Gå til innhold

Hjelp til bruken av recovery diskett fra komplett??


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp jeg... :roll:

 

Jeg har klart å tulle det litt til på PC-en som jeg fikk fra komplett for en stund siden. Programmer virker ikke som de skal, filer som ikke blir funnet osv. Synes i det hele tatt at systemet hangler litt...

 

Derfor tenkte jeg at jeg skulle få den tilbake til samme stand som den var i da jeg mottok den. Har fått med en recovery diskett. Nå vet jeg egentlig ikke hva som skal skje når denne disketten taes i bruk...

Men, da jeg prøvde skjedde det ikke så mye synes jeg..

Kan ikke se noen forandring noe sted, bortsett fra at et par programmer til har sluttet å funke... Gjør jeg noe feil, eller har jeg bare misforstått hva denne diketten kan brukes til??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg fikk med en CD... Windows Xp Home Edition. Vet ikke helt om det er en skikkelig versjon eller bare noe som ble brukt i produksjonnen...Men men, er det bede å bruke denne?? Jeg hadde håpet at alt jeg hadde endret/installeret skulle gå tilbake til slik det var når jeg fikk PC-en. Har riktignok oppgradert til XP Professional etter jeg fikk den (måtte ha støtte for en dynamisk disk jeg hadde liggende full av musikk), men det kan jeg jo legge inn på nytt...

Eller er det beste å formatere hele hardisken og legge alt inn på nytt. En annen ting jeg stusset litt over er at på systemdisken, på 200 Gb var det en partisjon på ca 2 Gb som var utildelt...? Skjønner ikke hvorfor? :roll:

Lenke til kommentar

vanligvis så bruker de ikke å partisjonere disken før den leveres ut. skjønner ikke helt hvorfor jeg heller. husker at jeg fikk en pc i sommer på 240, dvs. 2x 120 GB, det var bare èn partisjon på hver av diskene, det skjønner jeg iallefall ikke noe av. skjønner at ikke alle folk kan like mye om pc, men det får da være grenser liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...