Gå til innhold

Princo 1X DVD-R til 4,5 kr platen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komplett.no har noen white label 1X DVD-R til ca 4,5kr platen. Etter litt søking på nettet ser det ut til at disse er helt vanlige princo 1X plater.

 

Noen som har erfaring med princo 1X?

 

Princo er jo et generelt billig lavkvalitetsmerke men til 4,5kr må de vel kunne aksepterses, eller?

Jeg har brent ganske mange Princo 1x (Merket med Princo). Enkelte av dem var uleselige over ca 4GB, men de fleste virket bra. Jeg har også brent noen Bulkpaq 1x (laget av Princo). De fleste av dem var uleselige på vanlige data-DVD-spillere, selv om endel av dem kunne leses med Pioneer-brennere.

 

Uansett er jo dette drittbillig, så det kan nok være jeg kjøper en pakke for å se hvordan det går. Desverre betyr vanligvis "Antatt..." hos Komplett at det er en stund til de får dem inn.

 

Forøvrig kan jeg tipse om at Datawrite Red (Versjon 2) nå lages av Infodisc i stedet for Princo, og kvaliteten på dem skal visst være bedre enn de Princo laget. Brenner.no selger dem for kr 13. Om det er denne versjonen andre nettbutikker selger vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det er nok princo som produserte dei første dvd sendingene med redtop, Fikk ikke til å brenne over 4 giga på dem på min pioneer a05 eller også asus sin tilsvarende modell. Prøvde også med alle versjoner av firmware med dei funket ikke, men redtopen skal etter at princo sluttet å produsere dem :)

 

Dei redtoppene som komplett hadde for en tid siden som var problemet Platene vart identifisert som princo men det er forskjellige produsenter ettersom hvilken batch nummer redtopene har.

 

rscue

Lenke til kommentar

Kommer mye ann på brenneren også. F.eks pioneer DVR-106 klarer disse utmerket, mens f.eks plextor sliter litt hvis du brenner over 4Gb (platen har dårlig lesbarhet på slutten).

 

Tror disse skal funke greit nok med NEC ND-1300A hvis firmwaren er oppdatert.....

 

Kjøpte forresten 4X princo til 10kr platen hos brenner.no (10kr hvis du kjøper over 100 plater), og de funker greit nok i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en 50pakning princo 4x DVD+R i dag. 17 kr per plate. Prøvde nettopp den første platen uten problemer. Men noen som vet kvaliteten på denne platen ? jeg så de brukte et nero program for å sjekke kvaliteten ? hvordan gjør man dette ?

 

jeg regner nesten med at du mener -r, siden jeg og andre aldri har hørt om princo +r,

Jeg og en kompis kjøpte for en liten stund siden 50stk Princo 4x DVD-R (kr 14/stk), og de funket fint i en Pioneer A05 brenner. Har ikke hatt en eneste med feil på enda.

Så fornøyd som vi var har vi nå bestillt 250 plater til kr 10/stk :D

Jeg har nå brent et par stk i min Plextor PX708A, og de fungerer enda helt glimmers.. :smile:

Lenke til kommentar

har kjøpt 2 100pk med Princo 4x

og er svært godt fornøyd med platene og service hos brenner.no :yes:

 

ellers har også jeg noen hvite bulk fra komplett men disse bruker jeg bare til test og filoverføringer (sneakernett er fortsatt sant)

 

min sony 500 likte ikke princo 1x men spiste nesten alt annet, nå er den byttet ut med en sort Plex 708 skal teste den ut snarest, papiret fra pakken er fortsatt her :oops:

 

men med nec 1500 og firmware som støtter princo har jeg noe som jeg synes er best :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...