Gå til innhold

Tapt studierett


M25

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg går på høgskole hvor jeg nå driver på med en 15 studiepoengs hjemmeeksamen som ikke helt går veien, burde nok ha lest mer på forhånd :hm: Dette har vert et semester hvor jeg dessverre har vert alt for ustrukturert. Så jeg har klart å stryke på en 30 poengs mappeinnlevering tidligere i Mai, bare fordi jeg ikke rakk å skrive ferdig de to siste kapitelene. Faglærer sa at det kun var disse to som skulle til for å få en god karakter.

 

Om jeg ikke får bestått på denne hjemmeeksamen sitter jeg kun igjen med 15/60 studiepoeng dette året. Fra før har jeg studert et år, hvor jeg fikk 45/60 studiepoeng. Så totalt har jeg altså en studieprogresjon på kun 50 prosent.

 

Jeg hørte noe om at en kan tape studieretten dersom en har mindre en 50 prosent progresjon. Så det jeg lurte på er om noen har hørt om eller opplevd dette? Og om de rekner mindre enn 50 % av total studietid, eller av det studieåret en går, som vil si at jeg sliter :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hva nettsidene til skolen sier:

 

"2 år etter opptak eller senere i studiet over en periode på 2 år har bestått mindre enn 50 % av antall studiepoeng i sin utdanningsplan. Dersom studenten ikke har utdanningsplan for det aktuelle tidsrom, legges normert studie- eller fagplan til grunn. Dette gjelder ikke for student som har fått innvilget permisjon (jf. § 4-4)."

 

Slik jeg leser det vil det si at om jeg stryker denne eksamenen, noe jeg jobber hardt for å unngå, vil jeg likevel få fortsette? Jeg ender opp på 60/120 studiepoeng, så da holder det vel akkurat?

Lenke til kommentar

Den mappeoppgaven på 30 studiepoeng er bare å levere på nytt så består jeg, læreren sa var alt bra men en måtte oppfylle kravene. Så siden jeg ikke hadde skrevet ferdig de to siste kapitelene kunne jeg ikke få bestått. Så den er det bare å skrive ferdig og sende inn til høsten.

 

Den eksamenen fra første året skal har jeg ventet med å ta opp til neste år, for da er det enklere fag jeg skal ta. Så for min del ville det å bruke et år på å ordne opp vert nokså bortkastet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...