Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter "Velkommen" under oppstart


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har hatt et problem i par dager nå som jeg irriterer meg skjorten av. Det hele startet vel for en stund siden da explorer.exe var litt treig under oppstart og internett-ikonet nede i høyre hjørnet frøys i kanskje et par minutter før alt gikk fint. Søkte noe om dette og jeg tror jeg tikket vekk "Last inn systemtjenester" i msconfig, samt at jeg deaktiverte alle ikke-Microsoft tjenester. Problemet vedvarte og jeg stilte tilbake slik jeg hadde det fra før. Ca. en dag etter begynte det problemet jeg har nå. Etter jeg kommer til "Velkommen" skjermen i Windows 7 blir hele skjermen svart, men musehodet er synlig og responderer. Rundt 1-2 minutter har jeg svart bilde før jeg kommer inn i Windows. Jeg har vært på utallige nettsider og testet diverse "løsninger", men ingen ser ut til å virke.

 

Jeg har sjekket i registeret at Shell under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon inneholder verdidata: explorer.exe. Jeg har kjørt register-clean i CCleaner, reinstallert trådløs-drivere, skjermkortdrivere...

 

I Eventviewer får jeg følgende feil etter hver oppstart: Kernel-EventTracing (ID 3), og advaslene: e1dexpress (ID 27), Wininit (ID 11).

 

Virusscan med både Malwarebytes Antimalware og Security Essentials kommer opp uten noen trusler eller infeksjoner.

 

Systemspecs:

Windows 7 64bit

HK: Gigabyte Z87X-D3H
PSU: Corsair CX600M
CPU: i5 4670K @ 4.3GHz
GPU: GTX 760

RAM: Kingston HyperX DDR3 CL9 8Gb
SSD: Kingston HyperX 3K (os-installasjon)

HDD: Seagate Barracuda 1TB

 

På forhånd takk til alle som er med på å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ID: 27 er : Intel® 82579LM Gigabit Network Connection Network link is disconnected.

ID: 11 er:
Custom dynamic link libraries are being loaded for every application. The system administrator should review the list of libraries to ensure they are related to trusted applications.

For meg hørtes ut som OS ditt trøbler nå, noe må du ha gjort.
Reinstallere windows kanskje ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...