Gå til innhold

Mannen (35) som er siktet for å ha knivdrept sin datter skulle kastes ut av landet


Anbefalte innlegg

 

 

Ja det er som sagt bare og komme. Men man får ingen hjelp. Så da vil man dø på gata. Er det slik du ser det for deg? Om ikke så er det stor forskjell på det vi snakker om. Jeg mener bestemt fri innvandring handler om dem som kommer hit for å jobbe, eller har nok midler til og klare seg selv.

 

 

Hvordan tenker du deg det skal avgjøres? Man stiller ved grensen med bankutskrift, vitnemål osv, og så får man avslag eller godkjenning for innreise? Høres ikke særlig fritt ut. "Fri innvandring" er et definert begrep, brukt av libertinere, liberale, sosialister og anarkister. Det innebærer fri tilgang uten noen begrensninger eller betaling. Det er ikke opp til deg å redefinere det.

 

Som sagt. Alle kan komme. Men de må klare seg selv. Hva er vanskelig med det? Når sulten tar deg og dine barn. Ja da må de reise sultne ut. Sagt litt flåsete. Men dette vil gå knirkefritt. Ingen gidder og ta turen hit om de vet at her er det ingen ting og hente, hvorfor skulle de det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Man løser ikke konflikter med ord. Man løser problemet ved å fjerne den andre parten av konflikten.

 

(..)

 

En politisk konflikt kan bare løses med krig. Ikke med ord og lange diskusjoner som fører til ingen løsninger, men kun uenigheter.

 

 

Dette er faktisk feil. Les f.eks om dette så lærer du litt norsk historie:

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Karlstadforhandlingene

 

 

Her har du en klar politisk konflikt som ble løst med forhandlinger.

 

 

Prøv å prate til en muslimsk person i Oslo. Jeg skal love deg at det ikke ender fredelig!

For at Norge skal endre seg politisk må vi først gjennom en krig mot politikerne.

 

Da jeg hadde uenigheter med muslimer i Oslo. Løste vi alt med en krig og gjeng sloss kamper. Så enkelt var det.

 

Hvis du velger å prøve og diskutere og diskutere. Da taper du for motstanderen kommer til å drepe deg først.

 

Jeg har opplevd verden og lærte dette på den harde måten. Du har sikkert sannsynligvis aldri kriget i hele ditt liv så du vet ingenting.

Endret av Prostituert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Helt enig med deg. Resultatet av Islam er det samme som resultatet av ideologiene nazisme og kommunisme. Islam har ikke noe i vesten å gjøre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg vil faktisk påstå at islam er langt farligere for oss en nazisme. Islam har ingen ting her i Norge eller andre land å gjøre. Jeg har en god nær venn fra Iran. Han sier følgende: Dere vet ikke hva dere gjør, jeg vet, fordi jeg har flyktet fra denne barbariske ideologi som kaller seg religiøs og dere drar den inn her i Norge. På sikt vil det koste dere dyrt. Jeg lytter til min venn. Jeg tror han vet litt bedre en SV og AP folk som mest er opptatt av å fremstille seg selv som politisk korrekte.

 

Islam har laget mye faenskap i landet vårt. Bare se på Malmø i Sverige, og alt det som skjer der [...].

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som sagt. Alle kan komme. Men de må klare seg selv. Hva er vanskelig med det? Når sulten tar deg og dine barn. Ja da må de reise sultne ut. Sagt litt flåsete. Men dette vil gå knirkefritt. Ingen gidder og ta turen hit om de vet at her er det ingen ting og hente, hvorfor skulle de det?

 

 

Et helt greit standpunkt det. Som minner om "fri innvandring". Riktignok ganske anderledes enn du skrev tidligere. Om enn rimelig naivt, med tanke på kriminalitet og at privat veldedighet vil gjøre det mulig å bli i landet uten å jobbe. Betyr dette du har gitt opp det du har skrevet om asylanter som en egen gruppe og kontroll over disse?

Lenke til kommentar

 

 

Som sagt. Alle kan komme. Men de må klare seg selv. Hva er vanskelig med det? Når sulten tar deg og dine barn. Ja da må de reise sultne ut. Sagt litt flåsete. Men dette vil gå knirkefritt. Ingen gidder og ta turen hit om de vet at her er det ingen ting og hente, hvorfor skulle de det?

 

 

Et helt greit standpunkt det. Som minner om "fri innvandring". Riktignok ganske anderledes enn du skrev tidligere. Om enn rimelig naivt, med tanke på kriminalitet og at privat veldedighet vil gjøre det mulig å bli i landet uten å jobbe. Betyr dette du har gitt opp det du har skrevet om asylanter som en egen gruppe og kontroll over disse?

 

Asylanter skal vi ha under kontroll. Mitt svar til deg var et utgangspunkt fra det du mener. Mulig det ble litt rotete og forstå. Det har blitt mange innlegg i denne debatt. Interessant debatt, alt fra de mest innvandrer vennlige til de som mener en krig må til. Slik skal det være i et demokrati. Bare så synd at mange ikke vil delta i slike debatter. Enkelte hever seg over slike debatter, om de får svar de ikke liker. Stigmatisering, devaluering er ikke ukjente taktikker enkelte velger, fremfor og ytre sitt syn og akseptere at andre mener noe annet. Debatten er viktig og den vil bli helt sentral om ikke lenge.

Lenke til kommentar

 

Jada. Det er bare mennesker av utenlandsk opprinnelse som kan gjøre onde handlinger...

Hvem sier det?

 

Ingen sier det direkte, men det er ofte slik jeg oppfatter mange innlegg.

At når det er noe kriminelt som har skjedd og det står en eller flere utlendinger bak, vel så kommer det sånt tøv som: "Hva var det jeg sa, vi burde ha kastet dem ut for lenge siden" ... Eller mest vanlig: "Vi har alt for snill innvandringspolitikk i Norge" osv. Dette sier man på grunnlag av at man har sett en del avisoppslag hvor utlendinger har begått alvorlig kriminalitet... (Så ignorerer de vel alle de ugjerninger som blir begått av nordmenn).

 

Så da er min kommentar at, Jada, det er bare mennesker av utenlandsk opprinnelse som kan gjøre onde handlinger. For nordmenn kan jo ikke finne på å gjøre noe ondt... Så bare vi blir kvitt dem med innvandrer stopp, eller noe i den retningen der, så blir landet plutselig ufarlig å leve i. :)

 

BTW: Jeg vil selv ha helt fri innvandring. :)

 

 

Blant annet for å få fart på jordbruket her i norge, storbøndene kan da drive med administrasjon osv, mens utlendingene tar det harde arbeidet mot en god lønn... eller noe i den retningen der. Da hadde vi ikke trengt å subsidiere jordbruket heller. Men dette er offtopic jeg vet det. Men bare ville påpeke at jeg mener staten ikke skal ha noen innvandrings politikk.

Staten har ikke noe med hvor mange som skal få lov og komme hit.

heller ikke importere dem inn hit, så jeg er også for å legge ned absolutt alle asylmottakene i landet også, og ha fullstendig fri innvandring. DVS, ingen trenger å søke om oppholdstilatelse, alle kan komme uten å søke staten , fordi hvor mange som kan komme hit, er strengt tatt ikke statens oppgave....

 

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

 

Jada. Det er bare mennesker av utenlandsk opprinnelse som kan gjøre onde handlinger...

Hvem sier det?

 

Ingen sier det direkte, men det er ofte slik jeg oppfatter mange innlegg.

At når det er noe kriminelt som har skjedd og det står en eller flere utlendinger bak, vel så kommer det sånt tøv som: "Hva var det jeg sa, vi burde ha kastet dem ut for lenge siden" ... Eller mest vanlig: "Vi har alt for snill innvandringspolitikk i Norge" osv. Dette sier man på grunnlag av at man har sett en del avisoppslag hvor utlendinger har begått alvorlig kriminalitet... (Så ignorerer de vel alle de ugjerninger som blir begått av nordmenn).

 

Så da er min kommentar at, Jada, det er bare mennesker av utenlandsk opprinnelse som kan gjøre onde handlinger. For nordmenn kan jo ikke finne på å gjøre noe ondt... Så bare vi blir kvitt dem med innvandrer stopp, eller noe i den retningen der, så blir landet plutselig ufarlig å leve i. :)

 

BTW: Jeg vil selv ha helt fri innvandring. :)

Blant annet for å få fart på jordbruket her i norge, storbøndene kan da drive med administrasjon osv, mens utlendingene tar det harde arbeidet mot en god lønn... eller noe i den retningen der. Da hadde vi ikke trengt å subsidiere jordbruket heller. Men dette er offtopic jeg vet det. Men bare ville påpeke at jeg mener staten ikke skal ha noen innvandrings politikk.

Staten har ikke noe med hvor mange som skal få lov og komme hit.

heller ikke importere dem inn hit, så jeg er også for å legge ned absolutt alle asylmottakene i landet også, og ha fullstendig fri innvandring. DVS, ingen trenger å søke om oppholdstilatelse, alle kan komme uten å søke staten , fordi hvor mange som kan komme hit, er strengt tatt ikke statens oppgave....

 

Ser poenget ditt, men det er samtidig mange innvandrere som sitter i fengsel. Fengslene i Oslo er stappfullt av dem.

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt, men det er samtidig mange innvandrere som sitter i fengsel. Fengslene i Oslo er stappfullt av dem.

Det er jo fordi vi har lover som er laget for å beskytte disse mot seg selv, jeg tenker på narkotikalovene. Hadde vi gjort narkotika lovlig, så hadde ikke fengslene blitt stappfulle. :) Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hva med å ta til stemmeurnene i stede? Er ikke poenget at vi er for demokrati?

Hjelper ikke med demokrati når en del av befolkningen er hjerneskadet. Da må revolusjon til. I vertfall en kortvarig. Slik at vi får skrevet en ny grunnlov, slik at noe slikt aldri kan skje igjen. Norges magna carta.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

 

 

Asylanter skal vi ha under kontroll. Mitt svar til deg var et utgangspunkt fra det du mener. Mulig det ble litt rotete og forstå. Det har blitt mange innlegg i denne debatt. Interessant debatt, alt fra de mest innvandrer vennlige til de som mener en krig må til. Slik skal det være i et demokrati. Bare så synd at mange ikke vil delta i slike debatter. Enkelte hever seg over slike debatter, om de får svar de ikke liker. Stigmatisering, devaluering er ikke ukjente taktikker enkelte velger, fremfor og ytre sitt syn og akseptere at andre mener noe annet. Debatten er viktig og den vil bli helt sentral om ikke lenge.

 

Skjønner fremdeles ikke hvordan du skal skille ut asylanter om grensene er åpne, men det får være så.

 

Grunnlaget for en fruktbar debatt er at man vet hva de etablerte begrepene man bruker innebærer. Derfor tok jeg tak i "fri innvandring" her. Det er et etablert begrep hvor f.eks. "asylsøkere" ikke eksisterer siden alle er frie til å ta seg inn og slå seg ned uten restriksjoner i et land med "fri innvandring". Hvis man ikke akseptere de eksisterende definisjonene, vil man alltid snakke forbi hverandre og misforstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BTW: Jeg vil selv ha helt fri innvandring. :)

 

Det vil jo innebære at vi legger ned hele velferdssystemet og overlater til alle å ta vare på seg selv uten at noen kan få noe som helst slags støtte, f.eks. hvis de blir for syke til å kunne jobbe.

 

Men selv om vi gjør dette er helt fri innvandring problematisk. Det vil gjøre at områder som er produktive vil oversvømmes av mennesker som ønsker å ta del i produktiviteten der. Det vil raskt utarme området, og skape store problemer. Fri flyt av mennesker når det er så mange mennesker på jorden som det er vil antakelig gjøre det verre for alle.

Lenke til kommentar

 

Hva om vi tok til våpnene og tvang politikerne med makt til å stoppe innvandringen? Alle får seg våpenlisens osv.

 

Hva med å ta til stemmeurnene i stede? Er ikke poenget at vi er for demokrati?

 

 

Demokratiet ville vært fungerende om vi kunne stemme på én person eller ett parti, og så gjennomførte de politikken sin. Det hjelper ikke med demokrati når partiene i etterkant forhandler seg frem til hvem som skal lede hvilken del av landet og politikken.

Lenke til kommentar

 

 

 

Demokratiet ville vært fungerende om vi kunne stemme på én person eller ett parti, og så gjennomførte de politikken sin. Det hjelper ikke med demokrati når partiene i etterkant forhandler seg frem til hvem som skal lede hvilken del av landet og politikken.

 

 

Det du beskriver har et eget navn, diktatur. Og har ingenting med demokrati å gjøre, på tross av at de har "valg".

Lenke til kommentar

 

Ser poenget ditt, men det er samtidig mange innvandrere som sitter i fengsel. Fengslene i Oslo er stappfullt av dem.

Det er jo fordi vi har lover som er laget for å beskytte disse mot seg selv, jeg tenker på narkotikalovene. Hadde vi gjort narkotika lovlig, så hadde ikke fengslene blitt stappfulle. :)

 

Joda, men det er ikke bare grunnen. En del av dem sitter inne på grunn av ran, drap, osv. Du kan ikke bare nevne narkotikalovene...

Lenke til kommentar

Helt enig i at utvising må bety snarlig utsendelse. 15 måneder på overtid er for dårlig.

 

Men den siste setningen din Hargo, forutsetter at man på forhånd vet at vedkommende er i stand til å ta livet av dattera. Gjorde NAV/politiet/UD etc det? I så fall, ble jenta og familien vernet på noe vis eller trodde man at faren var ute av landet? Trodde man han var ufarlig? I så fall, burde man vist bedre? Har advarsler, tips osv blitt ignorert? Eller var det ingen tegn på forhånd?

 

Ok, da erstatter jeg det eksemplet med disse to:

Etnisk norsk familiefar drepte familiemor og to døtre

Etnisk norsk familiefar drepte datter (5)

 

Det er ikke første gang det klikker for en innvandrer som ikke har oppholdstilatelse. Det er det som er poenget. Han skulle vært ute av landet for lenge siden, og her fremdeles. Det er ingen garantier for at han ikke hadde gjort det samme med dattera si i Afghanistan, men likevel.

 

Innvandrere som har fått avslag på opphold og som fortsatt oppholder seg i landet er en fare for samfunnet, fordi noen av dem kanskje føler at de har lite å tape på å gjøre kriminelle handlinger og at det å faktisk gjøre dem kan få et bedre resulat for dem enn å bli sendt hjem.

 

Om systemet skulle plukket opp at han var farlig, det vet jeg ikke, men systemet har sviktet, rett og slett fordi han fortsatt var her, 15 måneder etter han egentlig skulle vært ute av landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Om systemet skulle plukket opp at han var farlig, det vet jeg ikke, men systemet har sviktet, rett og slett fordi han fortsatt var her, 15 måneder etter han egentlig skulle vært ute av landet.

 

Hadde vi hatt kontroll på asylsøkere så ville vi redusert faren disse utgjør. Alle asylsøkere burde vært i institusjoner med god kontroll. Ingen uten oppholdstillatelse burde gått løs i Norske gater av disse. Vi bør snarest stoppe denne galskapen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...