Gå til innhold

Kjøpe ny pc i sommer eller vente? (4770k, r9 290 etc)


Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en rimelig kraftig pc:
intel i7 4770k

asus z87-pro

sapphire radeon r9 290 tri-x

samt g.skill ddr3 2400ram, ssd, vannkjøling etc.

 

Jeg har ikke noe spesifikt budsjett, men jeg gidder ikke bruke alt for mange penger for å ha det aller råeste.

I utgangspuktet vil jeg helst ha ny pc på plass i juli/august slik at jeg har en god pc til oculus rift dk 2 og litt annet snacks.
Så er det evige spørsmålet: Er dette et framtidsretta oppsett, eller er det noe nytt man burde vente på? Prosessor? Grafikkort? Tenker eks på det nye brikkesettet x99 med støtte for ddr4 ram som visstnok skal komme ut ca q3 2014 (men jeg antar ddr4 ram ikke er direkte billig de første månedene, og muligens heller ikke så eksepsjonelt mye bedre enn ddr3).

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, eneste som kanskje er verdt å vente på i7 4790k om du skal overklokke en del. Om du kan vente til september\oktober.

 

DDR4 ram har jeg ikke stor tro på vi gjøre særlig forskjell på stasjonær, vil heller tro laptoper vil muligens få noe bedre batterilevetid.

 

Ser ut som det er rykter om AMD Radeon R9 390X noe slikt kan være verdt å vente på om du skal spille mye med 4k ultra hd skjerm eller 3x full hd skjermer i eyefinity.

Lenke til kommentar

Vel, eneste som kanskje er verdt å vente på i7 4790k om du skal overklokke en del. Om du kan vente til september\oktober.

 

Regner med du refererer til varmeoverføringen mellom chip og IHS her (TIM)? Det nevnes også noen flotte ord om økt overklokkingspotensiale.

 

While the new platform is expected to be a slight tweak of the existing Haswell processor family, details from VR-Zone confirm that the K-Series Haswell Refresh processors would feature updated overclocking features and the improved TIM design.

 

Hvordan tror du/dere at Intels nye TIM (sveis?) vil være ift DYI på dagens Haswell? Jeg fikk ned kjernetemperaturene med 15-20 grader under last, og det kosta meg ikke en dritt.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...