Gå til innhold

Ingen framgang.


Anbefalte innlegg

stars_2.png
janolsInnlegg: 951

22.05.14 10:59

Jeg har en løype på ca. fire kilometer som jeg går tre dager i uken. Bruker ca. 46 min. Det som er merkelig nå er at jeg etter så mange ganger i løypa har fått dårligere pust. Det virker som det er tyngre nå, lysten til å stoppe opp streifer meg, har aldri skjedd før. Jeg har drevet og gått i flere år, jeg kan ikke løpe da jeg har avstivet ankel. Hva kan årsaken være til at kondisjonen blir dårligere? Jeg hadde trodd og håpet at det gikk lettere og lettere. Ingen symptomer på sykdom. Jeg synes dette er så merkelig at jeg må spørre her på forumet etter råd. Jeg bør merke framgang etter å ha trenet så lenge. Dette er merkelig.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en stor sjanse for at intensiteten på turene dine er for lav til at du kan vente noen vesentlig forbedret utholdenhet. Du bør helst over 60-70% av makspuls hvis du vil bedre oksygenopptaket. Hvis treningen din har vært på samme nivå i flere år må du uansett vente at du har hentet omtrent all effekt du kan av den, og da må du trene mer eller hardere på annen måte om du vil ha ytterligere forbedring.

 

Det jeg skriver ovenfor kan imidlertid ikke forklare at kondisjonen blir dårligere. Da må du begynne å lete etter andre faktorer. Mye stress i hverdagen? Sykdom? For stor forventning til fremgang (slik at du tolker en bare liten fremgang som tilbakegang)?

Lenke til kommentar

Det er en stor sjanse for at intensiteten på turene dine er for lav til at du kan vente noen vesentlig forbedret utholdenhet. Du bør helst over 60-70% av makspuls hvis du vil bedre oksygenopptaket. Hvis treningen din har vært på samme nivå i flere år må du uansett vente at du har hentet omtrent all effekt du kan av den, og da må du trene mer eller hardere på annen måte om du vil ha ytterligere forbedring.

 

Det jeg skriver ovenfor kan imidlertid ikke forklare at kondisjonen blir dårligere. Da må du begynne å lete etter andre faktorer. Mye stress i hverdagen? Sykdom? For stor forventning til fremgang (slik at du tolker en bare liten fremgang som tilbakegang)?

Som sagt, jeg kan bare gå. Og jeg greier ikke å gå fortere. Og med stiv ankel kan du ikke gå i timevis. Men nå mistenker jeg sykdom, er til tider veldig svimmel. Har ramlet om før. Jeg har 85% av makspuls, synes det er bra.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er du på andre området sliten/gåen utladet?

 

Feks har jeg mye dårligere treningsopplevelser om jeg sover lite eller har stressa mye i løpet av dagen.

 

Om du ikke kan jogge eller øke tiden, kan du jo evt ta på deg en ryggsekk med noen kilo innhold for litt økt motstand.

 

Sjekk først helsa med legen for det å besvime er jo et tegn på at ting ikke er som de skal.

 

En blodprøve kan raskt vise om du har for lite jern i systemet feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...