Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 10 trinn 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke, jeg syns oppgavene var dårlig formulert og forklart, tidligere år her de vært mye bedre laget. Tror nok ikke du kan få feil med å dikte opp, for det stod ikke noe om at du ikke kunne det. Men hvordan fikk du inn siste punktet om å "diskutere" "raseproblemene" i USA?

 

Jeg tok også den oppgaven, men diktet ikke opp. Først beskrev jeg bildet og hva som skjedde, så skrev jeg hva jeg trodde en av de tenkte og så på en måte "analyserte" jeg det og ga forklaring til hva som kunne være årsaken til raseproblemene i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte a lage meg en bruker igår hehe.. Men følgte med på hva dere skrev :D Fikk bruk for noe av det som ble posta :) Noen som har interesse med å få se min besvarelse? ^^ Har lyst på tilbakemeldinger. Er nok ikke den beste tror jeg da men

Veldig dumt å poste den på internett da du da kan risikere å få stryk pga plagiat.

Endret av IdaMarie
Lenke til kommentar

 

Glemte a lage meg en bruker igår hehe.. Men følgte med på hva dere skrev :D Fikk bruk for noe av det som ble posta :) Noen som har interesse med å få se min besvarelse? ^^ Har lyst på tilbakemeldinger. Er nok ikke den beste tror jeg da men

 

Veldig dumt å poste den på internett da du da kan risikere å få stryk pga plagiat.
Bra du sa :p Dumme meg
Lenke til kommentar

Kan ikke trådstarter lage en sånn slags undersøkelse på hvilken oppgave folk svarte på. Sånn at undersøkelsen står på forsiden. Jeg kan også lage en men mange flere vil se den, og svare om den står på forsiden. Tenker på sånn de har gjort på tidligere tråder med nogenlunde samme tema. Alla dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514006&page=42&&do=findComment&comment=21549396

Skrev selv oppgave 3A, skrev 7 sider og rundt 1800 ord, og greit fornøyd. Rakk ikke se så bra jeg kunne ønsket men men

God idé, men jeg er relativt ny her. Noen som vet hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, jeg syns oppgavene var dårlig formulert og forklart, tidligere år her de vært mye bedre laget. Tror nok ikke du kan få feil med å dikte opp, for det stod ikke noe om at du ikke kunne det. Men hvordan fikk du inn siste punktet om å "diskutere" "raseproblemene" i USA?

 

Jeg tok også den oppgaven, men diktet ikke opp. Først beskrev jeg bildet og hva som skjedde, så skrev jeg hva jeg trodde en av de tenkte og så på en måte "analyserte" jeg det og ga forklaring til hva som kunne være årsaken til raseproblemene i USA.

Det punktet fikk jeg noen problemer med, ja. Jeg tror jeg skrev om to venner som møtte de to mørkhudede personene, og deretter diskuterte dem. Men altså det bilde var fra Chicago om jeg ikke tar helt feil, og vel jeg fikk ikke fullført det punktet så bra

Lenke til kommentar

 

 

Glemte a lage meg en bruker igår hehe.. Men følgte med på hva dere skrev :D Fikk bruk for noe av det som ble posta :) Noen som har interesse med å få se min besvarelse? ^^ Har lyst på tilbakemeldinger. Er nok ikke den beste tror jeg da men

 

Veldig dumt å poste den på internett da du da kan risikere å få stryk pga plagiat.
Bra du sa :p Dumme meg

Er nok litt ille å ikke få eksamens karakter i forhold til videregående :)

Lenke til kommentar

"Not everyone can have such an impact on the world as some of the people you read about in the prepartion material. Change can also occur through small steps"

 

Create a text in which you talk about small steps you could take to make a change.
Choose a suitable title and type of text

Dette var da altså B, og da skrev om jeg hadde forandret veldig fordi jeg ble da voldatt da jeg kom i fengsel. Jeg var alltid god og omtekesom mot min mor og bror. Men jeg drar til fengsel, og siden jeg blir voldtatt. Mister jeg all kjerligheten min for dem og endrer meg noe helt sykt.
Siden det står velg en type tekst så lagde jeg skjønnlittrær.
Håper jeg svarer på oppgaven, ser dette greit ut eller?
jeg er så redd for å ikke ha svart på oppgaven vær så snill svar så fort som mulig

Lenke til kommentar

"Not everyone can have such an impact on the world as some of the people you read about in the prepartion material. Change can also occur through small steps"

 

Create a text in which you talk about small steps you could take to make a change.

Choose a suitable title and type of text

 

Dette var da altså B, og da skrev om jeg hadde forandret veldig fordi jeg ble da voldatt da jeg kom i fengsel. Jeg var alltid god og omtekesom mot min mor og bror. Men jeg drar til fengsel, og siden jeg blir voldtatt. Mister jeg all kjerligheten min for dem og endrer meg noe helt sykt.

Siden det står velg en type tekst så lagde jeg skjønnlittrær.

Håper jeg svarer på oppgaven, ser dette greit ut eller?

jeg er så redd for å ikke ha svart på oppgaven vær så snill svar så fort som mulig

Jeg forstod det som at du skulle skrive om hva du kan gjøre for å gjøre verden til et litt bedre sted å være og hva man kan gjøre for kanskje å fremme menneskerettigheter.

Jeg vet ikke om du direkte bommet, men jeg tolket den hvertfall annerledes.

Lenke til kommentar

 

"Not everyone can have such an impact on the world as some of the people you read about in the prepartion material. Change can also occur through small steps"

 

Create a text in which you talk about small steps you could take to make a change.

Choose a suitable title and type of text

 

Dette var da altså B, og da skrev om jeg hadde forandret veldig fordi jeg ble da voldatt da jeg kom i fengsel. Jeg var alltid god og omtekesom mot min mor og bror. Men jeg drar til fengsel, og siden jeg blir voldtatt. Mister jeg all kjerligheten min for dem og endrer meg noe helt sykt.

Siden det står velg en type tekst så lagde jeg skjønnlittrær.

Håper jeg svarer på oppgaven, ser dette greit ut eller?

jeg er så redd for å ikke ha svart på oppgaven vær så snill svar så fort som mulig

Jeg forstod det som at du skulle skrive om hva du kan gjøre for å gjøre verden til et litt bedre sted å være og hva man kan gjøre for kanskje å fremme menneskerettigheter.

Jeg vet ikke om du direkte bommet, men jeg tolket den hvertfall annerledes.

 

Kan jeg få trekk? fordi det står jo ikke sånn konkret at jeg skulle skrive om hva jeg kan gjøre slik at verden kan bli ett bedre sted å være. Men slik du tolket er sikkert slik de er ute etter, men de skrev ikke på en spesifikk måte

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Not everyone can have such an impact on the world as some of the people you read about in the prepartion material. Change can also occur through small steps"

 

Create a text in which you talk about small steps you could take to make a change.

Choose a suitable title and type of text

 

Dette var da altså B, og da skrev om jeg hadde forandret veldig fordi jeg ble da voldatt da jeg kom i fengsel. Jeg var alltid god og omtekesom mot min mor og bror. Men jeg drar til fengsel, og siden jeg blir voldtatt. Mister jeg all kjerligheten min for dem og endrer meg noe helt sykt.

Siden det står velg en type tekst så lagde jeg skjønnlittrær.

Håper jeg svarer på oppgaven, ser dette greit ut eller?

jeg er så redd for å ikke ha svart på oppgaven vær så snill svar så fort som mulig

Jeg forstod det som at du skulle skrive om hva du kan gjøre for å gjøre verden til et litt bedre sted å være og hva man kan gjøre for kanskje å fremme menneskerettigheter.

Jeg vet ikke om du direkte bommet, men jeg tolket den hvertfall annerledes.

 

Kan jeg få trekk? fordi det står jo ikke sånn konkret at jeg skulle skrive om hva jeg kan gjøre slik at verden kan bli ett bedre sted å være. Men slik du tolket er sikkert slik de er ute etter, men de skrev ikke på en spesifikk måte

 

Enig denne oppgave og andre var helt idiotiske. Det står egentlig ikke spesifikt så man kan egentlig skrive hva som helst i 3B. Jeg skrev om det å gi glede, hjelpe og donere kan endre livet til personen.

Lenke til kommentar

 

Hva får du i engelsk skriftlig karakter?

"Jeg skrev om det å gi glede, hjelpe og donere kan endre livet til personen."

 

Jeg skrev også om nettopp dette, i tillegg til at man må passe på naturen.

 

6. Tror jeg får 5 på eksamen, dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva får du i engelsk skriftlig karakter?

"Jeg skrev om det å gi glede, hjelpe og donere kan endre livet til personen."

 

Jeg skrev også om nettopp dette, i tillegg til at man må passe på naturen.

 

6. Tror jeg får 5 på eksamen, dog.

 

Samme her! Hvilke type tekst skrev du til oppgave 3B?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...