Gå til innhold

Veien mot bedre form


Anbefalte innlegg

Jeg så en artikkel med Tufte. Han lå da på 1,47 per 500 meter. Får en solid økt på en time da.

 

Etter å ha prøvd litt forskjellig på roingen så blir snittet ganske nøyaktig 200 meter per minutt når treningsøkten er over. Jeg kommer til å teste å ro etter watt istedet resten av uken, tror jeg vil få mer igjen for det enn å ha noe mål på lengde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går strålende så langt, men ser frem til en hviledag i morgen. Kroppen er rett og slett sliten kjenner jeg.

 

Siden løping ikke har vært mulig å gjennomføre har det blitt mye roing, både langturer på 50-60 minutter og intervaller.

 

Jeg har også prøvd meg på en slik sak som dette. Sliten blir jeg, men om det er bra trening vet jeg ikke.

 

http://www.cybexintl.com/cross-trainers-770a-total-body-arc-trainer.aspx

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så bra:) Syntes du det var morro med det nye treningsapparatet? Her venter bare lørdagstreningen. Har hatt litt lite "futt" de siste dagene, så håper på en bedre dag i dag:)

 

Ja, den "Total Body Trainer" synes jeg er bra. Kan velge motstand og stigning, og en får god hjelp ved å bruke armene. Føler det kan sammenlignes med å gå i bratt motbakke med staver til hjelp. Så lenge leggene mine ikke er noe venn med løping så blir det denne maskinen her og romaskin som blir måten jeg får gjennomført 4x4 på og en lengre økt per uke. Når jeg er på jobb vel og merke :)

 

Hjemme har jeg en fast rute jeg går opp på fjellet. Er ca 900 meter lang løype med 300 meter stigning. Går her så raskt jeg klarer, før jeg avslutter med å jogge hjem igjen, ca 6 km.

 

Lenge siden siste oppdatering her nå? Hvordan går det med formen?

 

Det startet veldig bra helt frem til 12 Juni da jeg dro på ferie i 14 dager. Treningstøyet lå igjen hjemme, og ett sunt kosthold ble erstattet med feriepils, brus, chips og 5 marlboro på kveldene. Første treningsøkt etter ferien ble tirsdag 1 Juli, så nå er jeg i gang igjen med to 4x4 økter de siste to dagene.

 

I dag skal jeg igjen prøve meg på møllen for å se om leggene klarer det, så blir det en kort økt med styrketrening etterpå.

Lenke til kommentar

 

Så bra:) Syntes du det var morro med det nye treningsapparatet? Her venter bare lørdagstreningen. Har hatt litt lite "futt" de siste dagene, så håper på en bedre dag i dag:)

 

Ja, den "Total Body Trainer" synes jeg er bra. Kan velge motstand og stigning, og en får god hjelp ved å bruke armene. Føler det kan sammenlignes med å gå i bratt motbakke med staver til hjelp. Så lenge leggene mine ikke er noe venn med løping så blir det denne maskinen her og romaskin som blir måten jeg får gjennomført 4x4 på og en lengre økt per uke. Når jeg er på jobb vel og merke :)

 

Hjemme har jeg en fast rute jeg går opp på fjellet. Er ca 900 meter lang løype med 300 meter stigning. Går her så raskt jeg klarer, før jeg avslutter med å jogge hjem igjen, ca 6 km.

 

Lenge siden siste oppdatering her nå? Hvordan går det med formen?

 

Det startet veldig bra helt frem til 12 Juni da jeg dro på ferie i 14 dager. Treningstøyet lå igjen hjemme, og ett sunt kosthold ble erstattet med feriepils, brus, chips og 5 marlboro på kveldene. Første treningsøkt etter ferien ble tirsdag 1 Juli, så nå er jeg i gang igjen med to 4x4 økter de siste to dagene.

 

I dag skal jeg igjen prøve meg på møllen for å se om leggene klarer det, så blir det en kort økt med styrketrening etterpå.

 

Har du tatt noen 3k i det siste?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle teste før jeg reiser hjem i fra jobb denne gangen:)

 

Jeg har forøvrig sammenlignet tider opp Stoltzen der jeg prøver å gå 2 ganger i uken når jeg er hjemme.

 

Første tur opp der helt i starten gikk det på rett over 26 minutter. Sist jeg testet, rett før ferien så var jeg nede i 21 minutter. Jeg håper å komme under 20 minutter om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar

Okei, si fra her. Fins det noen målinger på ulike distanser hva som regnes som god form?

 

Startet på 101.1kg for 18 uker siden, i dag tidlig viste vekten 80.7kg. Jeg merker at jeg trives bedre i hverdagen pga dette også, føler meg ikke som en oppblåst feit kar. Jeg gjør 7 cardio økter i uken nå samt 3 styrkeøkter. Blir vanskelig å rekke alt til tider da jeg jobber 60 timer i uken, men det går som regel bra. Hørte på en youtube video for en stund siden som sa "Make time for what you feel is important", har tenkt på denne hver kveld når jeg kommer hjem kl 21 og ikke har lyst på 30 minutter cardio. skal begynne å trappe ned på cardio etter at jeg har vært 3 uker i hellas. (Må jo trossalt se best mulig ut da haha :green: )

 

Har mistet en del styrke da jeg har gått ned i vekt såpass fort. Har mistet ca 20kg på benkpress, men dette har sammenheng med en skulderskade som satt meg ut 2 mnd.

Endret av Hockenheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...