Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har plutselig mistet flere partisjoner på PCen min.

 

Dette skjedde etter jeg brukte en IDE -> USB Harddisk kabinett for å teste noen gamle IDE disker jeg hadde.

 

Plutselig forsvant flere partisjoner etter en restart.

 

Sånn ser det ut i "Computer management". (jeg ser partisjonene, men klarer ikke å assigne en drive bokstav.

post-4068-0-60598300-1400691097_thumb.jpg

 

Se også feilmld som kommer når jeg prøver å gi den en drive letter.

post-4068-0-92047200-1400691133_thumb.png

 

Har prøvd med både Partition Wizard OG Acronis - med begge program får jeg lov å sette en drive letter, men etter at det er gjort skjer ingenting, og ingen disk dukker opp.

 

Kan noen hjelpe meg med dette? Har mistet kjempemassa viktig data.

 

Takker for all hjelp!.

 

Mvh Jørgen.

Endret av Jdronnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to 500 GB partisjonene uten bokstav, ser ut til å ikke være formatert lengre. Du ser at det ikke står noe NTFS info (eller noe annet på dem).

Du slettet ikke noen av de gamle harddiskene eller partisjoner på dem, og på den måten uheldigvis slettet dataene på de to partisjonene der?

Lenke til kommentar

De to 500 GB partisjonene uten bokstav, ser ut til å ikke være formatert lengre. Du ser at det ikke står noe NTFS info (eller noe annet på dem).

Du slettet ikke noen av de gamle harddiskene eller partisjoner på dem, og på den måten uheldigvis slettet dataene på de to partisjonene der?

Jeg tror ikke det, for jeg klarte ikke å formatere noen av de gamle diskene. - Mulig dette var pga. de var koblet til PC via USB->IDE controller boks.

 

Men ja , der er alltids en mulighet, men det gjelder 3 Partisjoner! Blir forundret om jeg har feilformatert 3 partisjoner. :)

Lenke til kommentar

vil tro du må prøve ett recovery program, som kan finne frem data på formaterte disker....selvom en harddisk er formartert (på vanlig måte) så forsvinner ikke dataene før du faktisk skrive over med ny data

Jeg holder på med det nå, jeg "TROR" og håper at jeg har funnet alt av data nå på de 3 partisjonene, også kjører rett og slett recovery på dem.

 

Planen er å få hentet opp ting, kopiere dem til ekstern HD også slette volum/partisjoner også formatere på nytt :) Får se om det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...