Gå til innhold

redusere støy på connect3d 9500 np


ermj

Anbefalte innlegg

Etter å ha skifta ut en gammel ibm hd er det vifta til skjermkortet som støyer mest. Kortet mitt kan ikke moddes til 9700 og jeg har ikke overklokka det. Kan dette kortet klare seg med mindre kjøling (f.eks. hekte av vifta, redusere hastighetet....)? - i så fall, hvordan skal jeg gå fram, og hvordan kan jeg stoppe før vpu'en koker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har tatt vekk orginal vifta (bare vifta ikke kjøleribba) på mitt c3d kort og limt på en større vifte (60mm tror jeg) på den orginale kjøleribba.

Vifta er koblet til 12v og jeg kan koble inn en motstand på ca 50 ohm i serie via en bryter for å få det skikklig stille.( kjører vifta på full speed når jeg har overklokket og spiller, og kobler inn motstanden når eg skal se film eller sove.)

Har gjort det samme på NB vifta men her skulle jeg hatt en mindre motstand for det blir litt varmt til tider.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke legger ut penger på en ekstern temp måler kan du ikke vite hvor varm den er.

Men en større vifte flytter jo mer luft, dermed må den kjøle like godt som orginal vifta selv om den ikke spinner på bånn gass. (Jeg kjører den allikvel på bånn gass når jeg spiller og belaster GPU`en mye, sånn at jeg er på den sikre siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...