Gå til innhold

[Løst] Flytte tabeller til ny database og ny host


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte MySQL host og jeg må på en eller annen måte få kopiere over tabellene til den nye databasen.

 

Nåværende database navn: ms_pvp_2

Nytt database navn: MCSQL_618

 

Jeg prøvde å eksportere database og importere den til den nye hosten, men det virket dårlig. Jeg fikk bare feilmeldingen:

1.

Error
SQL query:
CREATE DATABASE IF NOT EXISTS `ms_pvp_2` /*!40100 DEFAULT CHARACTER SET latin1 */;
MySQL said: Documentation
#1044 - Access denied for user 'MCSQL_618'@'%' to database 'ms_pvp_2'

2.

Operation failed with exitcode 1
05:43:49 Restoring C:\Users\Administrator\Documents\dumps\Dump20140524.sql
Running: mysql.exe --defaults-extra-file="c:\users\admini~1\appdata\local\temp\2\tmpkf8bky.cnf" --host=fr5.netherbyte.com --user=MCSQL_618 --port=3306 --default-character-set=utf8 --comments --database=MCSQL_618 < "C:\\Users\\Administrator\\Documents\\dumps\\Dump20140524.sql"
ERROR 1044 (42000) at line 1: Access denied for user 'MCSQL_618'@'%' to database 'ms_pvp_2'

Det virker som det var på grunn av database navnet, så jeg prøvde å endre navn på nåværende database, men da ble alle store bokstaver små (det virket ikke da det var småe bokstaver istedet for store heller).

Endret av waremanu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har brukeren MCSQL_618 rettigheter til å lage en ny database?

Tror ikke det.

 

Prøv med root da, hvis du har root tilgang, eller gi brukeren 'CREATE DATABASE' rettigheter.

 

Jeg eier ikke database siden, jeg har kun tilgang til brukeren MCSQL_618 og databasen MCSQL_618.

Lenke til kommentar

Han mener at du skal prøve å lage en databasedump som ikke inneholder noe create database statement, siden du ikke har rettigheter til å gjøre det (dvs. opprette ny databaseI, og isteden importere databasedump'en i en eksisterende database.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Hva bruker du for å eksportere? forsøk å gå inn i sql filen og fjern CREATE DATABASE IF NOT EXISTS linjen.

 

Husk å ta backup om du har noe på den du importerer til.

 

Da må man vel også i tillegg endre navnet på databasen til navnet på den eksisterende databasen man importerer til.

Lenke til kommentar

Hva må jeg gjøre få å få til det? Eller hvilken kommandoer må jeg bruke?

 

Hvis du bruker mysqldump skal du bruke kommandolinjeparameteren som ble beskrevet ovenfor. Hvis du bruker noe annet må du nesten avsløre hvordan du gjør det ... eventuelt kan du lese i manualen.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

 

Hva bruker du for å eksportere? forsøk å gå inn i sql filen og fjern CREATE DATABASE IF NOT EXISTS linjen.

 

Husk å ta backup om du har noe på den du importerer til.

 

Da må man vel også i tillegg endre navnet på databasen til navnet på den eksisterende databasen man importerer til.

 

Husker jeg gjorde dette når jeg eksporterte fra phpmyadmin localhost til shared host. gikk inn i sql filen, fjernet den linjen og vips

Endret av JanTerjeRiisOttoJohansen
Lenke til kommentar

 

Hva bruker du for å eksportere? forsøk å gå inn i sql filen og fjern CREATE DATABASE IF NOT EXISTS linjen.

 

Husk å ta backup om du har noe på den du importerer til.

Hvordan gjør jeg det? Har lite erfaring innen MySQL.

 

 

Det er ingen her som er tankelesere, så du må fortelle hvordan du lager den eksporten du har nå. Du må svare på spørsmålet "Hva bruker du for å eksportere?" for at noen skal kunne hjelpe deg.

 

Som regel er ekstporten en diger tekstfil med sql-kommandoer, og denne redigerer du med en teksteditor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...