Gå til innhold

"Høyt nok" desktop Micro-ATX kabinett?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om et "desktop type" kabinett, som har plass til skjermkort som er litt høyere enn "standard"?

 

Hadde egentlig tenkt på SilverStone Grandia GD-05, men det er faktisk for lavt for MSI TwinFrozr GTX770, som er kortet jeg har tenkt å bruke. Både pga kjøleren, men også strømkontaktene skaper trøbbel.

 

Noen tips?? Vannkjøling ikke aktuelt, men må ha plass i høyden til non-standard cpu kjøler. :)

 

Eventuelt, et så lite som mulig "cube" kabinett, som likevel er greit å bygge i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "høyere" ? Vanligvis er det lengden på kortet (dvs. lengden kortet tar fra baksiden av kabinettet til fremsiden når kabinettet er i stående posisjon) som er den begrensende faktoren i små kabinetter når du bruker store skjermkort.

 

Er det dette du mener?

 

I så fall så opplyses denne dimensjonen (altså maks lengde for skjermkort) som regel i spesifkasjonene til kabinettet, da dette er en ganske typisk ting som folk må sjekke når de bygger maskiner.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hva mener du med "høyere" ? Vanligvis er det lengden på kortet (dvs. lengden kortet tar fra baksiden av kabinettet til fremsiden når kabinettet er i stående posisjon) som er den begrensende faktoren i små kabinetter når du bruker store skjermkort.

 

Er det dette du mener?

 

I så fall så opplyses denne dimensjonen (altså maks lengde for skjermkort) som regel i spesifkasjonene til kabinettet, da dette er en ganske typisk ting som folk må sjekke når de bygger maskiner.

 

-Stigma

 

Nopes, jeg mener høyden. Lengden på kortet er ikke noe problem, men på disse kortene stikker kjøleren såpass høyt over selve kortet at f.eks. Silverstone GD05 blir så lavt at man ikke får på topplokket. Samt at strømkontaktene står rett opp, slik at også strømkablene hindrer en i å sette på lokket.

Lenke til kommentar

Jef har et GD-06 og jeg får på topplokket med litt makt :)

 

Ellers finnes slike: (I prinsippet bare en PCIe forlenger som du klemmer flat. Kablene direkte fra PSU kan være litt stivere/vondere å redusere profilen på)

 

 

283568116_tp.jpg

 

 

Det finnes jo også masse slike Cube kabinetter.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Skulle helst hatt micro-atx, siden det er det hovedkortet er. Poenget er å ikke få ting så voldsomt stort. :)

 

Jef har et GD-06 og jeg får på topplokket med litt makt :)

 

Ellers finnes slike: (I prinsippet bare en PCIe forlenger som du klemmer flat. Kablene direkte fra PSU kan være litt stivere/vondere å redusere profilen på)

 

 

283568116_tp.jpg

 

 

Det finnes jo også masse slike Cube kabinetter.

Jepp, noe sånt kan brukes. Skjønner ikke hvordan du har fått på lokket, det er jo fysisk ikke plass. Har du samme skjermkort?

Lenke til kommentar

Nei ikke nøyaktig samme men si meg .. Stikker pcie strøm portene på kortet høyere enn bakplata (den du skrur fast i ekspansjonsporten)?

 

Edit : Av bilder ser det mer ut som problemet ditt er heatpipe / kjøler og ikke strømkablene?

 

Så tror du må ha et annet kabinett ja eller et annet kort. Htpc kabinett er ikke nødvendigvis det beste for deg.

 

Du kan ta en titt på Fractal Design Node 605. Kanskje det går der (skal støtte 125mm cpu kjøler..hvor bredt er kortet ditt ?) Ellers får du jo masse tårn kabinetter for Matx for en billig penge...

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nei ikke nøyaktig samme men si meg .. Stikker pcie strøm portene på kortet høyere enn bakplata (den du skrur fast i ekspansjonsporten)?

 

Edit : Av bilder ser det mer ut som problemet ditt er heatpipe / kjøler og ikke strømkablene?

 

Så tror du må ha et annet kabinett ja eller et annet kort. Htpc kabinett er ikke nødvendigvis det beste for deg.

 

Du kan ta en titt på Fractal Design Node 605. Kanskje det går der (skal støtte 125mm cpu kjøler..hvor bredt er kortet ditt ?) Ellers får du jo masse tårn kabinetter for Matx for en billig penge...

 

Jepp, heatpipen er problemet. Men også strømkontaktene (men det løses nok såvidt med en 90-graders overgang). Derfor jeg spurte etter et alternativ, og ønsker i utgangspunktet desktop type av plasshensyn (så lite og flatt som mulig, men likevel plass til vanlige komponenter). Node 605 er vanlig ATX.

 

Jeg får se etter "cube" style kabinetter kanskje, lav høyde er ønskelig. :-)

Lenke til kommentar

GD-05 er 440*151*325 mm (B*H*D) mens 605 er 445*164*349.

 

Bredden er jo standard siden det skal passe inn sammen med hifi utstyret. Den ekstra høyden er jo den du trenger. Så 2,4cm ekstra dybde er "unødvendig" stort? :)

 

Unødvendig dyrt heller. Det jeg være enig i.

 

Lykke til i jakten.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

GD-05 er 440*151*325 mm (B*H*D) mens 605 er 445*164*349.

 

Bredden er jo standard siden det skal passe inn sammen med hifi utstyret. Den ekstra høyden er jo den du trenger. Så 2,4cm ekstra dybde er "unødvendig" stort? :)

 

Unødvendig dyrt heller. Det jeg være enig i.

 

Lykke til i jakten.

 

Du sier noe, kanskje det får greit plass. Skal ikke stå i noen HiFi-benk, så er ikke der problemet ligger. *Finne frem målebånd*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...