Gå til innhold

Takvifte


Gjest medlem-332567

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke aner hva du skal gjøre med ledningene i taket, så ring en jævla elektriker.

 

Personlig tipper jeg der er tre ledninger;

 

En felles N

En L til viften

en L til lampa.

 

Hvis du kan regulere hastigheten til viften er det kanskje flere ledere, eller en reguleringsbryter etc til veggmontering

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Hvis du ikke aner hva du skal gjøre med ledningene i taket, så ring en jævla elektriker.

 

Personlig tipper jeg der er tre ledninger;

 

En felles N

En L til viften

en L til lampa.

 

Hvis du kan regulere hastigheten til viften er det kanskje flere ledere, eller en reguleringsbryter etc til veggmontering

fortell meg hadde du klart å laste den ned? eller ige

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Laste ned hva?

 

Jeg kom bare med egne antakelser basert på hvordan jeg regner med den er designet.

 

En elektriker fikser sikkert dette på et par timer, avhengig av om han må trekke flere ledninger fra brytern til takpunktet.

 

par tusenlapper kanskje?

troll? et " PAR" tusenlapper for å laste ned en takvifte?

Lenke til kommentar

 

Laste ned hva?

 

Jeg kom bare med egne antakelser basert på hvordan jeg regner med den er designet.

 

En elektriker fikser sikkert dette på et par timer, avhengig av om han må trekke flere ledninger fra brytern til takpunktet.

 

par tusenlapper kanskje?

troll? et " PAR" tusenlapper for å laste ned en takvifte?

 

 

De tar vel gjerne 5-6-7-800 kr per time, pluss kjøring evt ledning og annet materiell..

Timeprisen er avhengig av hvilken by du bor i.

 

Hvorfor snakker du om å "laste ned" ? Hadde du ikke kjøpt en du skulle henge opp?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

hvis du fortsatt har mulighet bør du kansellere kjøpet, den viften er beregnet på 110VAC 60HZ. Her i Norge bruker vi 230VAC 50HZ det KAN fikses, men ikke til en fornuftig pris.

Hva er VAC? fant en som koster 2500.. den til amazon er bare 800.

har volts så mye å si?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

så eneste ulemper med lite voltage er at den brenner opp fort? men hva er Hz er det Wattage?

Endret av medlem-332567
Lenke til kommentar

så eneste ulemper med lite voltage er at den brenner opp fort? men hva er Hz er det Wattage?

 

Fort betyr minutter. Den er ubrukelig og vil kanskje bare fungerer i noen sekunder etter du slår på bryteren, avhenig av hvilken type motor som er brukt.

 

Hz er frekvens, og sier noe om hvor fort spenningen varierer. I norge/europa er alt 50 Hz. I usa er alt 60 Hz.

 

Wattage er effekt. Produktet av strøm og spenning og litt ekstra snacks du sikkert ikke vet hva er likevel.

Tenk lyspære istedenfor. 50 watt er mer lys enn 40 watt, og koster mer i året på strømregningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er umulig å si akkurat hvor lenge det holder, det kommer an på kvaliteten osv, men jeg tipper at den vil brenne opp enten med en gang man skrur på strømmen (poff) eller gå veldig fort noen minutter, og både riste i stykker, og bli varm helt til viklingene smelter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...