs så solbelyste landskapet.

Takk

Lenke til kommentar

Den ble ikke så verst i s/h heller den duggfriske der. Må innrømme at du fikk litt ekstra godvilje av at jeg selv nyter en sterkøl fra Sverige (Sofiero 7,5% - anbefales), i tillegg til en Talisker Dark Storm singel malt skotsk whisky som "chaser" (den mest røykfylte av Talisker sine - for de som er interessert). Nå skal jeg logge av litt for å steke noen krydder-biffer (Go' helg tilbud på Kiwi).

 

Slàinte!

Lenke til kommentar

15.Juni Fotball. I disse VM-tider var vi på Fotballcup. Mye spilleglede og underholdning for voksne. GX1 med 30mm. Synes uttrykkene til forsvarere og keeper var en fulltreffer. (Det ble ikke mål)

 

14243281317_65193276f8_z.jpgP1020163-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Den ble ikke så verst i s/h heller den duggfriske der. Må innrømme at du fikk litt ekstra godvilje av at jeg selv nyter en sterkøl fra Sverige (Sofiero 7,5% - anbefales), i tillegg til en Talisker Dark Storm singel malt skotsk whisky som "chaser" (den mest røykfylte av Talisker sine - for de som er interessert). Nå skal jeg logge av litt for å steke noen krydder-biffer (Go' helg tilbud på Kiwi).

 

Slàinte!

Hørtes fristende ut. Takk for kommentar.

 

Jeg er ingen stor øldrikker, men dette glasset falt i smak, det skinner så flott, jeg savner ikke farger her.

Takk, det finnes mange varianter av øl. Noe for enhver smak :)

 

Pent glass, håper det smakte godt. :)

Takk, det var meget godt.

Lenke til kommentar

Skal ikke diskutere på at uttrykkene til gutta er vel verdt å feste på bildebrikka. Måtte helt på max størrelse for å få bekreftet at det som ballføreren "har på nesa" er veldig langt unna og altså ikke på nesa i det hele tatt.

 

Syns du fikk til nok et godt situasjonsbilde med meget gode detaljer. Et bilde med liv i. :thumbup:

Lenke til kommentar

16.juni. Badenymfe. Vann er morsomt elv om man ikke er god til å svømme. Min Schnauser svømmer loddrett men moro er det. Bare et snap med mobilen for å holde festen i gang.

 

14296673147_066fd4fc50_z.jpg20140616_192829_Android-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

17.Juni. Peppes Gjøvik. Avsluttning for bowlingteamet i bedriftsserien. Bowlingen var bedre enn bildet. ( Fikk en snittscore på 192) Mobilsnapshot.

 

14460011366_63ac6a1ce1_z.jpg20140617_204110_Android-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

22.Juni. Opplæringsplass for skogbruk. GX1 med Sigma 30mm.

 

14296487270_1ded82413d_z.jpgP1020172-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Kjøpte nytt brukt kamera og måtte teste dette. Olympus OM-D M5 - så n¨blir det snart en fin GX1 til salgs :)

 

 

 

 

Skal ikke diskutere på at uttrykkene til gutta er vel verdt å feste på bildebrikka. Måtte helt på max størrelse for å få bekreftet at det som ballføreren "har på nesa" er veldig langt unna og altså ikke på nesa i det hele tatt.

 

Syns du fikk til nok et godt situasjonsbilde med meget gode detaljer. Et bilde med liv i. :thumbup:

Takk for kommentar, så ikke den prikken på nesen :)

 

Idrettsgleden her er nok minst like stor som det vi ser på TV om dagen! :)

Takk, men tror gleden er større her. Taper de med 21-3 sier de at kampen gikk fint - det var moro og spille :)

 

Fine, spesielle, og nesten " postkortaktige " og kontrastrike bilder hittil! :)

Takk

 

Mange fine bilder siden jeg var innom, utsikten ved Balke kirke var jo storveis. Ølglasset var teknisk sett veldig flott også, skarphet, fin interessant bokeh i mine øyne. Ellers synes jeg du har teken på kvadratiske bilder, er kanskje slik at midtstilling ikke er like "fy" da?

Takker

 

Får komme tilbake med kommentarer på andres tråder. Litt hektisk om dagen med skoleslutt og all dokumentasjon som må utføres.

Lenke til kommentar

23.Juni: Felleskjøprakett 3. Gjenbruk av motiv. Olympus OM-D EM5 med 12-50. Gjenbruk av motiv - men dette ble enklere å gjennomføre enn sist pga vippeskjermen. Er så langt imponert over EM-5 og 12-50 kombinasjonen. Meget fleksibelt objektiv.

 

14304987697_8760d0edff_z.jpgP6230034-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Tok en blomster-macro for å teste macrofunksjonen. Synes den er rimelig bra :) Legger denne i spoiler og med farger - da blomster gjør seg best i farger. Holder på kvadrat for å være tro mot utfordringen.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...