Cocac Ola Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Hei Jeg mener tidligere å ha konfigurert maskinen til å bruke installert minne før swapfilen. ( ikke umulig jeg tar feil) Er dette mulig i win 8 Hensikten er å få raskere maskin selv om jeg klarer meg godt som det er i dag. Jeg har tidligere prøvd å kjøre uten swapfile - fikk av og til feilmelding med blåskjerm,Jeg har kjørt med swapfile på HDD nr. 2 - fikk av og til blåskjerm og feilmelding Under en av google søk kom jeg over en utalelse fra windows spesialist at swap file på SSD - HDD skal kjøres på C:\ eller samme som windows. Har ikke hatt blåskjerm etterpå. Jeg har 8GB RAM installert. Mvh Cocac Ola Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Det beste er å la operativsystemet behandle slike ting. I både Windows og Linux så vil minnet har desidert førsteprioritet og systemfiler vil bli cachet i minnet du har ledig. Når operativsystemet oppdager at du begynner å få lite minne og det meste består av ting som ikke blir brukt eller er irrelevant (f.eks en fane i Firefox som du ikke har sett på i flere timer) så vil operativsystemet dumpe det på pagefile eller swap-partisjonen. Henger du med? Swapping og pagefiling er ikke nødvendig, men det er veldig greit å ha, selv om du har nok minne. Endret 19. mai 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Hei Ja jeg henger med Jeg var klar over det du skriver , men jeg klarer meg ikke uten swappfile.- kan ikke svare på hva som skjer men jeg får blæskjerm og feilmelding.Etter jeg endret til C:\ har det fungertJeg har en SSD-HDD og en SATA - HDDKan være derfor,TAkk for svar Mvh Det beste er å la operativsystemet behandle slike ting. I både Windows og Linux så vil minnet har desidert førsteprioritet og systemfiler vil bli cachet i minnet du har ledig. Når operativsystemet oppdager at du begynner å få lite minne og det meste består av ting som ikke blir brukt eller er irrelevant (f.eks en fane i Firefox som du ikke har sett på i flere timer) så vil operativsystemet dumpe det på pagefile eller swap-partisjonen. Henger du med? Swapping og pagefiling er ikke nødvendig, men det er veldig greit å ha, selv om du har nok minne. Lenke til kommentar
qlubber Skrevet 1. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2014 Cocac Ola Skrevet 19. mai 2014 - 08:40 Hei Ja jeg henger med Jeg var klar over det du skriver , men jeg klarer meg ikke uten swappfile.- kan ikke svare på hva som skjer men jeg får blæskjerm og feilmelding. Etter jeg endret til C:\ har det fungert Jeg har en SSD-HDD og en SATA - HDD Kan være derfor, TAkk for svar Om jeg ikke tar feil, så bør du ikke ha paging-/swapfile liggende på SSDen din. Sett opp at du bruker HDDen til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå