Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk, 10.trinn 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var det jeg spekulerte i jeg også. Statskirken har jo blitt avsatt...

Jeg tror jeg venter med å se hva temaet er til i morgen, er det Norge som det har blitt påstått, så kan det godt hende det er oppgavene. Men de sier jo har vært en kristen stat.

Endret av StilleVann
Lenke til kommentar

Men de sier jo har vært en kristen stat.

Ja, men i denne konteksten, med "siden 1814", tyder det på at de mener fortsatt. Senere står det også "Burde Norge..." som betyr at Norge er en kristen stat nå, og skal man gå bort i fra det?

Dessuten har Norge vært kristent i mye lengre tid enn 1814. "Religion" som formelt krevd overskrift - tuller du med meg?

 

Dette er bare tullball. Det kan godt hende temaet blir Norge og Grunnloven, men de oppgavene er implausible!

dere tok meg der. Haha det stemmer, det er bullshit. Jeg lagde oppgavene selv for å spille dere et lite puss. Oppgavene er og forblir hemmelig, og det er liten vits i å spekulere.

 

Jævla trollunge. Endret av mathias1998
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men de sier jo har vært en kristen stat.

Ja, men i denne konteksten, med "siden 1814", tyder det på at de mener fortsatt. Senere står det også "Burde Norge..." som betyr at Norge er en kristen stat nå, og skal man gå bort i fra det?

Dessuten har Norge vært kristent i mye lengre tid enn 1814. "Religion" som formelt krevd overskrift - tuller du med meg?

 

Dette er bare tullball. Det kan godt hende temaet blir Norge og Grunnloven, men de oppgavene er implausible!

dere tok meg der. Haha det stemmer, det er bullshit. Jeg lagde oppgavene selv for å spille dere et lite puss. Oppgavene er og forblir hemmelig, og det er liten vits i å spekulere.

Jævla trollunge.

 

Haha, ja så den nå. Religion er ikke en særlig god overskrift.

Lenke til kommentar

 

dere tok meg der. Haha det stemmer, det er bullshit. Jeg lagde oppgavene selv for å spille dere et lite puss. Oppgavene er og forblir hemmelig, og det er liten vits i å spekulere.

din jevæl

 

Haha, utspekulert måte å skrive det på. Nå kan det vel ikke bli moderert...

Lenke til kommentar

 

 

 

dere tok meg der. Haha det stemmer, det er bullshit. Jeg lagde oppgavene selv for å spille dere et lite puss. Oppgavene er og forblir hemmelig, og det er liten vits i å spekulere.

din jevæl

 

Du burde øve på rettskriving før eksamen.

:p

 

Sorry da

Lenke til kommentar

 

 

Faglæreren min sa i dag at det er stor sannsynlighet for at én av langsvaroppgavene blir "Skriv en argumenterende tekst der du tar stilling til om det er bra/riktig/dårlig/feil å feire (og bruke mye penger på) 17. Mai".

Ja, det kan jo helt sikkert hende. Er flink på leserinnlegg, så håper vi får muligheten til å skrive det.

Novelle er det høye krav på, ja. Men da er det jo så gøy når man klarer å knekke koden. Vår norsklærer sa i dag at vi ikke får vite hvilke dager det er skjønnlitterært og saklitterært, siden det ikke er så tydelige skiller lenger. Vi kan måtte skrive skjønnlitterært i del A og saklitterært i del B.

 

Vi har fått beskjed om at vi skal få vite hvilken dag det vil bli sjønnliterær og sakliterær. Men at vi ikke får vite hva vi kan få skrive i kortsvarsoppgavene

 

 

Faglæreren min sa i dag at det er stor sannsynlighet for at én av langsvaroppgavene blir "Skriv en argumenterende tekst der du tar stilling til om det er bra/riktig/dårlig/feil å feire (og bruke mye penger på) 17. Mai".

Ja, det kan jo helt sikkert hende. Er flink på leserinnlegg, så håper vi får muligheten til å skrive det.

Novelle er det høye krav på, ja. Men da er det jo så gøy når man klarer å knekke koden. Vår norsklærer sa i dag at vi ikke får vite hvilke dager det er skjønnlitterært og saklitterært, siden det ikke er så tydelige skiller lenger. Vi kan måtte skrive skjønnlitterært i del A og saklitterært i del B.

 

Vi har fått beskjed om at vi skal få vite hvilken dag det vil bli sjønnliterær og sakliterær. Men at vi ikke får vite hva vi kan få skrive i kortsvarsoppgavene av sjangeren

 

 

 

Dette stemmer ikke overens med det alle mine lærere har fortalt klassen min. Etter læreplanen ble revidert nok en gang, så er skillet mellom skjønnlitteratur og sakprosa veldig svevende. Dette gjør at vi får muligheten til å skrive begge deler på begge eksamensdager. Korriger meg dersom dette er feil.

Lenke til kommentar

 

Dette stemmer ikke overens med det alle mine lærere har fortalt klassen min. Etter læreplanen ble revidert nok en gang, så er skillet mellom skjønnlitteratur og sakprosa veldig svevende. Dette gjør at vi får muligheten til å skrive begge deler på begge eksamensdager. Korriger meg dersom dette er feil.

Hvis dette er tilfelle så er det én positiv og én negativ nyhet:

- Jippi! Jeg kan unngå novelle.

- Faen! Oppgavene kan bli like åpene som på engelskeksamen.

Lenke til kommentar

 

 

Dette stemmer ikke overens med det alle mine lærere har fortalt klassen min. Etter læreplanen ble revidert nok en gang, så er skillet mellom skjønnlitteratur og sakprosa veldig svevende. Dette gjør at vi får muligheten til å skrive begge deler på begge eksamensdager. Korriger meg dersom dette er feil.

Hvis dette er tilfelle så er det én positiv og én negativ nyhet:

- Jippi! Jeg kan unngå novelle.

- Faen! Oppgavene kan bli like åpene som på engelskeksamen.

 

 

Er da flere sjangre enn novelle innenfor skjønnlitteratur, sånn sett kunne du unngått det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...