Gå til innhold

Koble nettverksuttak i veggen


Anbefalte innlegg

Har et nettverksuttak som jeg har byttet ut under oppussing, det eneste problemet var at jeg var litt for rask til å ta den av og fikk ikke med meg hvor de forskjellige ledningene satt. Forøvrig ser dette nettverksuttaket helt anderledes ut enn det som satt der fra før av som var godt over 20 år gammelt.

 

Legger ved et bilde som viser nettverksuttaket samt ledningene som er der.

For at jeg skal få internett i det andre uttaket i leiligheten fant jeg ut at jeg måtte koble de to blå og de to rød sammen.

 

OX5SQlq.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som satt der fra før av var en telefonkontakt?

 

Dersom du ikke skal ha modem tilkoblet hvor denne boksen sitter, kan du bare tvinne de røde sammen og de blå sammen (pass på å isolere) og sette på et blindlokk.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Men hva skal du da ta ut i det andre uttaket? Den blå og den røde er telefonlinja inn i huset. Dersom du skal ha modemet stående ved uttaket på bildet, må du koble de inn på pinne 4 og 5 (en farge på hver).

 

Du kan ikke hente ut en internettlinje med et modem til i det andre uttaket, det er bare en linje inn i leiligheten.

 

Du må også ha et LSA-verktøy for å terminere lederne i uttaket for å sikre god kontakt. Eksempel på billigvarianten som duger til bruket:

http://www.clasohlson.com/no/Kroneverkt%C3%B8y/38-3337

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...