Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] DVD/CD rom problem


Anbefalte innlegg

Hei, beklager hvis dette oppfattes som spam, men det er lettere å holde det organisert ved å ha en tråd hvor jeg løser dette problemet.

 

Jeg har bygd en PC og klarert CMOS og satt dato og tid på BIOS. Jeg har også satt boot option #1 som CD/DVD.

 

Men det er et lite problem. Strømforskyningen min gir meg ikke en ledning som passer inn i baksiden på DVD Skriveren.

post-352463-0-91663000-1400752703_thumb.jpg post-352463-0-06235000-1400752729_thumb.jpg

 

post-352463-0-93962700-1400752757_thumb.jpg post-352463-0-23569400-1400752782_thumb.jpg

Endret av Reaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merke/modell på strømforsyning vil hjelpe oss å hjelpe deg, men høres ut som det er en halv-modulær sak der ekstra ledninger med S-ATA strøm og molex kabler ligger løst og kan monteres etter behov.

 

Samme strømkabel til DVD-rom som til harddisker

Lenke til kommentar

det skal vel være akkurat samme kontakt som du har i harddisken/ssd'en din. dvs den oppe til høyre, sata x 8.

G650M.03.PNG

 

ser ut som det skulle følge med 8 slike kabler. du må også ha sata kabel fra dvd leseren til hovedkortet, også samme type som i ssd'en :)

Lenke til kommentar

Beklager, sjekket ikke om du hadde andre innlegg om dette. Men ja, som Agnard sier så skal det være 8stk SATA strømkontakter (2kabler med 4stk på hver) ifølge info om strømforsyningen i den pakken. (Se bildet på https://www.komplett.no/cooler-master-g650m-650w-psu/795138) for hvor de skal kobles til.

Jeg fant den, tenkte ikke på at jeg hadde de ledningene...

 

post-352463-0-72931600-1400754509_thumb.jpg

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

Eeeeh, Rettelse ny feil følger. Du må selvfølgelig ha en s-ata kabel fra DVD/CD til HK. Og da er det bare å kjøre på. Den knaller du bare inn der du finner plass like ved der du har diskene tilkoblet.

"Velg driveren som skal installere" har ingen muligheter.

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

Det skal da ikke være nødvendig med en driver? har du rett plate i CD spilleren? Du har vel ikke rotet for mye inne i bios? pell ut det lille batteriet som står på HK og vent i gode 15 minutter før du setter det på plass. da skal det da fungere.

Bare glem det, hadde ikke koblet til strøm til SSD, dette er første gang jeg bygger PC som du sikkert skjønner :p

 

Dessuten trenger du ikke å ha batteriet ute i mer enn 15 sek

 

Eneste problemet jeg har igjen er at grafikkkortet mitt ikke virker, når jeg kobler det til får jeg ikke signal til skjermen, derfor må jeg bruke intigrert Intel grafikk

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

Det er bare en fordel å bruke integrert grafikk under installasjonen. På den måten reduserer du muligheten for problemer under installasjonen av os. Når du har fått installert os og oppdatert drivere osv så kan du sette i det nye skjermkortet og installere drivere til det.

Lenke til kommentar

Det er bare en fordel å bruke integrert grafikk under installasjonen. På den måten reduserer du muligheten for problemer under installasjonen av os. Når du har fått installert os og oppdatert drivere osv så kan du sette i det nye skjermkortet og installere drivere til det.

Vil grafikkkortet fungere da?

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

 

Det er bare en fordel å bruke integrert grafikk under installasjonen. På den måten reduserer du muligheten for problemer under installasjonen av os. Når du har fått installert os og oppdatert drivere osv så kan du sette i det nye skjermkortet og installere drivere til det.

Vil grafikkkortet fungere da? Og forresten, siden jeg ikke kan koble til internet, skal jeg bruke laptopen jeg bruker nå til å laste ned internetdriveren?

 

Oi, postet en ekstra post... Men, ja: Vil grafikkkortet fungere da? Og forresten, siden jeg ikke kan koble til internet, skal jeg bruke laptopen jeg bruker nå til å laste ned internetdriveren?

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...