Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg Canon 700D for en stund tilbake. Jeg har nå lært meg å kjenne mitt kamera eller hva det heter. Jeg har nå gått lenge å tatt bilder med standar objektivet som kom med 18-55mm. Jeg har da veldig lyst på et nytt, jeg elsker å ta bilde av blomstrer, natur , insekter/dyr og nærbilder :) Har planer om å kjøpe 50mm 1.4, men det blir nok ikke helt enda.

 

Først har jeg lyst å kjøpe et objektiv som har zoom og sant jeg har det sett på Canon EF 70-300MM F4-5.6 IS USM det er ikke så veldig dyrt, men er det bra?

 

Vist dere har noen andre tips så si fra :) jeg har ikke lyst å kjøpe et objektiv som er "EF-S" fordi vist jeg en gang i fram tideen skal kjøpe et bedre kamera så vil jeg at objektivene min skal passe til det også :)

Takker for svar (om jeg får da) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EF-S objektiver passer til alle eos.kameraen med benevnelsen 350D,450D, 650D, etc. og 1000D,1100D, etc., 30D, 50, 70 , etc. og 100D,7D, dvs. alle cropkameraer utenom x1.3 crop.

 

EF-objektiver passer til alle ovenfornevnte samt alle fullformatkameraer så som 5D,6D.1D, etc. samt x1.3 crop.

 

Når deg gjelder objektiver synes jeg rekken er som følgende "kvalitet opp mot pris"

Canon 55-250 IS rimeligst og tilsvarer standard 18-55 i bildekvalitet.

Canon 70-300 IS noe bedre bildekvalitet men rekker ikke helt opp på alle brennviddene.

Tamron 70-300 VC mkII meget bra objektiv med akseptabel bildekvalitet.

Canon 70-200 L f/4 det objektivet som gir det deg meget gode bildefiler samt fungerer bra til action-fotografering.

 

Du har også Canon 70-200 L f/4 is/F2.8 L is, 70-300 L is, 100-400 L is.

 

Alle ovenfornevnte har EF-fatning utenom 55-250 IS som er et EF-S objektiv.

 

Er man på budsjett og Vil ha det beste er nok 70-200 f/4 et meget godt kjøp, bildekvaliteten er såpass god at man kan klippe ned/croppe bildene såpass mye at utsnittet tilsvarer 300mm uten at man taper på bildekvaliteten i forhold til 70-300 is.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...