Gå til innhold

Krever at NetCom endrer 4G-reklame


Anbefalte innlegg

Hele mobilbransjen er en gigantisk svindel. Du kan gjerne bytte fra NetCom til Telenor og få bedre dekning, men da får du dårligere pris.

 

Jeg kan utdype dette hvis dere ønsker, men siden alt jeg har tilgang til, en er grisetreg iPad, har jeg problemer med å skrive, men kan om ønskelig utdype i morgen.

Hvor dårligere pris om man bytter fra netcomdekning til telenordeking?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Og dermed var denne tråden på godt facebook-nivå. Alle forteller hva de spiste til frokost, om bussjåføren var hyggelig, om fordøyelsen virker, og selvfølgelig: for en ræva mobiloperatør de deler livet med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Klaging på dekning, uten noen som helst dokumentasjon, er uten mening.

 

I mangel av facebook-profil: i de mer enn tjue årene jeg har vært kunde hos NetCom, har jeg opplevd: fantastisk dekning, 4G-hastighet på 40-50 mbit/s, lynrask, vennlig og effektiv kunderservice. Å fillern, jeg glemte å si hvor jeg bodde.

 

 

Lenke til kommentar

Gå for de som gir best fekning der du ferdes. Burde i grunn ikke være så vanskelig.

 

I trondheim er det nok telenor som gjelder ja. Selv med buss som kjører sikksakk fra tiller til lade og dermed sikksakk gjennom bykjernen så er det 4g hele veien uten at nettet faller ut eller blir tregt (var et par blindsoner på 3g i noen lyskryss). Samme gjelder ellers der jeg har vært. Og trondheim er ikke så stort at dette blir for subjektivt/lite relevant.

Lenke til kommentar

Du må gjerne komme med noe dokumentasjon om du synes det hjelper mer. Hadde vi hatt noe mer å komme med, eller noen bedre kart enn de få deknignstestene som er gjort, så hadde vi vel også prøvd dette.

 

Jeg hadde satt stor pris på om det var noen som hadde skrevet om sine erfaringer av dekning i f.eks Trondheim-området før jeg kjøpte ny mobil/abonnement som er låst. Men det fant jeg ikke, så ble nødt å gamble på at Telenor var best her (for noen uker siden). Jeg skriver ikke at netcom er dårlige her, for det har jeg ikke skikkelig dekning til å si (ehehe), men at telenor har tisltrekkelig 4G i bykjernen.

 

Så lenge man holder det saklig, så ser jeg null problem med å diskutere, eller nevne hvordan forholdene er der de er. Foreløpig så er det snakk om et lite fåtall steder, og siden du ikke ønsker å si hvor du bor, så blir det meningsløst å melde deg inn i personlig erfaringsmessig. Å forholde seg til dekning netcom har hatt de siste 20 år er derimot på grensen til mindre informativt. Det vil være de siste årene som er relevant i dag.

Uansett, prismessig så må netcom gjøre det bedre generelt for alt jeg vet. Men når jeg skulle kjøpe meg ny mobil og nytt abonnement, så var altså Telenor et godt hakk rimeligere. Men i motsetning til dekningsgrad, så er det rimelig mye lettere å vise til hvilke abonnementer som er rimeligst til et gitt bruk. Du sier du kan utdype. Gjør gjerne det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Klaging på dekning, uten noen som helst dokumentasjon, er uten mening.

 

I mangel av facebook-profil: i de mer enn tjue årene jeg har vært kunde hos NetCom, har jeg opplevd: fantastisk dekning, 4G-hastighet på 40-50 mbit/s, lynrask, vennlig og effektiv kunderservice. Å fillern, jeg glemte å si hvor jeg bodde.

 

 

Klage å klage fru blom. Jeg ba deg om å utdype din kommentar om at det blir dyrere å ha telenordekning. Eller mente du at det å bytte fra netcom abb til telenor abb er dyrere så er det mulig du har rett. Men så finnes det jo alternativer som djuice og talkmore.

 

All dokumentasjonen man trenger for å klage på dekningen til netcom finner man på dekingskartet til netcom på deres egne nettsider. Nord for trondheim er det nesten 4G, og 3G er det lite av i forhold til telenor. Her jeg bor, rundt narvikområder, så finnes det bare 3G midt i sentrum ellers bare edge. Telenor har hatt 3G i flere år, sikkert snart 10 år, og 4g popper opp både her og der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ja hold deg unna diskusjoner hvor folk motsier deg. Det gjør nok hverdagen enklere.

Du er bare irritert fordi jeg ikke gidder diskutere med deg. Den enkleste måten å irritere folk på, er å ikke diskutere med dem. Men nå må vi passe oss så ikke moderatorene kommer.

Lenke til kommentar

Hele mobilbransjen er en gigantisk svindel. Du kan gjerne bytte fra NetCom til Telenor og få bedre dekning, men da får du dårligere pris.

 

Jeg kan utdype dette hvis dere ønsker, men siden alt jeg har tilgang til, en er grisetreg iPad, har jeg problemer med å skrive, men kan om ønskelig utdype i morgen.

Når man kommenterer på et diskusjonsforum, og kommer med påstander og tilbyr seg til å utdype så bør man gjøre det. ikke sette seg på bakbena å late som at "alle" andre er på facebook nivå. I tillegg klager du på at andre kommer med sine personlige meninger samtidig som du kommer med din personlige mening, forstå det den som kan.

 

Netcom er sikkert bra det, der i landet du bor, jeg har bare forklart hvorfor det ikke er noe bra her. Jeg kjenner flere som har Netcom her i bygda, og de er fornøyde de, men disse er ikke de typisk data brukerene. SÅ de merker ikke om de er på EDGE eller 3G/4G.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tok en sjefsavgjørelse i dag morges, om at jeg trekker meg fra debatter om hva som er best av to eller flere objekter, det være priser, dekning, OS eller whatever.Sånne diskusjoner blir aldri ferdige, fordi det stadig trekkes frem mer eller mindre spissfindige argumenter. Jeg vet at jeg lovet å utdype hvilke priser som er annerledes hos Telenor kontra NetCom, men som sagt, jeg er lei av de debattene og trekker meg herved ut. Feigt, muligens, men jeg må bruke krefter på annet. Så får jeg heller se om noen gidder å reagere på det. Jeg har 585 likes, så jeg må vel ha sagt noe fornuftig innimellom.

Lenke til kommentar

De største trollene får også mye likes, fordi flere av trolleinnleggene får likes fra andre småtroll. Så tror ikke du skal tro så høyt om dine likes.

 

Og det gjelder mine likes også.

 

Jaja du har herved trekt deg ut av stort sett alt av diskusjoner. Hvorfor være på et diskusjonsforum da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klaging på dekning, uten noen som helst dokumentasjon, er uten mening.

 

I mangel av facebook-profil: i de mer enn tjue årene jeg har vært kunde hos NetCom, har jeg opplevd: fantastisk dekning, 4G-hastighet på 40-50 mbit/s, lynrask, vennlig og effektiv kunderservice. Å fillern, jeg glemte å si hvor jeg bodde.

 

 

Tom Bäcker, tror du virkelig, at noen har interesse av å påberope seg å ha dårlig mobildekning, uten at dette skulle være tilfellet?? Og en ting til; det er ikke alle som bor, eller står på samme sted som deg! Netcom innrømmer for min, og andre omkringliggende boligers tilfellet; DÅRLIG dekning. Men løfter de en finger,.....Å nei du. De sitter med sine falske dekningskart, og lurer til seg kunder på falske grunnlag.

Håper virkelig, at Forbruker rådet tar tak i denne falske former for reklame i egen vinnings hensikt.

Anbefaler alle som er blitt lurt om gode dekningsforhold, om å anskaffe en rimelig løsning for seg selv, som en "signalbooster", eller "repeater". Disse fungerer, men dårlig likt av Telenor og Netcom !!!

Endret av tokva
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Klaging på dekning, uten noen som helst dokumentasjon, er uten mening.

 

I mangel av facebook-profil: i de mer enn tjue årene jeg har vært kunde hos NetCom, har jeg opplevd: fantastisk dekning, 4G-hastighet på 40-50 mbit/s, lynrask, vennlig og effektiv kunderservice. Å fillern, jeg glemte å si hvor jeg bodde.

 

Tom Bäcker, tror du virkelig, at noen har interesse av å påberope seg å ha dårlig mobildekning, uten at dette skulle være tilfellet?? Og en ting til; det er ikke alle som bor, eller står på samme sted som deg! Netcom innrømmer for min, og andre omkringliggende boligers tilfellet; DÅRLIG dekning. Men løfter de en finger,.....Å nei du. De sitter med sine falske dekningskart, og lurer til seg kunder på falske grunnlag.
Hva med å bytte til Telenor?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Men for å være alvorlig: nummerportering ble innført for 13 år siden. Hvorfor ikke bare bytte operatør? Folk må gjerne komme med klager her på forumet, men det løser ingen problemer. Du får ut litt edder og galle, men det er lite konstruktivt i det store og det hele, i hvert fall når man ikke presentrer sted, tid og hva som er galt (signalstyrke, hastighet). Dette forumet teller nå flere hundre klager på NetComs dekning utenfor tettbygd strøk, bytt til Telenor først som sist.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...