Gå til innhold

Finner ikke hardisk


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg bygget en PC i dag og har fått et problem.

Når jeg går i "mappe" så finner jeg bare (C:) hardisken, men ikke en (D:) hardisk.

 

Den andre hardisken er på 2TB. Den er plugget riktig inne i PCen, men jeg klarer ikke å aktivere den.

 

Har så langt bare funnet dette:

N1hJNFFr.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke lagringsplass er til å opprettelsen disken.

Der står 1.81TB ledig.

Lagringsplasser (storage plages) er nytt i Windows 8 . Kan sammenliknes med en slags jbod one disk volume for ditt tilfelle. Ellers må man ha flere disker for raid type oppsett.

 

Trykk der du var i sted for å "adde" disken og tildel stasjons bokstav.

post-35394-0-88374700-1399764018_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Les side 1 her.

http://www.pcpro.co.uk/features/379408/windows-8-storage-spaces-a-how-to-guide

Kan det være at du har addet den fysiske 2tb disken til storage pool allerede ?

Derfor er den inaccessible for disk management.(du har ikke laget virtual drives enda)

Be aware that when you add a disk to a pool it’s completely wiped and becomes inaccessible to Windows. You can’t access it through the Explorer, nor save regular files onto it directly; and if you ever remove it from the pool it will need to be reformatted before you can reuse it. You can’t add only specified partitions to a pool, either: it’s the whole disk or nothing.

Lenke til kommentar

 

Lagringsplasser (storage plages) er nytt i Windows 8 .

Trykk der du var i sted for å "adde" disken og tildel stasjons bokstav.

 

Har MS flyttet dette fra Disk Management altså? (Kjenner ikke/kan ikke W8).

Nei det er ikke flyttet.

Storage spaces (lagrings plass på Norsk) er nytt (tillegg).

Definere lagring i pools og adde virtuelle drives.

Det skal ikke være noen storage pool hos trådstarter om han skal ha det opp på 'gamlemåten'

Da skal se ut som mitt bilde (jeg har alle disker vedlikeholdt i disk managment av type basic mbr.

 

 

Kanskje du skulle satt deg inn i Windows 8. Det går nok mest av det i forum hjelp tråder utover .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det jeg skisserer er ikke partisjonering (slik du kjenner det)

"Storage places" er etterfølgeren av drive extender til Windows home server hvor man allokerer disker i storage pools.

Les linken jag la til over, og det engelske i kursiv.

Der er det godt forklart.

 

Det som er tåpelig og kommer til å skape mere forvirring når vi skal forklare og hjelpe folk her:

Er at den norske oversettelsen av denne feature er av Microsoft kalt "Lagringsplasser" i den Norske utgaven av Windows 8.1.

 

Du ser jo dette nå.....

Lenke til kommentar

Pooled hard disks are no longer availible to classic media manager (disk management).

Fra et storage spaces white paper.

 

Det folkens er feilen/forklaringen på denne trådens emne.

 

Løsningen er enten

A)

Løse opp 2tb drive fra storage pool (disk data vil bli destroyed når man gjør dette). Administrere den og partisjonere den i disk manager.

 

B) Allokere virtuell drive via storage spaces i den pool av disks (1.81tb) som er allerede lagt seg der.(Legg til stasjoner)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...