Gå til innhold

Trenger tips om fuglehold og anbefalte relaterte nettforum


Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg dette stilige hjemmelagede fugleburet for hundre spenn på ett loppemarked. Planen var først å fylle det med planter og ha det til pynt, men etter å ha tenkt meg litt om tror jeg at jeg har lyst til å prøve meg på levende fugl i stedet.

Men utover bestemors Sebrafinker på 90-tallet har jeg svært liten kjennskap til fuglehold.

Lurer derfor på om det er noen her inne med skikkelig PEILING på fugl og fuglehold som kan hjelpe meg og henvise til populære forum innen feltet.

 

Jeg har mange spørsmål angående arter og hold av dem og mye å lære før jeg evt skaffer meg noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slikt er ofte mye mye større grunnlag for å finne fram i nabolandene våre. F.eks. danmark:

 

http://www.ldf-net.dk/

 

 

Still deg inn på den danske fugleforenings "årlige" landsutstilling, og reis og opplev alle arter som holdes der i all sin prakt. Mitt tips! :)

 

Selv har jeg lite greie på stuefugl-hold. Men, om du har spørsmål i forhold til hønsehold, så kan jeg gjerne gi noen svar. Eller forsøke gjøre det.

Lenke til kommentar

Slikt er ofte mye mye større grunnlag for å finne fram i nabolandene våre. F.eks. danmark:

 

http://www.ldf-net.dk/

 

 

Still deg inn på den danske fugleforenings "årlige" landsutstilling, og reis og opplev alle arter som holdes der i all sin prakt. Mitt tips! :)

 

Selv har jeg lite greie på stuefugl-hold. Men, om du har spørsmål i forhold til hønsehold, så kan jeg gjerne gi noen svar. Eller forsøke gjøre det.

Takk for svar G! Høner har vi hjemme på gården. Herlige fugler, men egner seg nok ikke for stuehold! Haha:)

Det er mange flotte fugler. Jeg vil ha en som ikke er alt for krevende, men som blir tam og ikke må være i buret hele tiden. Sett litt på Nymfeparakitt, undulat, indisk halsbåndparakitt og conure. Utrolig flotte fugler! Men virker som det er mye arbeid med dem også. Takk for link!

Lenke til kommentar

Dersom du liker snakkende / hermende fugler, så er dette en av verdens bedre på det:

 

Kalles Beostær på norsk. Dessværre en litt sjelden fugl. Så det ville være synd om man ikke tok seg ordentlig av disse om man skulle få tak på en. Jeg har blitt fortalt at en ved London Zoo kan etterlikne lastebillyder:

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Common_hill_myna

 

 

 

 

 

 

 

Det er mange flere lenker der ute på Youtube.

Lenke til kommentar

Åh herregud å grøten, nå har jeg sendt mail til flere hjemmesider av oppdrettere og papegoye.no men det er jo ingen som svarer! De må sjekke mailene sine oftere ass..

Papegoe.no har ett forum jeg gjerne vil melde meg inn i for der virker det som det er mange erfarne fuglefolk som kan hjelpe, men jeg får bare beskjed om at "Creating a new account is currently not possible.." Sånn har det vært i mange dager nå!

Forøvrig leser jeg meg opp en del og har tenkt og spørre om conurer og meyers papegøyer.

Se denne Solconuren så flott den er!

 

PC100019.JPG

 

Og Meyers Papegøye ser også artig ut:

 

Meyers1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...